Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joilla muutto olisi auttanut huonoon parisuhteeseen?

Vierailija
10.02.2007 |

Ok, kuullostaa nyt tosi huonolta tuo otsikko, mutta se nyt kuitenkin kiteyttää mun tilanteeni aika tarkasti. Yhteisiä vuosia miehen kanssa takana 8, niistä 7 olemme asuneet mieheni kotipaikkakunnalla kaukana omasta kotipaikkakunnastani toisella puolella Suomea. N. 3-4 kertaa vuodessa tulee käytyä kotipaikkakunnallani. Minä olen luonteeltani hyvin sosiaalinen, suku ja perhe ovat tärkeitä, samoin ystävät. Mieheni on paljon epäsosiaalisempi, vanhempiensa kanssa tottakai tekemisissä, siskonsa kanssa aika harvoin ja sen jälkeen kun perheeseemme on tullut lapsi ja meillä vanhemmilla työ-ja opiskelukiireet niin hän on lopettanut yhteydenpidon ystäviinsä aika laillla kokonaan, muutaman kerran vuodessa tapaa kun käyvät kylässä tai me heillä.

Suhteessamme menee aika huonosti tällä hetkellä, on mennyt jo ehkä parisen vuotta. Kävimme parisuhdeterapiassakin, joka jonkin verran auttoi, mutta nyt taas musta tuntuu, että tällä suhteella ei voi tällaisenaan olla tulevaisuutta. Musta tuntuu, että tukehdun ja ahdistun ja koko suhde ahdistaa todella, todella pahasti. Olen nyt miettinyt ja pohtinut tilannetta todella tarkasti mahdollisimman monelta kantilta, ja jotenkin tajusin, että oikeastaan mies ei ole ongelman ydin vaan se, että en viihdy lainkaan täällä missä asumme. Kaipaan hirveästi perhettäni ja sukulaisiani ja tottakai omia, vanhoja ystäviäni, ja lisäksi siinä asiassa ovat mukana käytännön asiatkin: täällä emme juuri koskaan saa esim. lapsenvahtiapua, kaikki on suunniteltava ja sumplittava kuukausia etukäteen. Käymme tosi harvoin kylässä missään, ja aika harvoin kukaan käy meillä. Mulla on tottakai ystäviä tälläkin paikkakunnalla, mutta kyllä se vain totta taitaa olla, että aikuisiällä hankitut ystävät harvoin tulevat yhtä läheisiksi ja hyviksi kuin ns. " vanhat" ystävät, esim. opiskeluaikoina hankitut ystävät. Toisinsanoen tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja jotenkin " eristyneeksi."

Mietin tässä että voisiko ratkaisu olla niin yksinkertainen, että muuttaminen voisi auttaa. Onko kukaan tehnyt vastaavaa vetoa, ja mitä tapahtui? Onko kysessä vain joku harhakuvitelma, että suhdekin toimisi jos muut puitteet olisivat kunnossa? Yksinkertainen ratkaisuhan muutto ei todellakaan muuten olisi, meillä on asunto ja lainat ja työt ym. täällä, mutta jos toinen vaihtoehto on avioero tai lopun ikää jatkuva tyytymättömyys, niin tottakai kannattaisi muuttaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se selvä, että useimmille parisuhteille tekee hyvää se, että on säännöllisesti kahdenkeskistä aikaa kumppanille.

Vierailija
2/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on ohi, niin se on ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan se vaati paikkakunnan vaihtamista.

Vierailija
4/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai voi tietenkin koskea omaa äitiäkin, mutta se on ainakin vissi ja varma, että perheenne asioita sörkkivät ja sähläävät sukulaiset ovat varma kuristusote suhteelle kuin suhteelle.

Vierailija
5/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli parisuhde ei kukoista edelleenkään, mutta riitelemme vähemmän kun on kaksi kerrosta jonne voi hajaantua... Ja enemmän omaa rauhaa ja tilaa. Se jo vaikuttaa kummasti.

Vierailija
6/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minun tädilläni auttoi. Muuttivat aikoinaan maalle entiselle kotipaikkakunnalle. No, alussa oli töitä, mutta sitten tehtaat ajettiin Kiinaan. Olivat työttöminä siellä peräkorvessa, sukulaiset kävivät sukumökillä 2-3 kertaa vuodessa, omat lapset oli muuttaneet etelään. Mummolla ongelmia terveyden kanssa, kunnan terveyskeskus vaan nitroja syötti ja odotteli luonnollista poistumaa. Parisuhteessa oli kireää ja ahdistunutta. Ero pyöri mielessä, tädin naama oli norsun v......a ja ahdisti.

Totesivat lopulta, että vika ei ehkä olekaan parisuhteessa vaan rahan, omien kuvioiden ja tekemisen puutteessa ja lasten ikävässä. Pakkasivat lopulta kamansa ja mummon muuttokuorman päälle ja tulivat kaikki pääkaupunkiin. Tädille löytyi heti töitä, samoin setä, mummo sai ohitusleikkauksen, ostivat asunnon, kyläilevät ahkerasti. Ilo on taas naamalla ja nauru maittaa. Ja minäkin näen mummoa usein...:)

Vierailija
7/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama juttu!

Kaks lasta, parisuhde ollut huonossa jamassa ihan siksi ettei meillä ole yhtään yhteistä aikaa. Lapsenlikkoja ei nimittäin ole.

Ollaan nyt muuttamassa lähemmäs sukulaisia, ja mä olen ajatellut että tämä voisi jopa pelastaa meidät! Tähän asti ollaan oltu kahestaan jossain noin 2 kertaa vuodessa, muuton jälkeen ehkä vähän useammin!=)

Kannattaa koettaa! Mä ainakin olen sitten tyytyväinen, jos suhde ei vieläkään toimi. Olen ainakin yrittänyt sitä sun tätä!

Vierailija
8/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... uusi yhteinen asuntolainakin yhdistää kummasti- lisää yhteen hiileen puhaltamista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi