Olen niin yksinäinen, että ystävystyin makuuhuoneessani asuvan pikku hämähäkin kanssa
Asuu tuolla jossain sänkyni viereisessä nurkassa ehkä, näyttää pitävän myös verhoista. Yritin tutkia mitä lajia on, niin löytyi semmoinen kuva jossa luki "rummukki", se näytti eniten pikku kaveriltani.
En tiedä kauanko se on asunut mun kanssa, muutama päivä sitten törmättiin ja molemmat säikähdettiin, kun tulin sänkyyn ja sivusilmällä näin liikettä lakanalla.
Pikku kaveri kipitti sängyn päätyyn ja siitä jonnekin alas kuin ninja. Sittemmin on totuttu toisiimme ja oleskelemme vaivatta lähekkäin. Minä teen ristikoita sängyssä ja pikku kaveri luuraa jostain puuhiani tai hoitelee omia bisneksiään.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Äänestitkö perussuomalaisia?
Höps höps, ap:han on eläinrakas.
Demarit vihaavat todistetusti eläimiä, kaikkihan sen tietävät. Koska he irtisanoutuvat eläinrääkkäyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa mainittiin, että kyseinen hämppis hoitelee omia bisneksiään ja sain vaikutelman tyypistä, jolla olisi nimi tyyliin Vince, Conny, Sonny, tai muuta vastaava. Ehkä Frank tai Tad kävisi myös.
Sellainen vähän kovanaama, bisnestensa välillä käy kulman takana korttelibaarissa nojailemassa ja iskemässä naisia. Silti arvostaa mietteliästä ja filosofiseen ajatteluun taipuvaista kaveriaan, Ap:ta. Ristikkoja täyttävää ja dokumenttiohjelmia seuraavalta tyypiltä voi oppia jotain hyödyllistäkin.
Ehkä hämppis käy välillä tekemässä kylppärin viemärin kosteudessa lymyileville sokeritoukille tarjouksen josta ei voi kieltäytyä
Ap todellakin vaikuttaa hyvältä tyypiltä ja aloitus sai minunkin mielikuvitukseni lentoon.
Rentouttavia hetkiä ristikoiden parissa ja toivottavasti hämppiksen bisnekset sujuvat hyvin!
Heh. No juu, mutta se on suomalainen, eikä jenkki, niin pitää senverran perinteitä kunnioittaa että on kotimainen nimi. Kyllä Hiljakin voi olla kovanaama ja vaikka palkkamurhaaja, jos niikseen tulee. 😎
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sokeritoukkia vessassa ja keittiössä varsinkin talvisin, ja hämähäkit syövät näitä, joten hämähäkit ovat ystäviäni. Erittäin hyödyllisiä petoja.
Mun kotihämis aikoinaan jahtasi lattian kulmalle eksynyttä sokeritoukkaa, mutta hetken haisteltuaan jätti syömistouhut toiseen kertaan. Lieneekö toukka noussut suoraan viemäristä?
Itse laitoin Raidia peliin, ja sinne katosivat niin hämikset kuin toukatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa mainittiin, että kyseinen hämppis hoitelee omia bisneksiään ja sain vaikutelman tyypistä, jolla olisi nimi tyyliin Vince, Conny, Sonny, tai muuta vastaava. Ehkä Frank tai Tad kävisi myös.
Sellainen vähän kovanaama, bisnestensa välillä käy kulman takana korttelibaarissa nojailemassa ja iskemässä naisia. Silti arvostaa mietteliästä ja filosofiseen ajatteluun taipuvaista kaveriaan, Ap:ta. Ristikkoja täyttävää ja dokumenttiohjelmia seuraavalta tyypiltä voi oppia jotain hyödyllistäkin.
Ehkä hämppis käy välillä tekemässä kylppärin viemärin kosteudessa lymyileville sokeritoukille tarjouksen josta ei voi kieltäytyä
Ap todellakin vaikuttaa hyvältä tyypiltä ja aloitus sai minunkin mielikuvitukseni lentoon.
Rentouttavia hetkiä ristikoiden parissa ja toivottavasti hämppiksen bisnekset sujuvat hyvin!
Heh. No juu, mut
Leena Lehtolaisen dekkarisarjassa päähenkilö Hilja on henkivartija ja amatsoni, jolla tosiaankin on omia bisneksiä.
Vierailija kirjoitti:
Rummukki ei tekisi pahaa kärpäsellekään!
ONko se kasvissyöjä ja himoitsee päästä imemään kasveista nesteet ja siten aiheutraa niille kärsimystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Äänestitkö perussuomalaisia?
Höps höps, ap:han on eläinrakas.
Ei sitten voi olla demarikaan. 🤷
Ihanaa <3 Rakastan hämiksiä ja kaikkia ötököitä (paitsi loisia, hyttysiä, paarmoja ja punkkeja)
Mun partsilla on asunut yli 3kk kaunis keltainen hämähäkki <3 Surettaa että pakkasten tullessa se varmaan kuolee, taitaa olla eksoottisempi laji ja tullut kesäkukkien mukana. Olenkin pohtinut pitäiskö sille koittaa järjestää sisältä paikka, mutta ei taitaisi elää täälläkään :(
"Leena Lehtolaisen dekkarisarjassa päähenkilö Hilja on henkivartija ja amatsoni, jolla tosiaankin on omia bisneksiä."
En tiennytkään. Hauska sattuma, jos minun pikku Hiljaa pitää amatsonina.
Ap
Oon niin kateellinen. Olispa minullakin edes se hämähäkki...
Ennen sanottiin jos tappaa ristilukin niin vanhemmat kuolee. No kuoleehan ne joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sulla ei ole araknofobiaa. Kerrostalon kellarissa oli seitti ja hämis, seitissä taisi olla jotain saaliita. Mua vähän "pelotti". Vaikka osa voi olla kiltimmällä ulkomuodolla siunatumpia kuin toiset.
Kyllä semmosia pitkäkoipisia ja isoja hämyhäkkejä pelkään. Tämä on pieni ja söpö, ei ole aiheuta puistatuksia.
Ap
Mun kotona asuu juuri näitä pitkäkoipisia lukkeja. Ne vartioivat asuntoani sokeritoukilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätin aamulla hämähäkin kävelemästä olohuoneessa. Että se pelkäsi, kun yritin ujuttaa sitä lasiin jotta saisin laitettua pihalle, josta ilmeisesti oli tullut. Nosti etujalkoja kuin tapellakseen kun laitoin lasin lähelle. Yritti mennä piiloon pöydänjalan viereen. Lopulta sain laitettua lasin sen päälle nurinperin, ilman että jäi jalat tms väliin. Sitten kiipesi lasia pitkin ja kippasin lasin ympäri niin jäi pohjalle ja laitoin varovasti ulos.
Siinä on hämis ihmetellyt, että kyllä ikkunalasi on ennen ollut helpompaa kiivetä.
Hämitsyt tietävät, että on talvi tulossa (lämmöstä huolimatta - ovat viisaita) ja tuppautuvat siksi nyt sisätiloihin talvehtimaan. On ne aika kiehtovia vaikka en toki itsekään niitä korvakäytävään halua... Toivon myös, että syövät vielä sokeritoukkia eivätkä ole siirtyneet 2020-luvulle ja nassuttele jotain keksinmuruja ja ketsuppiroiskeita sen sijaan....
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa <3 Rakastan hämiksiä ja kaikkia ötököitä (paitsi loisia, hyttysiä, paarmoja ja punkkeja)
Mun partsilla on asunut yli 3kk kaunis keltainen hämähäkki <3 Surettaa että pakkasten tullessa se varmaan kuolee, taitaa olla eksoottisempi laji ja tullut kesäkukkien mukana. Olenkin pohtinut pitäiskö sille koittaa järjestää sisältä paikka, mutta ei taitaisi elää täälläkään :(
Tuskin kuolee, se menee horrostamaan jonnekin talon rakenteisiin ja herää sieltä keväällä kun seinät alkaa lämmetä.
Jos hämähäkki tuntuu tuijottavan, se on suomalaisen uskomuksen mukaan joku esivanhempi joka on tullut kylään.
Minäkin juttelen toisinaan hämikseille. Varsinkin niitä vaikeampia asioita.
Niin ja terveisiä Hiljalle! <3
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kaverisi olla kotimainen kukkahämähäkki, joka pystyy vaihtamaan väriään paremmin kuin kameleontti, ja on usein juuri kirkkaankeltainen. Sen luulisi osaavan etsiä itselleen ja mahdollisille jälkeläisilleen siedettävän talvikämpän.
Aikaisemmin oli niitä peruslukkeja, ruskeita sentin pituisia, mutta nykyään on suurempia mustia jotka liikkuvat tajuttoman nopeasti. Tulevat aina tuohon työhuoneeseen, pitäis tieten imuroida useammin.
Mökillä kalliolla on niitä oranssisia minilukkeja jotka pistää koipea toisen eteen tosi nopsaan. Liikkuvat kyllä kokoonsa nähden uskomatonta vauhtia.
Kyllä minäkin puhun pikku ötököille, jotka ovat asunnossani. Mutta mielenrauhan vie hämis, jos se on sänkyni vieressä. Silloin on se pantava ulos, että pystyn nukkumaan rauhassa :) Pelkään niitä sen verran paljon
Vierailija kirjoitti:
Mökillä kalliolla on niitä oranssisia minilukkeja jotka pistää koipea toisen eteen tosi nopsaan. Liikkuvat kyllä kokoonsa nähden uskomatonta vauhtia.
Ne on jotain punkkeja. (Punkkeja on montaa lajia. Vain puutiainen on vaarallinen.)
Siinä on hämis ihmetellyt, että kyllä ikkunalasi on ennen ollut helpompaa kiivetä.