Anoppi pöyristyi kun kuuli, että en silitä lakanoita
Ei tulisi mieleenkään silittää lakanoita. Oma äitini ei opettanut mitään sellaista, vaan että pesu, kuivatus ja laskostaminen/vetäminen riittää. Onko lakanoiden silitys joku yleinen tapa? Anoppi sanoi, että lakanat jäävät ilman silitystä kuulemma pölyisiksi ja että hän ei edes voisi nukkua silittämättömillä lakanoilla.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini kitisi, kun meidän liinavaatteet ei ole kaapissa värikoodattuina
Ja ei, en silitä lakanoita. Tiedän kyllä, että jotkut silittää.
Minulla oli uudessa vaatehuoneessa lakanat "vaihtosetteinä": alus-, pussilakanat ja tyynyliinat. Äitini todella "kannustava" huomio: saa nähdä, kuinka kauan tuo järjestys pysyy. No oli hän muutenkin "kannustava".
Vaatehuoneet ovat sittemmin vaihtuneet useaan kertaan, järjestys on ja pysyy.
Enkä silitä tai prässää, vaikka saimme häälähjaksi Elna-prässin, en edes ukon paitoja, vaikka vihjeen mukaan prässillä se on nii-in helppoa, joten vähän jäi epäselväksi, mitä sain lahjaksi? Työtä? Kerran sillä oon prässännyt syksyn lehtiä, siihen se oli o.k, eipä sitä ole kukaan muukaan käyttänyt. Ukko silittää edelleen silitysraudalla omat paitansa ihan itse.
Minulla siis on just tuollaiset vaihtosetit mutta ne ei olleet riittävässä värijärjestyksessä. Vaan esimerkiksi vaaleansiniset oli punaisten ja keltaisten välissä, eikä harmaan ja tummansinisen välissä. Kuten kuulemma kuuluisi olla
Älä yleistä,olen anoppi joka ei itse silitä lakanoita.En myöskään menen tutkii aikuisten lasteni perheeseen kaapeja ymm.Ihan sama silittävätkö tai mankelvoivatko lakanat tai eivät kumpaakaan?Asia ei minulle kuulu.
Mä laitoin tämmöisellä valittavalle anopille mädän kalan sängyn alle. Joutu koko yön sitä haistelemaan. Totesin vaan kun valitti että tainnut vanhukselta itseltään jääny suihku välistä kun niin nenään otti😄
Vierailija kirjoitti:
Typerä anoppi.
Typerä trollialoitus.
Silitän vain tyynyliinat. On kiva panna pää tyynyyn, jonka päällä on silitetty tyynyliina.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä,olen anoppi joka ei itse silitä lakanoita.En myöskään menen tutkii aikuisten lasteni perheeseen kaapeja ymm.Ihan sama silittävätkö tai mankelvoivatko lakanat tai eivät kumpaakaan?Asia ei minulle kuulu.
Kuka on yleistänyt????
Vierailija kirjoitti:
Teettekö te oikeasti kakki asiat mitä joku sattuu teiltä vaatia?
Vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin tämmöisellä valittavalle anopille mädän kalan sängyn alle. Joutu koko yön sitä haistelemaan. Totesin vaan kun valitti että tainnut vanhukselta itseltään jääny suihku välistä kun niin nenään otti😄
Tyhmä valhe, ei vitsikästä.
Sinkkuuden yksi hyvä puoli on, ettei ole anoppia. Mun olisi ollut vaikeaa pysyä pokkana tuossa tilanteessa.
Hyvä että nykynaiset osaavat ottaa sentä rennosti jo monissa asioissa, joissa edeltävillä sukupolvilla on ollut ihan hullu meno. Ei ihme, että uhriudutaan nuorempien sukupolvien kanssa. Kuinkahan paljon on jäänyt aikaa lapsille, kun on lakanoita silitelty?
Nukkuessa pöly ei näy, nussiessa ei muista koko asiaa... missä se ongelma on?
En omista edes silitysrautaa ja olen 32 v. 🤔 Huh, onneksi mulla ei siis ole miestä ja sitä myöten anoppia :D
N
Vierailija kirjoitti:
Jos lakanoiden silitys on noin tärkeää, anoppi on varmasti opettanut sen olennaisen taidon lapsilleen.
Pyydäpä siis miestäsi silittämään lakananne.
Riittää kun mies silittää minua ja sotkee lakanoita...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen semi minimalisti ja olen saanut tänä vuonna 2 eri osoitteesta lakanoita. Käytettyjä.
Viime jouluna meillä oli tupa täynnä ihmisiä ja kaikki lakanat olivat käytössä. Tällä hetkellä meillä on kokonainen hylly täynnä lakanoita.
Pesen kerran viikossa, kuivaan ulkona ja suoraan sänkyyn. Ei tarvi silitellä, kun ulkona suoristuu
Sadekelillä märät lakanat sänkyyn, hyi olkoon.
En ole ikinä silittänyt, mutta kyllä mankeloinut aina.
Vierailija kirjoitti:
En omista edes silitysrautaa ja olen 32 v. 🤔 Huh, onneksi mulla ei siis ole miestä ja sitä myöten anoppia :D
N
Kuulostaa tosi oudolle jos anopin kommentit on syy sille että ei halua miestä. Kai sille anopille voi sanoa että ei mulla ole silitysrautaa. Jos se pyörtyy pöyristykseensä niin ihan vapaasti.
Pesulasta tulee ihanan puhtaat ja sileät lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Mankelointi, helppo ja hyvä. Kyllähän lakanaton kivammat mankeloituina.
Mistäs nyt löytyy kunnollisia mankeleita kotikäyttöön? Torissakin myydään vain ikivanhoja sähkösyöppölouskuja.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva silittää lakanansa. En korvaani lotkauttaisi mokomasta louskutuksesta.
Itsekin inhoan silittämistä ja en silitä juuri mitään, mutta kyllähän se anoppi sikäli on oikeassa, että silittämällä/mankeloimalla pölyn määrä petivaatteissa vähenee huomattavasti.
Ja olishan se ihana mennä mankeloitujen lakanoiden väliin. Ihan luksusta. Jos mulla olisi mankeli mankeloisin kyllä petivaatteet. se on ihan mukavaa ja rentouttavaa hommaa, kun sitä jossain olen tehnyt. Silittämään en ala, siinä on liikaa hommaa.
Mitäs tuo nyt on. Kamala Harris pöyristyi, kun hänen esiintymistään ja tyhjännauramista on alettu arvostella usa:ssa. Puhuu joistain pahvimukeista ja huulipunasta kiertuetilaisuuksissa, lopuksi taputtaa käsiä itselleen. Ei hyvää päivää tuota muijaa 🥴
Meillä taas anoppi pyöristyi. Päätimme sitten, että vasu pois.