Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin yksinäinen, että ystävystyin makuuhuoneessani asuvan pikku hämähäkin kanssa

Vierailija
07.09.2024 |

Asuu tuolla jossain sänkyni viereisessä nurkassa ehkä, näyttää pitävän myös verhoista. Yritin tutkia mitä lajia on, niin löytyi semmoinen kuva jossa luki "rummukki", se näytti eniten pikku kaveriltani.

En tiedä kauanko se on asunut mun kanssa, muutama päivä sitten törmättiin ja molemmat säikähdettiin, kun tulin sänkyyn ja sivusilmällä näin liikettä lakanalla. 

Pikku kaveri kipitti sängyn päätyyn ja siitä jonnekin alas kuin ninja. Sittemmin on totuttu toisiimme ja oleskelemme vaivatta lähekkäin. Minä teen ristikoita sängyssä ja pikku kaveri luuraa jostain puuhiani tai hoitelee omia bisneksiään. 

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sulla ei ole araknofobiaa. Kerrostalon kellarissa oli seitti ja hämis, seitissä taisi olla jotain saaliita. Mua vähän "pelotti". Vaikka osa voi olla kiltimmällä ulkomuodolla siunatumpia kuin toiset.

Mulla on. Onneksi en ole nähnyt hämähäkkejä pitkään aikaan. Kerran oli joku todella iso hämähäkki sisällä. Luulen että oli ns. varasto hämähäkki.  Tiedän että hämähäkkejä  on sisällä vaikken näe niitä. Annan niitten olla kuitenkin rauhassa vaikka näkisin koska ne pitää muut ötökät kurissa.

Se varastohämis meni uunin taakse eikä ole sen koommin näkynyt onneksi. Oli kyllä iso. Eri maata kuin ne perus huoneisto hämähäkit. Oliko ne ns. susihämähäkkejä vai mitä ne oli mutta kuitenkin.

Vierailija
82/99 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mulla oli vuosia sitten lemmikki kärpänen. Se tuli aina mun sormelle/kädelle ja se antoi mun silittää sitä. Sitten eräänä päivänä yksi tuttu tappoi sen. Sen  kärpäsen nimi oli Vilho. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran mulla oli vuosia sitten lemmikki kärpänen. Se tuli aina mun sormelle/kädelle ja se antoi mun silittää sitä. Sitten eräänä päivänä yksi tuttu tappoi sen. Sen  kärpäsen nimi oli Vilho. 

Mullakin oli lemmikkikärpänen. Seurasi mua huoneesta toiseen,kylppäriinkin. Sillä oli sänkyni vieressä vakiopaikka jossa se nukkui. Monta kuukautta elettiin yhdessä. Sitten se hävisi

Vierailija
84/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon niin kateellinen. Olispa minullakin edes se hämähäkki...

Löytäähän niitä luonnosta ja tuo kotiisi. Tietyt lajit ainakin just viihtyy huonehämähäkkinä

Onko tämä nyt kovin ystävällistä toimintaa, kaapata joku väkisin kotiinsa. Parempi odottaa että hämähäkki valitsee itse kotinsa. 

Vierailija
85/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, Suomessa on hyönteisiä ymmärtäviä. Metsästäjätkin voisivat ymmärtää enemmän isoja eläimiä.

Vierailija
86/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo. Sinulla on olemassaolon kaava tiedossasi. Hyönteiselläkin on elämä. Suot joilla rämmimme, koon mukaan paitsi joillakin vaihtelee.

Vierailija
87/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin jos tappaa ristilukin niin vanhemmat kuolee. No kuoleehan ne joka tapauksessa.

Meillä päin sanottiin että lammas kuolee jos hämiksen tappaa.

Maalaistalossa ennen oli lampaita ym.

Ennen sanottiin että jos tappaa hämähäkin, merimies kuolee. 

Vierailija
88/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös hämähäkki makuuhuoneessa enkä ole halunnut imuroida sen seittiään pois katon rajassa. Se ei ole häiriköinyt mun elämää. 

Vierailija
89/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mulla kanssa näkyi tänään suht kookas hämähäkki. En tiedä, tulevatko nyt syksyllä enemmän esiin koloistaan ? Annan sen olla, syö mahdolliset muut ötökät pois.

Vierailija
90/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli lemmikkikärpänen. Seurasi mua huoneesta toiseen,kylppäriinkin. Sillä oli sänkyni vieressä vakiopaikka jossa se nukkui. Monta kuukautta elettiin yhdessä. Sitten se hävisi

Minullakin on ollut muutamana eri vuotena kotikärpänen. Juuri tämmöisiä seurallisia ovat olleet. Muistuttavat koiria.

Yhden muistan. erityisen hyvin, ja äitinikin muistaa, asuin sillon vielä kotona (90-luvulla). Kärpäsen nimi oli Pikku-Veikka. Eli vielä joulunakin, istuskeli usein kuusessa kun olkkarissa oleskeltiin, ellei sitten jonkun kädessä, olkapäällä tms. Söpö oli, meitin perheenjäsen. Se oli kova paikka kun sitten hävisi. 

Sen jälkeen on ollut itselläni muitakin, joille olen antanut nimen, näitä seurallisia jotka ovat jääneet. Ei ihan joka vuosi, mutta useita. 

Aika monilla tuntuu olleen kotikärpänen. Ei sitä olekaan ainoa. 

Vierailija
91/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä, Suomessa on hyönteisiä ymmärtäviä. Metsästäjätkin voisivat ymmärtää enemmän isoja eläimiä.

Kuvitteletko että niitä hirviä tai karhuja tuurilla ammutaan? Vaatii aikamoista ymmärrystä, mitä teillä viherpunikkilesboilla harvemmin on.

Tämä brutaali kommenttisi tässä hyvän mielen ketjussa kertookin kaiken metsästäjien sielunelämästä. Tällaisia. Isot miehet! Olevinaan miehekkäitäkin, kun pienen karhunpennun lahtaavat joukolla. Juurikin uutinen jostakin metsästäjästä, joka oli paiskonut kauriinvasan pään päin puuta. Pthyi helvetti. Jos taivas on olemassa, kaikki pienimmistäkin pienimmät hämpyt ja muut ötökät pääsevät sinne näiden metsästäjien ohi. Metsästäjät joutunevat sinne, minne päivä ei paista, siellä saavat haistaa ikuista tulta ja ruudinkäryä - sitähän rakastavat. Toivottavasti tämä ankeuttaja pysyy kaukana poissa tästä kivasta ketjusta.

Vierailija
92/99 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm...Onko hämähäkki väärinpäin?

Joppe, 55

Vierailija
93/99 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon niin kateellinen. Olispa minullakin edes se hämähäkki...

Löytäähän niitä luonnosta ja tuo kotiisi. Tietyt lajit ainakin just viihtyy huonehämähäkkinä

Onko tämä nyt kovin ystävällistä toimintaa, kaapata joku väkisin kotiinsa. Parempi odottaa että hämähäkki valitsee itse kotinsa. 

Kannatan. Ei kidnapattuja hämiksiä. Anna heidän itse valita!

Vierailija
94/99 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mun suosikkihämähäkki (näitä on meillä monta) nappasi paperitoukan! 5-0 hämikselle.

Miten menee ap?

Vierailija
95/99 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on söpis <3

Vierailija
96/99 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotieläimenä yks fiksu hämähäkki, joka käy aina tiskipöydällä juomassa. Yhtenä aamuna tulin tavallista aikaisemmin keittiöön. Hämähäkki lähti hirveetä vauhtia laskeutumaan alas ja kipitti nurkkaan. Eihän sun vielä tähän aikaan pitänyt tulla. 

Vierailija
97/99 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sokeritoukkia vessassa ja keittiössä varsinkin talvisin, ja hämähäkit syövät näitä, joten hämähäkit ovat ystäviäni. Erittäin hyödyllisiä petoja. 

Mun kotihämis aikoinaan jahtasi lattian kulmalle eksynyttä sokeritoukkaa, mutta hetken haisteltuaan jätti syömistouhut toiseen kertaan. Lieneekö toukka noussut suoraan viemäristä?

Itse laitoin Raidia peliin, ja sinne katosivat niin hämikset kuin toukatkin.

Sekä sinä, että luonto saitte taas vähän enemmän myrkkyjä systeemiinne. 

Vierailija
98/99 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit on söpöjä. Mikä sen kivempaa kuin yksinäinen pieni hämähäkki joka sitten tekee pesän. Pum, sitten yhtäkkia pieniä kivoja veitikoita on 200 kpl juoksemassa ympäri makuuhuonetta.

Vierailija
99/99 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on se tiedustelijan elämä. Loppuelämä yksin ainuttakaan kaveria eikä puolisoa. Harrastuksia ei saa olla eikä saa edea moikata ketään. Yksin vankina omassa itsemurhayksiössä.

Mietin usein, tällaisia kommentteja lukiessani,miksi kirjoittajalla on niin paha olla. Ehkä hän oli hetken onnellisempi saatuaan tuon sanotuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi