Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää enää käteen 250€ entisen 580€ sijaan muutosten takia...😭

Vierailija
07.09.2024 |

Vuokrani nousee koko ajan ja Kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenyt koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...

Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (274)

Vierailija
41/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllisty loinen

Kaadan mieluummin yhteisen veneen.

Opettele uimaan mölisijä!

Vierailija
42/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Keravalle

Sipooseen aatelin muuttaa, pitäis vaan saada harkinnan varaista ku ei oikee sossu rahoista muuten muutella.

Vierailija
44/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelemaan lähihoitajaksi, mielummin pienemmälle paikkakunnalle, ja asu opiskeluaika soluasunnossa. Kahden-kolmen vuoden kuluttua saat tehdä merkityksellistä, arvokasta ja tärkeää työtä, jossa pääset koskettamaan lähimmäisten elämää. Jo opiskelijana sinulla on hyvät mahdollisuudet päästä tekemään esim. henkilökohtaisen avustajan tai hoiva-avustajan työtä.

Vanhainkodeissa ja päiväkodeissa kaivataan kipeästi auttavia käsipareja. 

Vierailija
45/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA!

Vierailija
46/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppis 👴🏻👍🏻🥳

Vierailija
47/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi ennenkin 500e käteen. En tiedä miten ne siellä kelassa laskee. Tuosta menee 300e suoraan ruokaan, puhelinlaskun ja nettiin 50e. Nyt täytyy ostaa talvikengät ja vaatteita. Ei niitä osteta yhden kuun tuilla. Täytyy alkaa säästämään jo monta kuukautta ennen. Sitä rahaa menee muuhunkin mitä siellä kelassa ei osata laskea.

Vierailija
49/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA!

No käyhän se nyt työstä kun pitää hakemuksia täytellä, ooksä jotenki vajaa vai hä?

Vierailija
50/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA!

Ensin resetoidaan työpaikat.

Vierailija
51/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

TUNGE UPPI PERSEESEES, IDIOOTTI.

Vierailija
52/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on

Vierailija
53/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aj ziizus. Ihminen on sopeutuvainen. Sisulla eteenpäin. Liiterissä on apissa ruletti, jossa saa ilmaisen paistopistetuotteen. Käytä se.... soppatykki laulamaan. Laatikkoruuat tulille ja leipäkone käyntiin. Ite maksoin vuonna laatikko satkun opintolainaa pois. Jäi 120 euroa käyttöön kk. Kävelin 12 km halvimpaan kauppaan ja takaisin. Aina oli ruokaa ja kerran kk mäyräkoira kiskoa turpaan. Lopetin lainan maksun ja annoin mennä ulosottoon. Keisarillinen ylimääräinen satanen. Tunsi itsensä rikkaaksi. Silloin työmarkkinatuesta jäi käteen 348 euroa. Ja hinnat oli pienemmät.

Suklaa maksoi ennen 1,80e. Nyt suklaa maksaa jotain 3,50e. Ruoan hinta on noussut, sähkölaskut ovat nousseet, kaupan muiden tuotteiden hinnat ovat nousseet. Kela-tuet ovat pysyneett samana. Kyllä sitä pärjää väliaikaisesti kuukauden vähällä rahalla, mutta pidemmällä ajalla tuosta ei saa nautintoa. Voisi olla 500e ylimääräistä käyttörahaa niin ihmiset käyttäisivät suomalaisia palveluita. Lue uutisia samalla menee yrityksiä konkurssiin kun ihmisillä ei ole rahaa.

Vierailija
54/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA!

No käyhän se nyt työstä kun pitää hakemuksia täytellä, ooksä jotenki vajaa vai hä?

EI KÄY.-eri

Vierailija
55/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti jankuti. Yritä varastaa järkeä jostakin.

Vierailija
56/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muuta halvempaan, mene töihin

Kerro mihin muutan? Olen 2 vuotta hakenut halvempaa asuntoa enkä ole saanut.

Kerro mihin menen töihin niin aloitan heti ensi viikolla? Olen 11 000 työpaikkaan hakenut töihin mutta ei ole töitä mistää irronnut.

Ap

Vierailija
57/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valita. Mulla jäi opiskelijana alle tuon.

Opiskelu on oma valinta joten kärsi.

Ap

Opiskelu sijoitus tulevaisuuteen, ja yhteiskunnan kannalta tulevaan veronmaksajaan. Sinullakin on mahdollisuus valita opinnot, miksi et tee niin? Oletko vapaaehtoisesti jäänyt työttömäksi ja siten taloudellisen tuen varaan? Sekin on oma valinta.

Jos taas olet muutoin sairas, voisitko harkita osittaista työntekoa ja selvittää omia mahdollisuuksia enemmän? Itse tein niin ja olen nykyisin työssä, johon myöhemmin opiskelin pätevyyden. Ainakaan minusta ei tullut katkeraa :)

Opiskelijoille vaan sanon, että hakekaa mitä tahansa työkokemusta opiskelujen ulkopuolella, vaikka se olisi siivoamista ja hotellilla huoneiden petaamista, mutta myöhemmin se oikeasti lasketaan aktiivisuudeksi työelämässä, kun hakee omalle alalle ja rinnalla on joku muu. Nuoruuskin itsessään lasketaan usein hyödyksi. Oma kokemus korona-ajan alusta, kun päätin, etten jää työttömäksi vaan aloin hakemaan mitä tahansa hommaa pikkutunneilla.

Hotelleilla oli silloin ainakin ihan ihme säännökset ja siivouslistat, kun tuli rajoitukset :D Kerroin esimerkin arjesta, että oikeasti meni noin, miten itse pääsin leivän syrjään takaisin.

Vierailija
58/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin? Jos ei, niin leipäjono?

Kerro mihin menen töihin niin aloitan heti ensi viikolla? Olen 11 000 työpaikkaan hakenut töihin mutta ei ole töitä mistää irronnut.

Ap

Vierailija
59/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Olet saanut sluibailla muiden rahoilla, nyt on aika kääriä hihat ja maksaa vuorostasi jonkun muun löysäily. Ai eikö kiinnosta? No mitenkäs sattuikaan. 

Ap

Vierailija
60/274 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää eläkkeestä laskujen jälkeen 1600e, käykö kateeksi? :D