Oletko koskaan saanut potkuja töistä?
Kommentit (47)
Joo, sain potkut juhlittuani 30 v synttäreitäni useamman päivän kun olis pitäny tehdä töitä.
Tästä aikaa 28 vuotta.
Sain Iss palvelut oy:ltä perusteettomat potkut. Työsopparissa eikä suullisesti oltu sovittu koeajasta mitään. Soppari oli määräaikainen 2 kuukautta. Ennen kuin kuukausi oli tullut täyteen niin Työnantaja oli niin staanan pelkuri ettei itse soittanut vaan laittoi oman esimiehensä soittamaan. Yritin tilata syytä mut änkytti vaan. Kukaan ei ollut haukkunut työnjälkeäni ja lopulta änkytti että mua ois jouduttu patistamaan töihin?? Pskapuhetta! Narsisti esimies kokoajan tiuski mulle ja tein työt erittäin hyvin, kerra oli samassa kohteessa kanssani ja tiuski kokoajan kun kysyin saanko lähteä aikaisemmin niin antoi luvan. Eli suomennettuna; tekosyy potkia pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä niin helposti anneta ellei sitten vastapuoli osaa yhtään laittaa vastaan. Hyvin usein työnantaja on maksava osapuoli oikeudessa.
Niin sen kuuluukin olla. Muuten työntekijä on täysin vailla turvaa. Potkut saa antaa silloin kaikesta pienestä rikkeestä. Sellaisen rikkeen saa keksittyä kenestä vaan milloin vaan.
1. vähennystarve, tilitoimistossa kirjanpitäjät sai omat tietokoneet, ei ollut enää tarvetta tallentajalle
2. Pitkäaikainen työsuhde ja tulin valituksi yt:issä lähtijäksi.
3. Vuokratyösuhde päätettiin etuajassa j piti pitää yt:t sen takia, kun mulle ei löytynyt uutta paikkaa. Vuokrapaikkaa tuli uusi talousjohtaja, joka hääti henkilöt, jotka ei ollut itselleen mieluisia.
Jep, laittomat potkut raskauden takia. Työnantaja maksoi pitkän pennin oikeudessa.
Tavallaan. Olin "nollatuntisopimuksella" aikaan ennen varsinaisia nollasopimuksia. Minulle tavallaan luvattua hommaa ei sitten annettukaan minulle, sain kyllä palkan siitä pohjatyöstä, minkä olin tuota varten tehnyt. Syynä oli se, että vaadin oikeuksiani, kuten kirjallista työsopimusta. Sellaista tarjottiin useamman kyselyn jälkeen, mutta se oli niin epämääräinen paperi, että jätin sen allekirjoittamatta kyseltyäni liitosta heidän mielipidettään. Liiton lakimies oli käynyt sitä läpi ja sain ohjeeksi jatkaa suullisella sopimuksella. Neuvoivat pitämään huolta, että voin osoittaa tehdyt tunnit. Viimeisen palkanmaksunkin kanssa oli ongelmia.
Jälkikäteen sain kuulla uuden tuttavan kautta, että muillakin oli ollut vastaavanlaisia ongelmia tuon paikan kanssa. Käyttivät selkeästi hyväkseen vastavalmistuneita, jotka eivät tienneet mitään oikeuksistaan.
En ole, mutta olen kahdesti ollut määräaikaisena kun on ollut yt:t, minkä johdosta soppariani ei ole jatkettu.
Toiseen näistä paikoista pyydettiin palaamaan ja annettiin ymmärtää, että vakkaripaikka olisi tarjolla, mutta todellisuudessa sain aina muutaman kuukauden pituisen määräaikaisuuden peräjälkeen kunnes viimeisen kohdalla, reilu viikko ennen sopparin päättymistä sain kuulla ettei jatkoa olisi tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nykyisessä ja ensimmäisessä työsuhteessani joka kestänyt nyt 17 vuotta enkä ole koskaan saanut potkuja. N35
Missä työssä olet?
Vierailija kirjoitti:
Joo, sain potkut juhlittuani 30 v synttäreitäni useamman päivän kun olis pitäny tehdä töitä.
Tästä aikaa 28 vuotta.
Pitäähän niitä juhlia! Mikä firma tuo tuollainen on. Kolmekymppiset ovat vain kerran elämässä ja siihen loppuu nuoruus. Alkaa rapistuminen ja rypistyminen.
Vierailija kirjoitti:
Sain Iss palvelut oy:ltä perusteettomat potkut. Työsopparissa eikä suullisesti oltu sovittu koeajasta mitään. Soppari oli määräaikainen 2 kuukautta. Ennen kuin kuukausi oli tullut täyteen niin Työnantaja oli niin staanan pelkuri ettei itse soittanut vaan laittoi oman esimiehensä soittamaan. Yritin tilata syytä mut änkytti vaan. Kukaan ei ollut haukkunut työnjälkeäni ja lopulta änkytti että mua ois jouduttu patistamaan töihin?? Pskapuhetta! Narsisti esimies kokoajan tiuski mulle ja tein työt erittäin hyvin, kerra oli samassa kohteessa kanssani ja tiuski kokoajan kun kysyin saanko lähteä aikaisemmin niin antoi luvan. Eli suomennettuna; tekosyy potkia pois.
Susta vaan ei pidetty siellä,ja avautumisestasi päätellen en yhtään ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nykyisessä ja ensimmäisessä työsuhteessani joka kestänyt nyt 17 vuotta enkä ole koskaan saanut potkuja. N35
Missä työssä olet?
Palstamammana.
N 35
Vierailija kirjoitti:
perjantaina sain kerkesin olla siinä firmassa 12v ma hakemaan sosiaalitukia ei ole aikomustakaan enää töihin mennä tosin ei varmaa kukaan enää ottaiskaan 61v
No huh huhmissä maailmassa elät, kyllä se on 45 vuotta kun täytät, voit unohtaa työt, ikärasismi kukoistaa.
Olet vanha, hidas, kömpelö, sairaslomilla, hajamielinen ja kaikessa huonompi kuin mitä olit itse 1/4 vuosisata aiemmin.
tämä kaikki noin niinkuin keskimäärin tilastollisesti
Olen saanut potkut, kun sairastuin ja jouduin sairaalaan. Olin koeajalla. Kun sitten pääsin sairaalasta sain melkein välittömästi nykyisen työpaikkani, jossa ehkä viihdynkin paremmin kuin siinä josta ne potkut tuli. Tarkemmin ajateltuna, olisin voinut itsekin purkaa kyseisen sopparin, ei vain silloin tullut mieleen.
Sain potkut ensimmäisestä oman alani työpaikasta koeajalla. Aloitin into piukassa työt suoraan koulun penkiltä mutta huomasin hyvin äkkiä, etten saanutkaan sellaisia tehtäviä joista olimme haastatteluissa puhuneet. Aloin hakea muihin työpaikkoihin, ja samaan aikaan esihenkilöni oli huomannut ettei motivaationi ole kohdillaan. Koeaikapurku tuli yllätyksenä ja toki se tuntui pahaltakin, mutta muutamaa viikkoa myöhemmin aloitin uudessa työpaikassa jossa sain toiveideni mukaisia työtehtäviä ja onnistumisen kokemuksia heti ensimmäisillä viikoilla. Siitä eteenpäin työurani on ollut katkeamaton. Kahdet yt-neuvottelut ovat osuneet urani varrelle, mutta molemmista olen selvinnyt ilman potkuja ja lomautuksia.
Nuo potkut aiheuttivat minulle pitkään häpeää ja edelleen vaikenen herkästi aiheesta, vaikka tiedän ettei nykyään enää tarvitsisi, koska aika moni muukin on saanut uransa aikana potkut ja nykyään niistä puhutaan avoimesti.
En. Mutta niin on käynyt, etten päässyt enää kesätöihin paikkaan, jossa olin ollut useamman kesän. Ymmärrän sen hyvin. Minulla oli joku ihme kapinavaihe päällä ja edellisen kesän olin lähinnä laiskotellut ja kuunnellut musiikkia työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
perjantaina sain kerkesin olla siinä firmassa 12v ma hakemaan sosiaalitukia ei ole aikomustakaan enää töihin mennä tosin ei varmaa kukaan enää ottaiskaan 61v
No huh huhmissä maailmassa elät, kyllä se on 45 vuotta kun täytät, voit unohtaa työt, ikärasismi kukoistaa.
Olet vanha, hidas, kömpelö, sairaslomilla, hajamielinen ja kaikessa huonompi kuin mitä olit itse 1/4 vuosisata aiemmin.
tämä kaikki noin niinkuin keskimäärin tilastollisesti
Mä oli 55 v. kun muuntokouluttauduin työkkärin koulutuksen kautta ja koulutuksen jälkeen sain parin kuukauden päästä uuden työpaikan.
olen, oli kuitenkin olla onnenpotku. Pääsin k päästä eroon. En ole niin mulk kuun tyyppiin enää työelämässä tutustunu vaikka tästä tapahtumasta on jo vuosia
Kerran taloudellisista ja tuotannollisista töistä, olinkin jo odottanut niitä koska johdossa tapahtui henkilö muutoksia. Olin tyytyväinen kun olin kyllästynyt työilmapiiriin. pääsin saman alan pienempään liikkeeseen pomon lomien tuuraajaksi, hän piti 1/2 v lomia ja mukava oli välillä olla liiton rahalla, kuitenkin melkein 20v olin tehnyt jo töitä vakituisesti.