Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea keksiä ankeampaa ruokaa kuin jauhelihakastike ja perunat. Ylipäätään keitetyt perunat ovat

Vierailija
08.09.2024 |

Vanhanaikainen ja yliarvostettu ruoka. Onneksi kukaan ei  pakota keittelemään perunoita. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehtynä ja hyvät perunat niin parasta ruokaa. Tumma rasvasuurus voissa, sipulia, hyvät mausteet ja makea peruna, nam. 

Vierailija
2/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike se vasta ankeaa onkin. Ei edes j-lihan murusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lempiruokaa meillä.

Vierailija
4/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohturuokaa minulle. Vielä suolakurkkua siihen lautaselle mukaanniin siinä on mun kasarilapsuuden lempiruoka. 

Vierailija
5/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ruoka

Vierailija
6/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohturuokaa minulle. Vielä suolakurkkua siihen lautaselle mukaanniin siinä on mun kasarilapsuuden lempiruoka. 

Niin. Oma elämä ei tunnukaan enää yhtään niin ankealta, kun voi palata 80-luvun ankeuteen jauhelihakastikkeen myötä.

Vierailija
7/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa kun murskaa haarukalla keitettyjä perunoita lautasella, ja sekoittaa kastikkeeeen

Vierailija
8/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vielä vanhemmillani, meillä oli keitettyjä perunoita varmaan kuutena päivänä viikossa. Mummo keitti perunoita jopa makaronilaatikon lisukkeeksi. 

Itse en edes muista, milloin olisin keittänyt perunoita. Syön graavilohtakin mielummin keitetyn kananmunan kanssa. Kaikki vanhanajan kotiruuatkin, kuten vaikka jauhelihakastike, syön mielummin pastan tai riisin kanssa.

Vierailija
9/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon paistijauheliha, kermaa ja laadukkaita perunoita, on varmasti hyvää. Harmi, ettet osaa tehdä hyvää ruokaa. Tsemppiä sinne niiden tortillojen kanssa.

Vierailija
10/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä perusruoka. Riippuu vaan millaista osaa tehdä siitä. Ruskeakastike  vaatii osaamista, joidenkin ruskeakastike on harmaata, kokkareista ja erittäin vastenmielisen näköinen. Jauheliha täytyy ruskistaa kuumalla pannulla kunnolla että saa väriä. Sipulit ym oman maun mukaan. 

Vierailija
11/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni piti saada keitettyjä perunoita jopa italianpadan kanssa. Itselle tuli perunakiintiö täyteen lapsuuskodissa ja sitten exä valitti, kun joutui yksin syömään  niitä perunoitaan..

Vierailija
12/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikkeen ruokaan pitäisi laittaa purkki kuohukermaa. 

Trendiruoat ovat typeriä. 

Jauhelihakastike on ihana retro

Vierailija
13/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuva.

Vierailija
14/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa kun murskaa haarukalla keitettyjä perunoita lautasella, ja sekoittaa kastikkeeeen

Tota moukkamaista muusaamista töissä muutama työkaveri harrastaa. Ällön näköistä touhua. 

Vierailija
15/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oma elämä ei tunnukaan enää yhtään niin ankealta, kun voi palata 80-luvun ankeuteen jauhelihakastikkeen myötä.

Ikävää jos sun elämä on ollut ankeata. Se ei tietenkään tarkoita että kaikilla on ollut. 

Vierailija
16/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ovat hyvä ruoka, syön useita kertaa viikossa. Jauhelihakastiketta en syö, mutta teen soijarouheesta, sipulista, tomaattimurskasta, paprikasta ja mausteista kastikkeen.

Vierailija
17/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on kotimainen vähäpäästöinen ja ravinteikas ruoka. Jotkut mielummin rahtaa saastuttavasti jotain ravintoköyhää riisiä tai lihottavaa pastaa tänne.

Jauhelihakastikkeesta saa oikein maustettuna oikein hyvää.

Söin muuten juuri lounaaksi keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta, veikkaan että oli ravinteikkaampi kuin ap:n lounas. Lisänä oli kasvispakaste-sekoitus sekä tomaattia ja kurkkua.

Vierailija
18/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin vielä vanhemmillani, meillä oli keitettyjä perunoita varmaan kuutena päivänä viikossa. Mummo keitti perunoita jopa makaronilaatikon lisukkeeksi. 

Itse en edes muista, milloin olisin keittänyt perunoita. Syön graavilohtakin mielummin keitetyn kananmunan kanssa. Kaikki vanhanajan kotiruuatkin, kuten vaikka jauhelihakastike, syön mielummin pastan tai riisin kanssa.

Siinä on intona piukeena ollut jos makaronilaatikon kanssa lisäkkeenä keitetyt perunat.

Eihän se makaronilaatikko yksistään ole oikeaa ruokaa, nih...

Vierailija
19/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja säilykepunajuurta tai puolukkasurvosta.

Vierailija
20/36 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä syö pottua. Syö juustomakkaraa kermakastikkeessa ja jauhomakaroonia päälle. Pysyt hyvässä lihassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme