Onko normaalia, että mies olettaa minun olevan kuin äiti hänelle?
Ei seurustelumme alkuvuosina, mutta nyt kun olemme naimisissa ja meillä on lapsia. Olettaa, että hoivaan häntä(kin) kuin äiti, muistutan hammaslääkärit, leivon lämpimät sämpylät kun hän tulee kotiin, huolehdin märät treenivaatteet kuivumaan, autan etsimään kaikki kadonneet sukat, melkein että luen jopa iltasadun ja peittelen nukkumaan. Ja kun en näin oikein tekisi, sillä en tunne olevani äiti hänelle vaan vain lapsillemme, niin hän pettyy ja loukkaantuukin. Onko tämä normaalia?
Kommentit (155)
Lähipiirissä on tuollaisia. Nainen järjestää miehen aikataulut, silittää vaateet valmiiksi, pakkaa matkalaukut, herää joka aamu ennen miestä valmistaakseen aamupalan. Miehen äiti kiittelee naista kun pitää niin hyvää huolta pojastaan. Mieslapsi on siis siirtynyt äidiltä vaimolle.
Itse en tuohon suostuisi mutta jokainen tyylillään. Jos molemmat tyytyväisiä niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia miehiä on paljon ja siksipä aionkkn pysyä sinkkuna.
Just piti tulla sanomaan samaa. En halua lapsia enkä halua olla äiti kenellekään, siksi en sellaiseksi hankkiudu miehellekään.
Kyllähän näitä on, ja jotkut naiset tykkää ja hoivaa. Itse en ymmärrä.
Miksi mieheni sitten valitsi minut eikä sellaista naista, joka tykkää hoivata? Ap
Miksi sinä valitsit miehesi?
Minun mieheni yritti tuota. Sanoin hänelle: "Minä en ole samanlainen kuin äitisi." Hän totesi siihen: "Onneksi."
Tämä keskustelu käytiin ensimmäisten 5 vuoden aikana useamman kerran. Yleensä sille tuli tarvetta sen jälkeen, kun olimme vierailleet hänen äitinsä luona.
Lueta sillä artikkeli siitä että tuo tappaa ajan kanssa paitsi romantiikan, mmyös seksin suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just piti tulla sanomaan samaa. En halua lapsia enkä halua olla äiti kenellekään, siksi en sellaiseksi hankkiudu miehellekään.
Miksi mieheni sitten valitsi minut eikä sellaista naista, joka tykkää hoivata? Ap
Koska hän oli vastuullinen ja perhekeskeinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, että mies olettaa minun olevan kuin äiti hänelle?
Aika epätavallista, en ole kenenkään kuullut moisia puhuvan. Mutta itsehän olet sellaisen miehen valinnut.
Vierailija kirjoitti:
On ihanaa olla sinkku, kun ei tarvitse palvella tai miellyttää ketään.
Sulla on kyllä ihan väärä kuva parisuhteesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän oli vastuullinen ja perhekeskeinen. Ap
Mistä se ilmenee kun ensimmäisiä kertoja tapaa kumppania?
Ei meillä parisuhteessa sitä voinut mistään päätellä ennen lapsia. Ei sen paremmin minusta kuin puolisostanikaan. Yhdessä keskustellen se perhekeskeisyys on rakennettu.
Koita keskittyä siihen miten itse voisit parhaiten rakastaa häntä, lakkaa katsomasta vikoja.
Parisuhde on naiselle aina tappio niin taloudellisestikin kuin kotitöiden suhteen.
Itse olen sinkku juuri tästä syystä ei huvita olla äiti joka siivoaa jäljet ja antaa viikko rahaa auton maksuun.
Ota ero saat enemmän omaa aikaa eikä tarvi kinastella kotitöistä.
^ ja ei, minusta aviomiehen kohtelu pikkulapsena ei ole rakastavaa vaan vahingollista. Toivon teille hyvää. 51
Jos kävisi ilmi että mies odottaisi minulta äidillistä huolenpitoa, keskustelu lähtisi siitä mitä tekemistä sillä huolenpidolla on äitiyden kanssa. Sen jälkeen ehkä keskusteltaisiin siitä millaista se huolenpito on jota hän odottaa. Jos hän odottaa sitä että minä pyykkään ja varaan hänelle hammaslääkäri ajat niin kertoisin kyllä että minä en koe tuota huolenpitona vaan palvelemisena tai "piikomisena". Huolenpito taas itselleni on enemmän jotakin muuta kuin puolesta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että aina ollut samanlainen ja ap ei vaan noteerannut red flagejä seurustellessa.
Ehkä en huomannut niitä sitten. En kyllä edelleenkään osaa sanoa jälkikäteen katsottuna mitä ne red flagit sitten olisi olleet. Ap
Ennen etsi vaatteensa itse ja nyt ei niin tee? Outoa on.
Edelleenkin etsii itse. Nykyään odottaa minun etsivän puolestaan, ennen ei odottanut. Ap
Kerroin sinulle syyn jo aiemmin ketjussa. Hän ei näe sinua enää NAISENA ja haluttavana seksiobjektina,joka tuottaa jälkeläisiä(nehän on tehty jo ja sinut saatu koukkuun perhearjen pyöritykseen ja palvelijaksi) vaan hän näkee sinut äitihahmona eli naisena,joka on palvellut häntä omassa lapsuudessaan. Pistä tilanne poikki tai lopeta ulina ja elä valitsemassasi roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän oletti, että kaikki naiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia kuin hänen äitinsä. Oletpa itsesi liemeen laittanut,jos olet lasten myötä antanut vahvistusta tälle harhakuvitelmalle. Kerro hänelle selkeästi,että et ole hänen kanssaan lasten vuoksi,vaan siksi että rakastuit hänessä siihen ja siihen asiaan miehenä ja osoita että olet se sama kaunis haluttava nainen yhä edelleen,joka olit ennen lapsia-naisena,joka EI ole syntyjään äitihahmo kenellekään. Hänen on luovuttava vapaamatkustajan roolista,jos mielii sinut pitää. Miksi edes teitte lapsia,jos olet niin "itsenäinen" ja *"ei-äiti-hahmo"? Aika ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän oletti, että kaikki naiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia kuin hänen äitinsä. Oletpa itsesi liemeen laittanut,jos olet lasten myötä antanut vahvistusta tälle harhakuvitelmalle. Kerro hänelle selkeästi,että et ole hänen kanssaan lasten vuoksi,vaan siksi että rakastuit hänessä siihen ja siihen asiaan miehenä ja osoita et
Kai nyt itsenäinen nainen tai eiäitihahmonainen voi ja saa lapsia haluta ja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuinka v a j kk i? Hän kuvitteli sinun olevan aivan samanlainen kuin kaikki muutkin naissukupuolen edustajat. Täysin stereotyyppinen heikkolahjainen mies, siis. Heikkolahjainen olet kyllä sinäkin,jos et tätä ole tähän mennessä ymmärtänyt.
"Kai nyt itsenäinen nainen tai eiäitihahmonainen voi ja saa lapsia haluta ja tehdä."
Oletko yksinkertainen vai etkö ymmärrä,että itsenäisyyttä rakastava nainen,joka haluaa opiskella, matkustella, harrastaa,kouluttautua,käydä edes joskus töissä, ei halua lasta riesakseen noin 20 vuoden ajaksi?
,Kuka hullu sellaista tietoisena kaikista perhearjen vaatimuksista ja väistämättömistä parisuhdeongelmista ellei todella koe olevansa sopiva juuri siihen rooliin tai kykene siihen oman hyvinvointinsa kustannuksella sellaiseen sopeutumaan!?
Vierailija kirjoitti:
"Kai nyt itsenäinen nainen tai eiäitihahmonainen voi ja saa lapsia haluta ja tehdä."
Oletko yksinkertainen vai etkö ymmärrä,että itsenäisyyttä rakastava nainen,joka haluaa opiskella, matkustella, harrastaa,kouluttautua,käydä edes joskus töissä, ei halua lasta riesakseen noin 20 vuoden ajaksi?
,Kuka hullu sellaista tietoisena kaikista perhearjen vaatimuksista ja väistämättömistä parisuhdeongelmista ellei todella koe olevansa sopiva juuri siihen rooliin tai kykene siihen oman hyvinvointinsa kustannuksella sellaiseen sopeutumaan!?
Jaa. Olen eri mieltä. Olen itsenäinen nainen, en äitihahmomainen ollenkaan. Olen opiskellut kaksi maisteritutkintoa, rakentanut uraa, matkustellut paljon useammalla mantereella, harrastanut monia eri juttuja. Ja olen äiti. En koe lasta riesaksi ollenkaan, vaan olen erittäin tyytyväinen että hänet sain elämääni. Toki olin 39 kun hänet sain, niin olin 20 vuotta ehtinyt sitä ennen kouluttautua, tehdä uraa, matkustella ym.
Nainen/vaimo mahdollistaa tämän monia vuosia. Sitten 'herää ihmettelemään, luetteloi tekemiset. Onko mies siis pyytänyt sukkia hakemaan? Pitäs alkuun näistä asioista puhua, vuosien ja vuosien jälkeen kurssin kääntö vaikeaa.
On.