Ihmisten itse pitää ottaa vastuu toimeentulosta
Kommentit (141)
Tuo lausahdus kuulostaa vahvasti ex-kansanedustaja Susanna Kosken (kok) sanomiselta. Ylen dokumentissa hän kyykytti sairasta ja köyhää ihmistä ja kehtasi sanoa: "Jokaisen on tultava tomeen omillaan"! Seuraavien vaalien jälkeen ei S.Koskea enää valittu kansanedustajaksi ja hän siirtyi "nauttimaan" sopeutumirahaa. Eli veronmaksajien ylläpitoa.
Mihin jäi hänen omat periaatteensa, jossa pitäisi tulla toimeen omillaan? Miksi hän ei itse tehnyt kuten saarnasi? Kaksinaamaista touhua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa samaa mieltä. Yksityisyrittäjyyttä pitäisi tukea paljon enemmän. Ei käy laatuun, että suuri osa töihin kykynevästä väestä vaan lojuu kortistossa ja toimettomana kotona. Ei sellainen kansakunta menesty.
Tuo tarkoittaisi sitä, että pitäisi olla oikeus yrittää ja itseään työllistää ennen kuin se elättää. Kelahan koittaa viedä kaikki tuet, jos tulkitsee ihmisen yrittäjäksi. Ei siis kannata itseään työllistää tai yritellä, kun saman summan saa ilman, että tarvii käydä paperisotaa viranomaisten kanssa. Minä olisin saanut 100% samat rahat juopottelemalla, maleksimalla ja vaikka vetämällä huumeita tai lojumalla 24/7 kuin mitä olen saanut työnteolla.
Lisään, että palkkatyöläiset saa tehdä töitä tukia vastaan, valtio jopa saattaa maksaa sen työkorvauksen kokonaisuudessaan palkkatukena, mutta muuthan ei saisi työtä tehdä, kun sitten tulkitaan yrittäjäksi, jos ei ole perinteinen palkkatyö. Kaikki siis ei saisi tehtä työtä tukia vastaan vaan pitäisi olla perinteinen orjatyö.
Hetikun Samariini ja kumppanit kysyy minulta ensin luvan pissata rahaa Italiaan.
Hetikun minulta kysytään kuinka korjataan inflaatio mikä perustuu vaheeseen.
Hetikun minulta kysytään kuinka korjataan rahan arvo mikä itsessään perustuu valheeseen.
Yritysten pitää ottaa itse vastuu tuloksestaan, ei yhteiskunnan
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa samaa mieltä. Yksityisyrittäjyyttä pitäisi tukea paljon enemmän. Ei käy laatuun, että suuri osa töihin kykynevästä väestä vaan lojuu kortistossa ja toimettomana kotona. Ei sellainen kansakunta menesty.
Ja heti toisessa lauseessa Yksityisyrittäjyyttä pitäisi tukea paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yritystä tuetaan kovastikin, sehän ei ole omillaan toimeentulemista.
Tuetaan alkuun.
Joku työtön voisi perustaa yrityksen mutta pitäisi olla vähän alkupääomaa ja toimeentuloturvaa joksikin aikaa. Työmarkkinatuki viedään nyt samantien jos käy ilmi, että tienaat jollakin toiminnallasi jotakin. Jonkunlainen siirtymäaika olisi hyvä.
Ottaa päähän kun jotkut ihmiset ottavat itsestäänselvyytenä kaikki toimeentulotuet ja sairauseläkkeet etc.
Tekisi hyvää tälle kansalle, että jokainen olisi oman onnensa seppä ja huolehtisi omasta elämästään. Jos ei kykene elättämään itseään, niin sitten vaan elelemään loisena läheisten luokse. Jos läheiset eivät huolehti, niin kadulle ja sillan alle kunnes työ maittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaisi sitä, että pitäisi olla oikeus yrittää ja itseään työllistää ennen kuin se elättää. Kelahan koittaa viedä kaikki tuet, jos tulkitsee ihmisen yrittäjäksi. Ei siis kannata itseään työllistää tai yritellä, kun saman summan saa ilman, että tarvii käydä paperisotaa viranomaisten kanssa. Minä olisin saanut 100% samat rahat juopottelemalla, maleksimalla ja vaikka vetämällä huumeita tai lojumalla 24/7 kuin mitä olen saanut työnteolla.
Niinpä. Sosiaalituki passivoi. Joko makaat kotona tai olet täyspäiväisesti töissä. Vaihtoehtoja ja väli
Tämä hallitus päätti, että osa-aikatyötä ei sovi tehdä. Ei ole vasemmiston keksintö.
Siinä tapauksessa myös veroja on laskettava. Helpottaisi omasta toimeentulosta huolehtimista kummasti kun palkasta ei vietäisi leijonanosaa verojen ja veroluontoisten maksujen muodossa.
AP ime kivee, ihmiset ei ole orjia.
Kaikki tuotanto saadaan tehtyä roboteilla.
Vierailija kirjoitti:
Joo teen paljon töitä ja säästän rahaa jotta jos joskus ei oo töitä niin ostan sillä rahalla ruokaa ja maksan laskut
Ei, vaan panostat nuoresta lähtien kouluun. Opiskelet niin pitkälle kuin mahdollista ja suoritat tutkinnon. Mitä korkeammalle koulutaudut, sitä varmemmin saat hyvän työpaikan ja hyvän pakkan. Tämä on varmin tie, vaikka mikään tie ei ole tietenkään itsestäänselvyys. Ihmisen on kuitenkin yritettävä, sillä kukaan ei tee sitä puolestasi.
Otin vastuun, lähetin hakemuksen kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti toisessa lauseessa Yksityisyrittäjyyttä pitäisi tukea paljon enemmän.
Ei toimivaa yritystä tarvitse tukea vaan aloittavia vain. Nythän yrityksen perustaminen on kivinen tie ja kaiken lisäksi menetät sitten täysin mahdollisuutesi sosiaalitukiin jos epäonnistut.
Jep siis ehdottomasti. Kaikki jotka pystyy töitä tekemään, pitää tehdä. Sen lisäksi työnantajan pitää maksaa maan hintatasoon nähden asiallista palkkaa. Firman sisään tulee myös enemmän rahaa kuin jossain hinkuvintiassa. Just siel..
Eikös aika moni jo ota vastuun toimeentulostaan? Sitten on niitä, jotka tekee sen parhaansa mukaan, vaikka tällä hetkellä töiden saaminen ei ole itsestäänselvää. Löytyy myös sairaita tai muuten estyneitä kantamaan itse koko vastuuta toimeentulosta. Mihinhän tällä aloituksella viitataan? Ei kai ainakaan niihin muutamiin vapaaehtoisesti vastuuttomiin, kun sanottiin KANSAN tarvitsevan ryhtiliikettä.
Ennen mentiin Amerikkaan kun tuli nälkä nyt nostetaan täysillä tukia ja nauretaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sosiaalituki passivoi. Joko makaat kotona tai olet täyspäiväisesti töissä. Vaihtoehtoja ja väli
Suomessa "yrittäjä" on rikollisen asemassa. Minä en todellakaan ole yritttäjä ja TE-toimisto ei rinnasta minun työtä yritystoimintaan, mutta kun toisessa viranomaisessa virheellisesti niin tehtiin, on minuun suhtauduttu kuin rikolliseen ja kyllä kiusaaminen on kovaa. Heille "yrittäjä" on lähtökohtaisesti huijari, joten ei ole yli vuoden aikana saanut mitään oikaisua aikaiseksi. Ei ne edes kuuntele ja sivuuttaa kaikki selvitykset. Kyllä "yrittäjä" on Suomessa rikollisen asemassa. Ei ole resurssipulaa ja ei tarvii säästää valtionmenoista sitten, kun pääsee "yrittäjää" simputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritysten pitää ottaa itse vastuu tuloksestaan, ei yhteiskunnan
Yhteiskunnan pitää lopettaa yrittäjien ruoskiminen veroilla, maksuilla ja byrokratialla. Mutta eihän se käy koska ne joilla on rahaa, ei halua että muut tulee samoille apajille.
Moni olisi varmaan ottanut nuorena jo ja heti kun on terve, jos se olisi mahdollista. Ei ole olemassa vakaita uria yrityksissä jokaiselle, niitä ei ole kaikissa paikoissa (paikkakunnat) enää ja osalle se on liian stressaavaa (osa on heikommassa kunnossa tai heikennetty) ellei ole sen tyyppinen ihminen että pystyy operoimaan non-stopina yrityksessä. Sote ala ei ole ratkaisu että kaikki ovat siellä suojatyöpaikassa, ellei ole asiakkaalle oikeasti tarpeellinen ala vaikka hammaslääkäri joka ei nalkuta. Rakenteet ovat muutoksessa. Se ei tarkoita että pitäisi lipittää viinaa tai muuta.
Ei vaan, tukien puute tai oikeastaan joustamattomuus ja pyrokratia passivoi.