Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hassuja asioita luulit lapsena?

Vierailija
06.09.2024 |

Minä luulin, että minun on mentävä naimisiin naapurissa asuvan pojan kanssa. Luulin myös, että jokaisen ihmisen täytyy mennä naimisiin ja että sitten vain alkaa tulemaan lapsia, vaikka ei itse haluaisi. 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuli tulee siitä, kun puut huiskivat. Tuulesta pääsee, kun kaataa puut. 

Sama, tämä taitaa olla aika yleistä. 

On yleistä, ja ymmärrettävästä syystä. Kun se puiden huojunta on silmällä havaittavaa ja siten vaikuttaa konkreettisemmalta kuin näkymättömän ilman liike, niin on helpompi ajatella kausaaliketju niin päin, että se konkreettisempi ilmiö aiheuttaa sen abstraktimman. Toki myös lapsen, joka ei tunne fysiikkaa, on vaikea ymmärtää ilman liikkeiden todellisia syitä, jotka ovat monimutkaisia.

Vierailija
82/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessa oli  oppikoulu, johon sai pyrkiä  kun oppilas oli kolmannella luokalla.

Minä luulin että pyrkiminen tarkoitti sitä, ett ne jotka halusi pyrki oppikouluun, menivät tiettynä päivänä koulun pihalle ja sitten heidät laskettiin yhtä aikaan sisälle, ja se joka  pääsi sisälle ja sai  istumapaikan, pääsi kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että on olemassa Kuluma-nimistä ainetta, jolla kaikki vaikeat tahrat lähtee pois. Esim. mustekynän tai tussin jälki iholta. Meillä sanottiin että se lähtee kulumalla. Näin mielessäni pienen ruskean pullon joka sisälsi nestemäistä "kulumaa", meillä ei sitä jostain syystä vai ollut.

Vierailija
84/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radioa kuunnellessani ihmettelin kuinka soittajat ja laulajat mahtuvat masiinan sisään. Koskaan en kuitenkaan ihmetellyt mistä ja mihin ne soittajat tulivat ulos ja menivät koteihinsa...

Kun televisio tuli kotiin (olin 8vee) en enää yhtään ihmetellyt moista asiaa..

Vierailija
85/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että valkoisista lehmistä tulee maitoa ja ruskeista kaakaota. Talvella vaniljapehmistä valkoisista ja suklaata ruskeista. 

Vierailija
86/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset tunneälyisempiä kuin miehet. Fifty-fifty tuntuu menevän.

Vierailija
87/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä käytimme lapsena veljeni kanssa sanaa kirkimellä ,jos piti sanoa sana reunalla.

Vierailija
88/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessa oli  oppikoulu, johon sai pyrkiä  kun oppilas oli kolmannella luokalla.

Minä luulin että pyrkiminen tarkoitti sitä, ett ne jotka halusi pyrki oppikouluun, menivät tiettynä päivänä koulun pihalle ja sitten heidät laskettiin yhtä aikaan sisälle, ja se joka  pääsi sisälle ja sai  istumapaikan, pääsi kouluun.

Sinne pyrittiin aikaisintaan neljänneltä luokalta.

T tuon prosessin läpikäynyt

Vierailija
89/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että hevonen on miespuolinen ja lehmä naispuolinen. 

Eikös sitten ole?

Vierailija
90/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radioa kuunnellessani ihmettelin kuinka soittajat ja laulajat mahtuvat masiinan sisään. Koskaan en kuitenkaan ihmetellyt mistä ja mihin ne soittajat tulivat ulos ja menivät koteihinsa...

Kun televisio tuli kotiin (olin 8vee) en enää yhtään ihmetellyt moista asiaa..

Minäpä näin radion sisään, kun isä sitä korjaili. Luulin, että siellä on sitten pieniä ukkoja, jotka juoksivat lähetyksen aikaan työpisteeltä toiselle kiireellisellä vauhdilla. Alle kouluikäinen olin.

Vierailija
91/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että meteorologi saa potkut töistä jos ennustaa väärin. Luulin myös että jos saa potkut töistä, se tarkoittaa kirjaimellisesti sitä että saa potkun persuuksille ja ovi läimäytetään takaa vihaisesti kiinni :D

Vierailija
92/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin pienenä, että tumma ihoiset ihmiset ovat vaarallisia ja he kulkevat puukko taskussa ja kidnappaavat

Ja minä, että ennenmustalaisiksi kutsutut ottivat tuhmia lapsia kärryilleen. Kun näin kärryillään lapsia, ajattelin mitähän tuhmaa nuo lapset olivat tehneet.

Vierailija
93/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että maailma on oikeudenmukainen ja ihmiset reiluja. Siperia opetti sitten muuta.

Ja minä pidin aikuisia järkevinä. Kyllä on muuttunut ajatteluni kokemusten myötä.

Vierailija
94/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ukkonen syntyy siten, että pilvet törmäävät toisiinsa. Ja törmäyksen seurauksena, jytinän lisäksi putoaa maahan valkoisia kiviä, ukkoskiviä.

Vierailija
95/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkusta tuli sarja nimeltä akaton mies. Oletin, että on jokin pelottava paikka nimeltä Akatto ja sieltä tulee kauhea mies. 

Vierailija
96/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauuuuan sitten:

Kulmakunnallamme landella mahtitalon toinen veljeksistä (toinen oli jo) meni naimisiin ja nuorikko muutti asumaan päärakennuksen toiseen kerrokseen. Väliaikaisesti vain, mutta en silloin sitä tiennyt ja ymmärtänyt. Tuttu heppu ja pääsin mahtihäihin mukaan kakarana.

- Vanhin veljeni oli minua 15 vuotta vanhempi ja ensimmäisenä opiskeluvuonna kihlautui ja hääpäiväkin oli tiedossa, avioitui siis varsin nuorena.

Ensimmäisessä kappaleessa kuvattu 'empiirinen kokemus' pohjana pidin selviönä, että broidi ja tuore vaimonsa muuttavat meille yläkerran ainokaiseen huoneeseen. Kun tiedustelin muuton ajankohtaa, riitti vanhemillani yllin kyllin lystiä.

Mielestäni päättelin asian käytettävissä olleiden faktojen varassa oikein😎

Vierailija
97/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ekaluokalla että 'kanslia' on jokin valtio. Niinkuin Italia, Britannia, Gallia (Ranska), Germania (Saksa), Finlandia (Suomi), Hispania (Espanja) ja He. . . Sveitsi.

Että kun iltapäiväkerhon täti sanoi toiselle, että: "Vie tämä paperi kansliaan.", niin ajattelin että onpas tädillä pitkä matka.

Vierailija
98/108 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tanssii toisen kanssa niin joutuu menemään sen kanssa naimisiin (vaikka olisi jo aviossa). Tuli pienenä pieni itku kun sukujuhlissa vanhemmat tanssi monien eri ihmisten kanssa.

Vierailija
99/108 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin pienenä, että tumma ihoiset ihmiset ovat vaarallisia ja he kulkevat puukko taskussa ja kidnappaavat

Ja minä, että ennenmustalaisiksi kutsutut ottivat tuhmia lapsia kärryilleen. Kun näin kärryillään lapsia, ajattelin mitähän tuhmaa nuo lapset olivat tehneet.

Tuo oli aikoinaan hyvin yleinen lasten pelottelumuoto. Sanottiin, että tulloo mustilainen ja viepi, jos et oo kunnolla.

Vierailija
100/108 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin Simpsoneissa esiintyvää Sideshow Bobia naiseksi.