Olen niin yksinäinen, että ystävystyin makuuhuoneessani asuvan pikku hämähäkin kanssa
Asuu tuolla jossain sänkyni viereisessä nurkassa ehkä, näyttää pitävän myös verhoista. Yritin tutkia mitä lajia on, niin löytyi semmoinen kuva jossa luki "rummukki", se näytti eniten pikku kaveriltani.
En tiedä kauanko se on asunut mun kanssa, muutama päivä sitten törmättiin ja molemmat säikähdettiin, kun tulin sänkyyn ja sivusilmällä näin liikettä lakanalla.
Pikku kaveri kipitti sängyn päätyyn ja siitä jonnekin alas kuin ninja. Sittemmin on totuttu toisiimme ja oleskelemme vaivatta lähekkäin. Minä teen ristikoita sängyssä ja pikku kaveri luuraa jostain puuhiani tai hoitelee omia bisneksiään.
Kommentit (99)
Onneksi sulla ei ole araknofobiaa. Kerrostalon kellarissa oli seitti ja hämis, seitissä taisi olla jotain saaliita. Mua vähän "pelotti". Vaikka osa voi olla kiltimmällä ulkomuodolla siunatumpia kuin toiset.
Rummukki ei tekisi pahaa kärpäsellekään!
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole oikeasti sun kaveri. Odottaa vain sopivaa hetkeä käydä sun kimppuun.
Höpöhöpö. Se pitää nurkat puhtaina muista ötököistä. Hämähäkki on hyvä kämppäkaveri.
Ihanaa yhteiseloa. Vaikutat mukavalta tyypiltä. Meille yksinäisille pitäisi olla jotain matalan kynnyksen tapaamispaikkoja, jonne olisi helppo mennä. Hyvää viikonloppua!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sulla ei ole araknofobiaa. Kerrostalon kellarissa oli seitti ja hämis, seitissä taisi olla jotain saaliita. Mua vähän "pelotti". Vaikka osa voi olla kiltimmällä ulkomuodolla siunatumpia kuin toiset.
Kyllä semmosia pitkäkoipisia ja isoja hämyhäkkejä pelkään. Tämä on pieni ja söpö, ei ole aiheuta puistatuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa yhteiseloa. Vaikutat mukavalta tyypiltä. Meille yksinäisille pitäisi olla jotain matalan kynnyksen tapaamispaikkoja, jonne olisi helppo mennä. Hyvää viikonloppua!
Kiitos paljon. Samaa sinne!
En usko että saisin mentyä semmoiseen paikkaan kumminkaan, olen niin ujo.
Ap
Ne on luonnon omia siivoojia ja tuholaistorjujia. Joko hänellä on nimi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuten, miten onkin unohtunut antaa, oli kyllä eilen mielessä mutta jäi. Ehdotuksia voi antaa. 😊
Ap
Mulla joku hämis kiipeili pitkin seiniä: mietin ensin, et kait vaan mulla ole joku verkkokalvon irtauma tms.? - Ei, vaan ihan oikea hämis se oli. Mietin, et liiskaisinko sen? Sit muistin, mitä ätivainaa sanoi: ne syö tuhohyönteisiä! Vaikka kämppä ois hämähäkinseittien peitossa, niin silti.
No, em. "kundi skruudas ja vetäs sen jälkeen ritolat". :)
Kotihämis on seuran lisäksi hyödyllinen eikä siitä ole mitään haittaa ihmisille jos sen antaa olla.
Hämppikset🧡
Minä olen ystävystynyt kodissani olevaan vaaksiaiseen. On muutaman kerran ollut kanssani suihkussanikin. Lepäillen seinässä ja katsellen minua. Toisinaan se myös lentelee iholleni ja kutittaa minua kun katson telkkaria. Mulla on parvekkeen ovi usein auki, eikä se halua lähteä täältä kodistani ulos.
Se hämähäkki ei välitä sinusta pätkääkään. Ja yksi kaunis päivä liiskaat sen vahingossa isolla räpylälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Se hämähäkki ei välitä sinusta pätkääkään. Ja yksi kaunis päivä liiskaat sen vahingossa isolla räpylälläsi.
Tulit sitten droppaa meidän tunnelman täällä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on. Hilja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap. Äänestitkö perussuomalaisia?
Höps höps, ap:han on eläinrakas.
Vierailija kirjoitti:
Kotihämis on seuran lisäksi hyödyllinen eikä siitä ole mitään haittaa ihmisille jos sen antaa olla.
Mitä tapahtuu, jos sen ei anna olla? 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä semmosia pitkäkoipisia ja isoja hämyhäkkejä pelkään. Tämä on pieni ja söpö, ei ole aiheuta puistatuksia.
Ap
Meillä kesämökin ulkovessa ja sauna, saunan eteinen on juurikin noiden piiiitkäkoipien suosiossa. Alkuun niitä kammosin, mutta pakko oli löylyhuoneessa ne napata ja pelastaa kuumuudelta. Nehän on vallan viehättäviä ja ystävällismielisiä palloja pitkillä koivilla. Yksikään ei ole purrut tai turpiin antanut. Ihailen myös isoja järeitä hämppyjä, sellasia muskelimasoja, mutta niitä en ole käpäliini ottanut jos vaikka purevat? Jotkut hämikset kun kuulemma sitäkin voivat harrastaa.
Hämähäkki on hyötyeläin.
Mulla on sokeritoukkia vessassa ja keittiössä varsinkin talvisin, ja hämähäkit syövät näitä, joten hämähäkit ovat ystäviäni. Erittäin hyödyllisiä petoja.
Ei se ole oikeasti sun kaveri. Odottaa vain sopivaa hetkeä käydä sun kimppuun.