Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin yksinäinen, että ystävystyin makuuhuoneessani asuvan pikku hämähäkin kanssa

Vierailija
07.09.2024 |

Asuu tuolla jossain sänkyni viereisessä nurkassa ehkä, näyttää pitävän myös verhoista. Yritin tutkia mitä lajia on, niin löytyi semmoinen kuva jossa luki "rummukki", se näytti eniten pikku kaveriltani.

En tiedä kauanko se on asunut mun kanssa, muutama päivä sitten törmättiin ja molemmat säikähdettiin, kun tulin sänkyyn ja sivusilmällä näin liikettä lakanalla. 

Pikku kaveri kipitti sängyn päätyyn ja siitä jonnekin alas kuin ninja. Sittemmin on totuttu toisiimme ja oleskelemme vaivatta lähekkäin. Minä teen ristikoita sängyssä ja pikku kaveri luuraa jostain puuhiani tai hoitelee omia bisneksiään. 

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin jos tappaa ristilukin niin vanhemmat kuolee. No kuoleehan ne joka tapauksessa.

Meillä päin sanottiin että lammas kuolee jos hämiksen tappaa.

Maalaistalossa ennen oli lampaita ym.

Vierailija
62/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole oikeasti sun kaveri. Odottaa vain sopivaa hetkeä käydä sun kimppuun.

Hämähäkit pitävät asunnot tuholaisista puhtaana. Hämähäkit eivät viihdy home- tai kosteusvauriokiinteistöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvän mielen viesti. Mun pappa asui aikoinaan senioritalossa ja pappa kertoi että sen sängyn alla asui hämähäkki. Pappa sanoi hämähäkkiä kämppikseen ja ystäväkseen.

Vierailija
64/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ne mustat lesket ovat? Naaras syö puolisonsa? - Kumpihan se Hilja on sukupuoleltaan. Ei taida kertoa

Vierailija
65/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin kateellinen. Olispa minullakin edes se hämähäkki...

Löytäähän niitä luonnosta ja tuo kotiisi. Tietyt lajit ainakin just viihtyy huonehämähäkkinä

Vierailija
66/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla elää kans 'Elvis' mun makkarin ikkunalla. Kutoo upeita verkkoja ja syö öttiäisiä. Ihana kämppis ja hyvää seuraa 😊

Vierailija
67/99 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyllisiä otuksia. Omat kokemukseni ei vaan olleet kovin mukavia. Veneessä yksi hämis kipitti jostain korvan lehdelle ja huitaisin pois. No ei näyttänyt olevan moksiskaan kipitti veneen lattialla piiloon.

Metsässä taas meinasin kävellä kahden pienen puun välistä ja olivat varsin kaukana toisistaan. Silti melkein törmäsin siinä välissä olevaan seittiin ja silmien edessä oli ISO hämähäkki.

Kaksi kertaa katosta on laskeutunut mua kohti maatessani sängyllä hämis. Lapsena mökillä ja siten vähän vanhempana kotona. 

Vierailija
68/99 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Hilja! Mitä hänelle kuuluu, vieläkö on maisemissa? Muuten, soitatko jotain tai laulatko? Perustakaa bändi - nyt sulla on rummukki! :)

Vierailija
69/99 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiljalle tänään kuuluu?

Vierailija
70/99 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo heittää ulos kodin hämähäkit syksyn kunniaksi mutta nyt en taidakkaan.

Hämikset muuttaa aina kesällä sisälle ja pitävät nurkat puhtaina. Ei ole ötököitä näkynyt.

Vierailija
71/99 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja äitini ovat edesmenneet, mutta hämppis saa olla meillä  niin kauan kuin haluaa🥹

Vierailija
72/99 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa tykkään, jos on hämiksiä sisällä. Pyydystävät hyönteisiä. Mulla asui kylppärissä yksi, jolle annoin nimenkin, mutta sitä ei ole enää näkynyt.

Ai niin, sen mun kylppärihämiksen nimi oli muuten Kake.

-sama

Vierailija
73/99 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen näitä kommentteja paikat puhtaina pitävistä kotihämiksistä.  Omat havainnot sanovat että ovat varsin laiskaa porukkaa jolle ei työt juuri maistu!  Nököttävät lähinnä seinällä samassa kohtaa päivätolkulla ilman aikomustakaan tehdä mitään järkevää ;(

Vierailija
74/99 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana Hilja! Mitä hänelle kuuluu, vieläkö on maisemissa? Muuten, soitatko jotain tai laulatko? Perustakaa bändi - nyt sulla on rummukki! :)

En nähnyt Hiljaa jotain pariin viikkoon, surin jo että on varmaan kuollut, siksi en halunnut vastata tähän kysymykseen aikasemmin vaikka näin tämän. Mutta eilen kun tulin sänkyyn ja vilkaisin nurkan päätyseinää (kuten oon tehnyt joka päivä toivossa eläen), siellä se rakas kaverini vihdoin taas oli. En oikein uskonut ensin näänkö oikein, olin niin iloinen. Aloin jutella Hiljalle ja ihan kyyneleet tuli silmiin, niin herkäksi  jälleennäkeminen veti. Kamu alkoi laskeutua seinää rauhallisesti alemmas, ihan kuin olis myös halunnut tulla vähän lähemmäs, siltä se ainakin tuntui sillä hetkellä.  

Aloin täytellä ristikkoa iloisin mielin, kun tiesin että se on paikalla ja voi hyvin. 

Ennen kuin sammutin valon, vilkaisin vielä näkyykö sitä, ei näkynyt enää, mutta siellä se Hilja edelleen asustaa ja hoitelee bisneksiään. 

Ps. Kyselen bändistä jahka jutellaan, ku on tosiaan rummukki. 😍

. Ap

Vierailija
75/99 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilja ja ap toivottelee hyvää yötä ja viikkoa kaikille. 🕷🥱

Vierailija
76/99 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelen näitä kommentteja paikat puhtaina pitävistä kotihämiksistä.  Omat havainnot sanovat että ovat varsin laiskaa porukkaa jolle ei työt juuri maistu!  Nököttävät lähinnä seinällä samassa kohtaa päivätolkulla ilman aikomustakaan tehdä mitään järkevää ;(

No ehkä sulla ei ole ötököitä? Just kattelin meidän nurkkia ja jotain önniäisiä niissä verkoissa oli, lähinnä banaanikärpäsiä ja jotain ulkoa lentäneitä.

Vierailija
77/99 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilja ja ap toivottelee hyvää yötä ja viikkoa kaikille. 🕷🥱

Samoin!

Mun hämiksillä ei ole nimiä mutta aina kun imuroin niin pelkään että imuroin ne. Yritän varoa!

Vierailija
78/99 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole oikeasti sun kaveri. Odottaa vain sopivaa hetkeä käydä sun kimppuun.

Höpöhöpö. Se pitää nurkat puhtaina muista ötököistä. Hämähäkki on hyvä kämppäkaveri. 

Me ollaan mieheni kanssa yritetty pyydystää hämähäkkiä tai lukkia napsimaan keittiöstä banaanikärpäsiä. Hämähäkit aina katoavat jonnekin ja banaanikärpäset pysyvät...

Vierailija
79/99 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sulla ei ole araknofobiaa. Kerrostalon kellarissa oli seitti ja hämis, seitissä taisi olla jotain saaliita. Mua vähän "pelotti". Vaikka osa voi olla kiltimmällä ulkomuodolla siunatumpia kuin toiset.

Mulla on. Onneksi en ole nähnyt hämähäkkejä pitkään aikaan. Kerran oli joku todella iso hämähäkki sisällä. Luulen että oli ns. varasto hämähäkki.  Tiedän että hämähäkkejä  on sisällä vaikken näe niitä. Annan niitten olla kuitenkin rauhassa vaikka näkisin koska ne pitää muut ötökät kurissa.

Vierailija
80/99 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne saalistaa vaikka siltä ei ehkä vaikuta. Olen varma että juuri siksi mun kotona ei näy muita ötököitä. Tosin kerran oli tuhatjalkainen kotona . Vipelsi lattialla. Oli kyllä paljon kaiheampi kuin hämähäkit. Lukkkeja vihaan eniten. Semmoinen pieni pallo keskellä ja pitkät jalat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi