Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Chad-miehet vievät naiset, uskoo yhä useampi nuorukainen

Vierailija
07.09.2024 |

Hän on komea, itsevarma, atleettinen ja nauttii naisten suosiosta.

Tällainen on Chad, joka edustaa nykyajan menestyvää miestä.

Chad ei ole oikea ihminen, vaan ihannemiehestä leviävä meemi, eli netissä kiertämään lähtenyt ilmiö.

Silti yhä useampi nuori mies näyttäisi uskovan väitteisiin, joiden mukaan naisia kiinnostaisivat vain niin sanotut Chad-miehet.

Joistakin voi tuntua, että treffimarkkinoilla pitäisi olla yli-ihminen ja supermies, että pystyy menestymään. Mutta hyvin monenlaiset miehet ovat menestyneet, Pitkänen sanoo.

Sosiaalisessa mediassa leviävät myös tarkat neuvot siitä, miten voi yrittää muuttua Chad-hahmon tapaiseksi lihaskimpuksi.

Viime vuoden aikana suosituksi noussutta trendiä kutsutaan nimellä looksmaxxing.

https://yle.fi/a/74-20105798

Kommentit (3184)

Vierailija
1101/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi naisia syyttää siitä, että päättävät tietyssä elämänvaiheessa elää juuri sitä elämää, josta kaikki miehet (useimmat turhaan) haaveilevat: kutkuttavia seikkailuja, arkea piristävää pyörittelyä ja kunnon peitonheilutusta toinen toistaan seksikkäämpien kumppaneiden kanssa.

Asiasta ääneen puhuminen ei ole syyttelyä. Samoin jos osa miehistä päättää ettei arvosta tuollaista naista, se on niiden miesten oikeus.

Juu, mutta ehkä perään olisi hyvä tunnustaa se tosiasia, että nuo naiset ja miehet tuskin koskaan kuuluivat yhteen. Jos toinen haluaa paljon seksiä eri miesten kanssa ennen vakiintumista, ja toista se häiritsee, niin eiköhän heillä arvomaailmat ja elämäntyyli olleet aina aika erilaiset. Eli miksi kummankaan pitäisi murehtia sen toisen ryhmän mielipiteistä? 

Vierailija
1102/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko nämä kaikki manspleinaajat vielä mutsinsa luona vai miten he ovat näin pihalla? Missä on nähty reaalielämässä näitä chadeja ja heille antavia naisia vai ono kuitenkin niin, että lähinnä netissä pyöritään ja ihan väärissä piireissä? 

En oo ehkä pyörinyt yökerhoissa, diskoissa, baareissa, festareilla ja tinderissä. Kannattaa vähän miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä aihe ei ole minulle mitenkään henkilökohtainen, en tunne yhtään Chadia tai Stacya, enkä yhtään inkkeliäkään. Minulla on hyvä parisuhde ja sukulaisuussuhteet myös kunnossa. Käyn töissä ja työkaverit ovat enimmäkseen mukavia. Elän mukavaa, tavallista elämää. Välillä toki tarvitaan arjen luksusta, mm. käymällä teattereissa ja kylpylöissä. 

Niin. Sinä olet voittajien puolella. Voit valita suhteen tai seikkailut.

Rasismiakaan ei näe kantaväestöön kuuluva, ja vaikutusvaltaisten vanhempien lapsi on mielestään self made man.

Vierailija
1104/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Ihan tottahan se on ettei kukaan huoli lyhyttä kaljua lihavaa inkkelimiestä.

Itsekin eilen sain isoa Chadia, mutta olenkin Stacy, enkä mikään harmaa suomalaiskana. 😘

Stacy, siinähän se on se chadin naisvastine. Eli ihan yhtä rajoittunut on tuossa maailmassa naiskauneus.

Ei ole. Monet miehistä voivat löytää isommassa suomalaisessa kaupungissa naapuristaan kauniimman naisen, kuin Miss Universum. Miesten ei tarvitse katsoa Hollywoodiin asti, että näkee kauniita naisia. Monet suomalaiset naiset eivät näe yhtäkään komeaa miestä koko päivän

Ja miksi kuvittelet etten antaisi pakkeja, jos en tunne vetoa kyseiseen henkilöön? 

Koska puhe (kirjoitettu teksti) on halpaa. 

Ei kukaan mieskään lähtisi panolle nuoren Salma Hayekin kanssa jos se sitä tulisi ravintolassa ehdottamaan. Pitää paikkansa koska kirjoitin niin.

Vierailija
1105/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä miehet ovat vakaasti sitä mieltä, että vain ruma ja köyhä, ehkä syrjäytynytkin, mies on hyvä ihminen ja olisi hyvä puoliso, kun taas menestyneet tai komeat miehet ovat automaattisesti luonnevikaisia, niin eikö sama päde naisiinkin?

Näiden miesten tulisi siis ensisijaisesti tavoitella lihavia, mielenterveysongelmaisia, itseään vanhempia naisia, ehkä jopa yh-äitejäkin! Koska vain nämä ovat hyviä ihmisiä ja olisivat hyviä puolisoita. 

Vai mites tämä nyt meni? 

Mitä vikaa yh:ssa on? Olin yhden lapsen yh. Silti olen parisuhteessa. Lapsen isä jätti meidät.

Toivottavasti osaat toisella rundilla valita paremmin.

Vierailija
1106/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi inkkeleiden kiukku tässä asiassa suuntautuu naisiin eikä näihin Chadeihin?

Samalla lailla on kiukkua instamalleja kohtaan naisilla. Nämähän antavat tytöille ja nuorille naisille harhaisen kuvan naiseuden ulkoisesta olemuksesta, kuten nämä chadit pojille ja nuorille miehille.

Tämä chadkateus on vaan tuoreempi ilmiö, joka on tullut julki. Pitäisi siihenkin jotenkin myötäsukaan reagoida, eikä ylimielisen torjuvasti ja naureskellen. 

Esimerkiksi anoreksia on vääristyneen kehonkuvan ilmentymä ja onneksi siihen on alettu suhtautua asiaankuuluvalla vakavuudella.

Poikien ajattelumaailmaankin ja asenteisiin tulisi kiinnittää huomiota. Seurauksia välinpitämättömyydestä ja yliolkaisuudesta heitä kohtaan tultaneen vielä korjaamaan karvaasti ja kalliisti.

Vain naisia tulee tukea ja auttaa.

t. yhteiskunta eli asiasta päättävät naiset julkisella sektorilla.

Vierailija
1107/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tullut, niin sitä vähemmän naiset kiinnostaa. Myös näyttänyt siltä, että liian moni nainen on kiukkuinen ja miehiä vihaava. Kokemukset satuttanut ja inhottavaksi muuttunut. En ainakaan tälläistä halua.

Vierailija
1108/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen mies haluaa sen kaunottaren ja tutkimustenkin mukaan miehet ovat ulkonäkökeskeisempiä kuin naiset mutta naisia syytetään nirsoudesta 😁

Tämä on niitä faktoja, joilta incelit sulkevat silmänsä. Totuus on liian tuskallinen ilmeisesti. 

Niin oliko noihin faktoihin lähdettä vai komppaatko itseäsi muuten vain?

Vierailija
1109/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä miehet ovat vakaasti sitä mieltä, että vain ruma ja köyhä, ehkä syrjäytynytkin, mies on hyvä ihminen ja olisi hyvä puoliso, kun taas menestyneet tai komeat miehet ovat automaattisesti luonnevikaisia, niin eikö sama päde naisiinkin?

Näiden miesten tulisi siis ensisijaisesti tavoitella lihavia, mielenterveysongelmaisia, itseään vanhempia naisia, ehkä jopa yh-äitejäkin! Koska vain nämä ovat hyviä ihmisiä ja olisivat hyviä puolisoita. 

Vai mites tämä nyt meni? 

Mitä vikaa yh:ssa on? Olin yhden lapsen yh. Silti olen parisuhteessa. Lapsen isä jätti meidät.

Mitä väliä sillä syyllä on? En minä ainakaan haluaisi äitipuoleksi, vaikka sillä miehellä kuinka olisi hyvä syy. Onhan se suhde väistämättä erilainen kuin silloin jos kummallakaan ei ole lapsia, varsinkaan pieniä. Olettaisin, että jos on mies joka on muutenkin tyytymätön siihen miten deittailu on sujunut, niin tuskin haluaisi siihen sitä lasta jatkuvasti muistuttamaan naisen menneisyydestä. 

Vierailija
1110/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, jos ajattelen vaikka omaa makuani. Jason Momoa: ei vetoa, Ryan Reynolds: ei todellakaan,  Ryan Gosling: ei kiitos, Channing Tatum: no hänessä on jotain karismaa, mutta liian lihaksikas mulle, nuorta Johnny Deppiä: ihan baby face, vanhemmiten kyllä karismaattinen, nuorta Brad Pittiä: liian Ken nukke. "

Eli jos edes näistä miehistä ei löydy sinulle ihannekuvaa, niin miksi suomalaisen pottunokan kannattaisi yrittää ketään? 

Kävikö edes mielessä, että se suomalainen pottunokka voisi juuri olla se ihannekuva?

Sivusta toinen, joka tykkää suomalaisesta pottunokasta

Yksilötasolla? Tietysti.

Tilastollisesti suuressa massassa?

Ei. Pottunokka ei voita maailmalla "komein mies" palkintoja

Maailmalla? Minua kiinnostaa vain oma mielipiteeni. Pelkkä valokuva ulkonäöstä ei kerro juuri mitään siitä ihmisestä.

Nyt keskustelu koskee maailmanlaajuista ilmiötä. Sulla ei selvästi ole mitään sanottavaa sitten joten kannattaa lähteä muihin ketjuihin aukomaan päätään.

Vierailija
1111/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nämä chadit oikein katoavat, kun ei niitä kukaan missään näe? Ovatko ne olemassa vain yöelämässä ja vain ikävuosien 18-25 välillä? Jos noin, mitä ihmeen väliä sillä on, mitä joku pieni osa ihmisistä touhuilee murto-osalla ajastaan? 

Vai onko mun lihava, alkoholisoitunut taksikuskituttavani chad, tykkäsi kehua ympäriinsä paneskeluillaan nuorena? Siinä tapauksessa noita on Suomi pullollaan.

Laita ikärajaksi se 35 ja edelleen, ei sillä ole mitään väliä. Naisilla on kaikki oikeudet mennä niiden nussittavaksi. Älkää ihmetelkö miksi ette löydä parisuhdetta siinä vaiheessa ja ulisette netissä kuinka hyviä miehiä ei ole olemassa.

On niitä, mutta ne jääväsi itsensä koska niille sillä mitä teitte 15-35 ikävuodet oli väliä. Ja niilläkin on oikeus valita, vaikka se teistä onkin epäreilua.

Vau, mä tosiaan olen kuplassa, en tunne ketään, joka ulisisi netissä, ettei hyviä miehiä ole olemassa. Ne hyvät miehethän ovat rinnalla, huonot ovat jääneet matkan varrelle. Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko vihainen ja katkera kolmevitonen kenellekään hyvä kumppani. Ei oikein kuulosta siltä.

Vierailija
1112/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi inkkeleiden kiukku tässä asiassa suuntautuu naisiin eikä näihin Chadeihin?

Koska naiset itse kertovat että he tekevät valinnat näissä asioissa. Aina.

Kiukuttelu asiasta ei saa naisia valitsemaan toisin. Pikemminkin asia toimii juuri päinvastoin.

Mikään ei saa naisia valitsemaan toisin joten pienen vähemmistön kiukuttelulla ei liene suurtakaan merkitystä.

Suurin osa miehistä (alle 35v) on heittänyt pyyhkeen kehään todeten ettei heitä kiinnosta olla tuollaisten naisten kanssa tekemisissä parisuhdemielessä.

Vierailija
1113/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa ei koskaan päästä mihinkään, kun maailma näyttäytyy niin erilaiselta sukupuolesta riippuen.

Naiselle tämä on vapaa valinta. Suhde, kevyt treffailu, seksiseikkailut, sinkkuus. Kaikki on mahdollista. Tällöin katse kääntyy enemmän itseen: mitä minä haluan, miksi se mitä valitsin ei ollutkaan tyydyttävää, kuka oikein olen?

Miehistä vain pieni osa voi valita, loput saavat mitä saavat. Tällöin katse kääntyy systeemiin: miksi olen osaton ja toiset saavat kaiken?

Vierailija
1114/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chad ilmiö on todellinen ja joidenkin keski-ikäisten naisten hoomoilasena oleminen ei poista sitä. Jokainen jolla on vähänkin järkeä kyllä huomaa tämän.

Vierailija
1115/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nämä chadit oikein katoavat, kun ei niitä kukaan missään näe? Ovatko ne olemassa vain yöelämässä ja vain ikävuosien 18-25 välillä? Jos noin, mitä ihmeen väliä sillä on, mitä joku pieni osa ihmisistä touhuilee murto-osalla ajastaan? 

Vai onko mun lihava, alkoholisoitunut taksikuskituttavani chad, tykkäsi kehua ympäriinsä paneskeluillaan nuorena? Siinä tapauksessa noita on Suomi pullollaan.

Laita ikärajaksi se 35 ja edelleen, ei sillä ole mitään väliä. Naisilla on kaikki oikeudet mennä niiden nussittavaksi. Älkää ihmetelkö miksi ette löydä parisuhdetta siinä vaiheessa ja ulisette netissä kuinka hyviä miehiä ei ole olemassa.

On niitä, mutta ne jääväsi itsensä koska niille sillä mitä teitte 15-35 ikävuodet oli väliä. Ja niilläkin on oikeus valita, vaikka se teistä onkin epäreil

Sama homma. Aina törmään näihin älä sitten valita jos -mantraa hokeviin miehiin, hyvin paljon harvemmin naisiin jotka oikeasti valittaisivat. Veikkaan että viettävät aikaansa tietynlaisessa seurassa tai tietynlaisilla Reddit-kanavilla. 

Vierailija
1116/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä chad -ihannointi on huono juttu? Mun mielestä tämä vain positiivinen trendi. 

Tällä myyttisellä chadillahan on matala rasvaprosentti, urheilullinen vartalo, ja tyylikkäät vaatteet. Eikö ole vain hyvä, jos nuoret miehet pyrkivät tuohon? Luulisi tämän trendin olevan hyvä nuorten naistenkin näkökulmasta: eikö ole kivempi että miehillä on hyvä kroppa, tyylikkäät vaatteet ja että he tuoksuvat hyvältä, verrattuna vastakohtaan?

Vierailija
1117/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteiden kannalta huonompi juttu on se toinen johtopäätös. Jos lähes kaikki naiset käyvät panetuttamassa itsensä kaikenmaailman häntäheikeillä ja jopa tekevät kersoja niiden kanssa mitä luulette millainen käsitys nuorilla miehillä on näiden naisten arvosta uskollisena puolisona?

Eivät käy. Tuo on miesten keksimä kuvio, jota he toistelevat totuutena. 

Me tiedämme että nainen tekee toisin kuin sanoo. 

Toisekseen tuo on se mielikuva joka nykynaisista on ja valitettavasti sille on kyllä todisteitakin.

Oivoi. Sitten sinun ei kannata olla kiinnostunut naisista ollenkaan. Valitse toinen incelpoikamies, niin saatte molemmat neitsyet.

Selitäs vielä syy sille että yksinkin pärjäävä mies valitsis itselleen toisen miehen. 

Ai sä halusit vain homotella tolleen salaa. Ymmärrän. Ja tuo on varmaan sinusta joku loukkaus?

Vierailija
1118/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä, mutta ne jääväsi itsensä koska niille sillä mitä teitte 15-35 ikävuodet oli väliä. Ja niilläkin on oikeus valita, vaikka se teistä onkin epäreilua.

Noilla naisvalittajilla on ihan samat ongelmat omassa elämässään kuin miesvslittajillakin. Eivät osaa muodostaa normaaleja ihmissuhteita, koska on jotain ongelmaa sosiaalisissa suhteissa.

Vierailija
1119/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkoja. Ovat ihan väärässä

Noloa miten akat tukevat aina miehiä ja julistavat miten miehen ei tarvitse tehdä mitään. Miehet itse pettävät, saavat useita vaimoja, eivät ikinä vaihda nimeä. Mikään avioliiton velvollisuus ei koske miehiä. Miehet eivät suostu maksamaan treffeillä, elättämään tai tekemään MITÄÄN. Silti akat kiljuvat nimenvaihtojen ja huivien puolesta, palkaksi saatte nyrkistä ja pettävän ukon joka vaatii teiltä yksiavioisuutta.

Vierailija
1120/3184 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa ei koskaan päästä mihinkään, kun maailma näyttäytyy niin erilaiselta sukupuolesta riippuen.

Naiselle tämä on vapaa valinta. Suhde, kevyt treffailu, seksiseikkailut, sinkkuus. Kaikki on mahdollista. Tällöin katse kääntyy enemmän itseen: mitä minä haluan, miksi se mitä valitsin ei ollutkaan tyydyttävää, kuka oikein olen?

Miehistä vain pieni osa voi valita, loput saavat mitä saavat. Tällöin katse kääntyy systeemiin: miksi olen osaton ja toiset saavat kaiken?

Eivätkös nuo kummatkin käännä katseen itseensä ja omaan osaansa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi