Lue keskustelun säännöt.
Masentunut olo, vaikka saan asioita aikaiseksi
08.09.2024 |
Pidemmän aikaa ollut tällainen olo. Käyn töissä täysipäiväisesti, laitan ruokaa, pidän kotini siistinä, jaksan käydä jopa harrastuksessani.
Silti mieli on jotenkin maassa, mikään ei tunnu miltään, en muista milloin viimeksi olen ollut iloinen. Tarkemmin kaikki on minulle oikeastaan ihan yhdentekevää. Millään ei ole minulle mitään väliä. Mutta toisinaan taas koen, että tämä on yhtä kärsimystä ja haluaisin "parantua"
Tiedän ehkä tarvitsevani apua, ei tämä normaalia ole, mutta ainoastaan avun piiriin hakeutuminen tuntuu vaikealta ja raskaalta.
En enää oikein keksi, mitä ihmettä tekisin asialle.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kohtalotoverini. Lääkäri sanoi viime talvena, että minlla on keskivaikea masennus ja akuutti ahdistuneisuushäiriö.
Päällisin puolin elämä pyörii kuten ennenkin. Saan työni tehtyä ja vapaallakin kaikki sujuu. Silti olen koko ajan järjettömän hermostunut. Olo on samanlainen kuin ennen ylioppilaskirjoituksia aikoinaan. Huominen työpäivä kauhistuttaa ilman järkevää syytä. Tekisi mieli ottaa lopputili, kun rahastakaan ei ole pulaa. Silti vain sinnittelen päivästä toiseen.
Kuumeisesti mietin, mikä tähän auttaisi. Ensimmäisenä tulee mieleen työpaikan vaihto, mutta epäilen, että se olisi vain hyppy ojasta allikkoon.