Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan saanut potkuja töistä?

Vierailija
08.09.2024 |

Miksi ja miten?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran18v. Istuin kun ei ollut hommia. Kaveri joka pomon (firman omistaja)  tullessa asensi aina ( viikon verran) samaa pistorasiaa sai pitää hommansa. En kuulemma kunnioittanut tarpeeksi esimiestäni. Toisen kerran samousta hommistakun työmaa valmistui.

Päälle 5 kymppisenä hommat meni Kiinaan ja meille potkut tuotannollis taloudellisin perustein. Uuden firman osti intialaiset ja meille potkut. Seuraavasta hommat siirretiin taas Kiinaan. Sitten teinkin määräaikaisia hommia eri firmoin. Projekti kun loppui niin uutta etsimään.

Vierailija
42/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ja se oli hyvin traumaattista. Syy oli ettei naama miellyttänyt. Työnantaja vetosi tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin, ja palkkasi pian tilalle uuden eli työntekijämäärä pysyi samana.

Mulla oli sama tilanne. Tosin minulle potkut olivat helpotus. Sellaista se on pörssiyhtiössä. Sain heti uuden työpaikan ja siellä jatkan eläkeikään asti. Loppupeleissä potkut olivat onnenpotkut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on aikaa lähes 30 vuotta. Olin opiskelujen ohessa toimistotöissä yhdessä pikkufirmassa. Siellä oli pari muutakin työntekijää. Yhtenä maanantaiaamuna olin menossa töihin. Työpaikka sijaitsi kerrostalon kivijalassa. Huomasin että avaimilla ei päässyt sisään työpaikalle. Kaksi muuta työntekijää tuli paikalle ja siinä ihmeteltiin. Muistin että pihan puolella on takaovi että kokeillaan sitä. Takaoven lukkoja ei oltu vaihdettu. Kun mentiin sisään toimistoon niin oli hämmästys melkoinen. Koko toimisto oli tyhjennetty, siellä ei ollut kuin jätesäkki. Soitettiin pomolle. Hän oli kännissä ja sanoi että tuli konkurssi. Palkat saatiin palkkaturvan kautta.

Vierailija
44/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran minulta purettiin koeajalla sopimus. Ei ennen sitä eikä jälkeen ole ollut minkäänlaisia ongelmia töissä ja sain tietää että tuo purkanut paikka suljettiin myöhemmin. Ei mun naama sitä pomoa miellyttänyt. Jälkeenpäin mietin että onneksi jouduin pois sieltä. Ja löysin parempaa. 

Vierailija
45/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla, ettei määräaikaisuutta uusittu. Puolisolla oli vakituinen paikka samalla kuntatyönantajalla. Puoliso otti virkavapaata ja lähdimme pois paikkakunnalta eikä puolisokaan enää palannut sinne.

Vierailija
46/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa yrityksessä potentiaalisia potkuja ollut tiedossa jokaiselle työntekijälle vuosittain toistuvissa yt-neuvotteluissa. Kolme kertaa osui omalle kohdalle, vasta kolmannella kerralla ei enää löytynyt uutta paikkaa talon sisältä. Ei siinä kokemus ja se oletko hyvä tyyppi vai et paljon merkkaa kun excelistä poistetaan riveittän tietyn ikäsiä työntekijöitä tai tiettyjä tiimejä tms. Kummasti oli infotilaisuuksissa irtisanottavien joukossa 90% selkeästi päälle 50v ikäsiä. Häpeällistä toimintaa. 

Vierailija
47/47 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ja se oli hyvin traumaattista. Syy oli ettei naama miellyttänyt. Työnantaja vetosi tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin, ja palkkasi pian tilalle uuden eli työntekijämäärä pysyi samana.

Mulla oli sama tilanne. Tosin minulle potkut olivat helpotus. Sellaista se on pörssiyhtiössä. Sain heti uuden työpaikan ja siellä jatkan eläkeikään asti. Loppupeleissä potkut olivat onnenpotkut. 

Sama täällä. Nyt muutaman vuoden päästä firmassa ei työskentele enää yhtään samaa henkilöä. Loput vaihtoivat työpaikkaa varmasti ilmapiirin takia.