Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Chad-miehet vievät naiset, uskoo yhä useampi nuorukainen

Vierailija
07.09.2024 |

Hän on komea, itsevarma, atleettinen ja nauttii naisten suosiosta.

Tällainen on Chad, joka edustaa nykyajan menestyvää miestä.

Chad ei ole oikea ihminen, vaan ihannemiehestä leviävä meemi, eli netissä kiertämään lähtenyt ilmiö.

Silti yhä useampi nuori mies näyttäisi uskovan väitteisiin, joiden mukaan naisia kiinnostaisivat vain niin sanotut Chad-miehet.

Joistakin voi tuntua, että treffimarkkinoilla pitäisi olla yli-ihminen ja supermies, että pystyy menestymään. Mutta hyvin monenlaiset miehet ovat menestyneet, Pitkänen sanoo.

Sosiaalisessa mediassa leviävät myös tarkat neuvot siitä, miten voi yrittää muuttua Chad-hahmon tapaiseksi lihaskimpuksi.

Viime vuoden aikana suosituksi noussutta trendiä kutsutaan nimellä looksmaxxing.

https://yle.fi/a/74-20105798

Kommentit (3184)

Vierailija
1961/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedäthän ettei miehiä kehuta koskaan mistään muustakaan?"

Tuohan ei pidä paikkaansa. Minulla on kaksi aikuista poikaa sen ihanan komistukseni kanssa. Jos nyt otan komeudesta kehumisen esimerkiksi niin, esim. tädit ihastelevat aina sukujuhlissa, kuinka komeita pitkät, upeat poikani ovat. Minäkin kehun tietysti aina poikiani, myös siitä, kuinka komeita ilmestyksiä he ovat. Silloin he vain katsovat toisiaan ja toteavat "My mom says I look like a prince" ja nauravat kiusoitellen minulle. Äidin ja tätien ihastelut eivät siis merkitse hevonhännän vertaa. Aivan kuin tuuleen huutaisi.

Minulta joku peräsi ,että ongelmani on huono itsetunto eikä lyhyys . No juuri näin se lähtee lapsena kehittymään. Ympäristön palautteesta. Tässäkin tapauksessa kehutaan pituutta ja komeutta. Tuloksena varmasti hyvä itsetunto. No arvatkaa kehuttiinko minua? 

Eihän se ole toisten vika, jos sinua ei lapsena tajuttu kehua.

Vierailija
1962/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille jää ne incelit valikoimiin muutaman harvan parisuhdetta haluavan hyvän miehen lisäksi. Siinähän mietitte mikä meni vikaan kun ette kelpaa tavalliselle miehelle.

Ennemmin yksin kuin huonossa parisuhteessa.

Näin ne miehet tosiaan ajattelevat. 

Miehet ja naiset. Jokaisen olisi syytä ajatella, että oma seura on aina parempi kuin huono seura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei pidä paikkaansa. Minulla on kaksi aikuista poikaa sen ihanan komistukseni kanssa. Jos nyt otan komeudesta kehumisen esimerkiksi niin, esim. tädit ihastelevat aina sukujuhlissa, kuinka komeita pitkät, upeat poikani ovat. Minäkin kehun tietysti aina poikiani, myös siitä, kuinka komeita ilmestyksiä he ovat. Silloin he vain katsovat toisiaan ja toteavat "My mom says I look like a prince" ja nauravat kiusoitellen minulle. Äidin ja tätien ihastelut eivät siis merkitse hevonhännän vertaa. Aivan kuin tuuleen huutaisi.

Niin chad ominaisuuksiahan siellä kehutaan. Näin ne chadit syntyy. Heitä kehutaan lapsesta pitäen. Sieltä jo muodostuu se chad itsetunto. Kehuisko sukulaismiehet vaikka: kuinka isot tissit ja muodokas perse tällä meidän tytöllä

Tässä olen eri mieltä kollegan kanssa. Pitkiä ja komeita kehutaan vaikka kuinka. Muita ei. 

Vierailija
1964/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ne oli tukkijätkät, jotka vei naiset. 

Sitten etelän gigolot, roomeot ja muut casanovat.

Sen jälkeen maahan muuttajat vei naiset JA työpaikat.

Nyt se on Chad.

Kuka seuraavaksi?

Vierailija
1965/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olen oppinut palstanaisilta yhden asian: sääli on sairautta. Ainakin jos mies on neurodivergentti tai muuten sosiaalisesti kömpelö. Eikä auta vaikka olisi insinööri, maisteri tai tohtori. Ja vaikka lisäksi harrastaa liikuntaa ja on yli keskipituinen. No, pitäkää tunkkinne.

Mistä syystä sinua pitäisi sääliä? Olet ilmeisesti hyväkuntoinen, hyvinkoulutettu ja omasta mielestäsi ulkonäkösikin on ok.

Vierailija
1966/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluatte tavallisen miehen. Niin sanotte. Samaan aikaan arvioitte 90% miehistä keskivertoa rumemmiksi. Tavallinen mies on teille se top10% ulkonäön omaava."

Niin, naiset haluavat miehen, joka miellyttää naisten silmää. Siinä te miehet menette harhaan, kun luulette tietävänne, mikä on naisen mieleen. Tämä on tullut selväksi täällä palstalla ja omassa elämässä.

Naiset tykkää miehen ulkonäöstä, kun se mies miellyttää naisen mieltä. 

Komeinkin komistus muuttuu tosi vastenmieliseksi, jos tästä tulee jotain vastenmielistä ilmi. Normi-ihmisellä ei ole mitään absoluuttisia ulkonäkökriteerejä. 

Vierailija
1967/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta joku peräsi ,että ongelmani on huono itsetunto eikä lyhyys . No juuri näin se lähtee lapsena kehittymään. Ympäristön palautteesta. Tässäkin tapauksessa kehutaan pituutta ja komeutta. Tuloksena varmasti hyvä itsetunto.

Sitähän en edes sanonut. Sanoin , että sellainen siihen itsetuntoon vaikuttaa. On käsittämätöntä,  että joku ei sellaista ymmärrä . 

Vierailija
1968/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olen oppinut palstanaisilta yhden asian: sääli on sairautta. Ainakin jos mies on neurodivergentti tai muuten sosiaalisesti kömpelö. Eikä auta vaikka olisi insinööri, maisteri tai tohtori. Ja vaikka lisäksi harrastaa liikuntaa ja on yli keskipituinen. No, pitäkää tunkkinne.

Nytkö vasta tuon opit? Haluaisitko siis sääliä? Olen neurodivergentti nainen ja lapsuuteni oli muutenkin synkkä, sääli on ihan vihoviimeinen asia jota haluaisin.

Olisin aikoinaan halunnut parisuhteen, mutta en ollut kuulemma kelvollinen siihen. Noin sanoivat palstanaisten kaltaiset vihaajat niillekin jotka olivat kiinnostuneet minusta.

En halua sääliä. En halua teiltä yhtään mitään.

Vierailija
1969/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuulemma aika kauniskin nainen ja voin sanoa,ettei kukaan mies jonka kanssa olen seurustellut ole ollut mitenkään erityisen komea. Eikä täyttänyt muitakaan listassa olevia asioita. Mutta se mikä heissä kai viehätti oli se että kaikki olivat suht sinut itsensä kanssa eikä epätoivoisia. Heillä oli myös hyvä huumorintaju. Joten kannattaa enemmin alkaa pitää itsestä ja löytää omasta ulkonäöstä mielenkiintoiset piirteet ja korostaa niitä jotenkin kivasti. Persoonallinen hiustyyli, vaatetus tai jokin asuste on helppoja asioita ,millä voi tuoda omaa persoonaa näkyville. 

Itseäni mallipojan / liian täydellisen näköiset miehet ei viehätä laisinkaan.

Tsemppiä kaikille 💕

Vierailija
1970/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta joku peräsi ,että ongelmani on huono itsetunto eikä lyhyys . No juuri näin se lähtee lapsena kehittymään. Ympäristön palautteesta. Tässäkin tapauksessa kehutaan pituutta ja komeutta. Tuloksena varmasti hyvä itsetunto. No arvatkaa kehuttiinko minua? 

No hei, jos lähdetään kurjuusolympialaisiin, niin oma isäni vihasi minua syntymästäni lähtien, koska synnyin tytöksi. Jos olisin syntynyt 1700-luvulla, olisi talvella "susi" vienyt minut ja voi voi, harmi, mitenkäs se silleen. Eikä koskaan käyttänyt minusta omaa nimeäni, vaan olin tyyliin Rääpäle ja Sontiainen. Eikä rakkaudella sanottu. Täysin selväpäinen, ei huumeita käyttävä, ei tupakoiva mies. Ei edes uskonnollinen.

Aikuisena pitää olla itselleen se paras tsemppari sekä se aikuinen, joka jäi lapsena puuttumaan. Se on mahdollista opetella, aivot ovat hyvin muotautuvia ja oppivat kyllä uutta. Se vaatii toki aikaa ja vaivaa, mutta onhan se kivempi, että edes itse on itsensä puolella, eikä lähde mukaan siihen samaan jengiin, joka dissaa sinua. Niin minunkin on pitänyt tehdä.

Terapia auttaa ja itseterapiaan on kirjoja kirjastossa ja Youtubessa paljon videoita.

Vierailija
1971/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta tuon opit? Haluaisitko siis sääliä? Olen neurodivergentti nainen ja lapsuuteni oli muutenkin synkkä, sääli on ihan vihoviimeinen asia jota haluaisin.

Olisin aikoinaan halunnut parisuhteen, mutta en ollut kuulemma kelvollinen siihen. Noin sanoivat palstanaisten kaltaiset vihaajat niillekin jotka olivat kiinnostuneet minusta.

En halua sääliä. En halua teiltä yhtään mitään.

Ehkei sun kannattaisi olla täällä vihamielisellä palstallakaan? Ei varmaan tee sulle hyvää.

Vierailija
1972/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkseivät? Mikä vika heissä on?

Vierailija
1973/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on jännä kuvitelma, että joku Jason Stathamin näköinen (kalju, treenattu viimeisen päälle yms.) houkuttaisi monia naisia puoleensa ulkonäön vuoksi. Katsokaa/ lukekaapa jotain naisille suunnattuja novelleja, sarjakuvia yms. romanttista hömppää, niissä ei ole ketään Jasonin näköistä vaan kaikki on semmoisia "nättipoikia".

Miehille suunnattu mies"kauneus" taas on sitä Jason Statham osastoa.

Kelpaisi kyllä tälle naiselle! 

Vierailija
1974/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on joku vika.

Vierailija
1975/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelit ovat hiekkalaatikon huutajia, joitten pitää saada leikkikaveri, kun muillakin on. 

Kukaan ei vaan halua huutavan ja meuhkaavan kanssa samaan hiekkalaatikkoon. 

Incelit eivät pysty ymmärtämään muita, kuin itseään. On heidän tahto ja muulla ei ole väliä. 

Itse itseään ruokkiva noidankehä. 

Vierailija
1976/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin liian naisen näköiset kauniit pojat ei iske, liika on aina liikaa... Tavikset on parhaita, ja sellaisen kanssa olen naimisissakin.

eri

Vierailija
1977/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ääri-feministinaiset jo vuosikymmeniä sitten lanseeranneet oman versionsa miehen ihanne naisesta, blondista jolla on silikonitissit, törröhuulet tekoripset ja ei mitään korvien välissä?

Sopivat varmasti hyvin yhtään Chad-miehen kanssa.

Vierailija
1978/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä sinua pitäisi sääliä? Olet ilmeisesti hyväkuntoinen, hyvinkoulutettu ja omasta mielestäsi ulkonäkösikin on ok.

Ei pidäkään sääliä. Käytin tuota ilmausta koska sitä käytettiin siinä yhteydessä kun minulle kerrottiin että "sosiaalisesti kömpelöt" miehet eivät ansaitse ketään.

Ansaitseminen ja sääli ovat kyllä todella eri asioita, mielenkiintoisesti toimii ajattelusi. 

Vierailija
1979/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termi incel kertoo jo kaiken. Eli vastentahtoisesti selibaatissa elävä. Eivät nämä kaverit mitään rakkautta tai parisuhdetta halua, ovat vain seksiä vailla. 

Ei ihmekään ettei naisia kiinnosta. 

Pitäisi keksiä uusi termi niille miehille, jotka elävät vastentahtoisesti ilman parisuhdetta ja lapsia. Näitäkin saattaa olla. 

Ja sitten on niitä jotka elää vastentahtoisesti parisuhteessa ja lapsiakin on.

Voi sekin olla. Mutta miksi ovat valinneet mennä parisuhteeseen, johon eivät edes halua?

Hyvä kysymys. Osaako väkivaltaa kokeneet naiset kertoa? Miksi olette parisuhteessa jossa saatte turpiinne säänn

Tuohon voi vastata vain sellainen, joka on väkivaltaisessa suhteessa. Usein siihen liittyy pelkoja ja henkistä nujertamista. 

Jokin aika tuli dokkari amerikkalaisesta näyttelijästä, joka joutui jonkun kultin armoille. Loppuvaiheessa tämä nainen oli pitkän aikaa pimeässä huoneessa, joka ei ollut edes lukossa. Ei silti uskaltanut/kyennyt karkaamaan. Oli henkisesti nujerrettu ja häpeä oli suuri. 

Entiseen aikaan (ei siis kovin kauaa sitten) naisilla ei ollut myös paikkaa, minne mennä. Vaimoja lapsia ajettiin hankeen ryyppyn päälle. Välillä kirveen ym. kera ajettiin. Huutokauppakeisari tais just tällaisesta lapsuudestan kertoa.

Vierailija
1980/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta joku peräsi ,että ongelmani on huono itsetunto eikä lyhyys . No juuri näin se lähtee lapsena kehittymään. Ympäristön palautteesta. Tässäkin tapauksessa kehutaan pituutta ja komeutta. Tuloksena varmasti hyvä itsetunto.

Erona on se , että voit ihan järjellä poissulkea että isäsi jutut eivät pidä paikkaansa, eikä niiden asioidenbvuoksibsinuabpidetä kategorisesti huonompana. Minä taas en pääse puusta pitkään , että se ominaisuus mistä minua on aina vähätelty pitää paikkaansa ja tämä ominaisuus on aina kärkipaikalla kun puhutaan miesten turn off-ominaisuuksista. Tätä ei terapia muuksi muuta. Muuten ei ole tarpeen kilpailla kurjuudesta, asia on vain relevantti tämän aiheen kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi