Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hassuja asioita luulit lapsena?

Vierailija
06.09.2024 |

Minä luulin, että minun on mentävä naimisiin naapurissa asuvan pojan kanssa. Luulin myös, että jokaisen ihmisen täytyy mennä naimisiin ja että sitten vain alkaa tulemaan lapsia, vaikka ei itse haluaisi. 

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että meidän kotipaikkakunnalle kaikki ihmiset ovat muuttaneet Karjalasta sodan jälkeen. Jossain vaiheessa tajusin, että ihmisillä on esim vanhoja sukutiloja, joilla on asuttu satoja vuosia.

Vierailija
122/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin (90-luvulla), että kaikki lapset asuvat ja kasvavat maalla, koska en tuntenut ketään kaupungissa asuvaa lasta, ja ainoalla kaupungissa asuneella sukulaisella ei ollut enää kotona asuvia lapsia.

 

Luulin myös, että kaikkien isovanhemmat kuolee silloin kun itse on lapsi, koska omista isovanhemmista viimeisinkin kuoli kun olin n. 5-vuotias. 

 

Kuten myös, että pääsisin Muumilaaksoon hyppäämällä telkkarin ruudun läpi Muumeja katsoessa - onneksi en koskaan uskaltanutkaan otetuista vauhdeista huolimatta hypätä telkkaria päin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että aikuiset ovat viisaita.

Vierailija
124/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jos lapsena juo kahvia niin tulee mustat polvet. Näin isovanhemmat sanoi.

Olin (ja olen edelleen) lapsena vaaleahiuksinen. Mummo kielsi juomasta mustaa kahvia, koska hiukset silloin tummuu :)

Vierailija
125/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villin lännen elokuvissa sattui aina saluunatappelu, jossa kaikki tavarat rikottiin. Ihmettelin, että kuka maksaa uudet. Äiti sanoi, että kyllä Manolito ne maksaa. 

Vierailija
126/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että hevonen on miespuolinen ja lehmä naispuolinen. 

Eikös sitten ole?

Osittain tottakin, kun hevosia on myös miespuolisia. Ja lehmä on aina naispuolinen, sonni sitten miespuolinen ja näiden yleisnimitys on nauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sanottava, että aika typerää. Eipä ihme, että typeryys yhteiskunnassa on ylitsevuotavaa.

Vierailija
128/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että autoa ajavat ihmiset saavat ajaa vain omaa autoaan. Pelkästään omaansa. 

Isäni ajoi sukulaismiehen autoa, istuin takapenkillä ja itkukurkussa pelkäsin poliisien saavan tietää !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin, että telkkarista näkee myös minut siellä toisessa päässä, mistä lähetys tulee.

Tää on varmaan kaikilla pikkulapsilla  :o)

Vierailija
130/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin, että telkkarista näkee myös minut siellä toisessa päässä, mistä lähetys tulee.

Tää on varmaan kaikilla pikkulapsilla  :o)

Pelkäsin vähän suursyömäri hahmoa. Isäpuoli pelotteli vielä että jos et nyt istu hiljaa tv.tä katsellen suursyömäri näkee sen ja tulee ja syö sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu on tyttö ja susi poika. Koira on poika ja kissa tyttö. Lehmä ja hevonen ovat samaa lajia tyttö ja poika.

Vierailija
132/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että aikuiset voivat ostaa mitä hyvänsä koska heillähän on rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että orvoksi jääneet lapset viedään poliisikuulusteluihin, minkä jälkeen heidät asetetaan huostaanpantaviksi ja joutuvat asumaan sellaisissa selleissä niin kuin vankiloissa.

Vierailija
134/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon takana oli sähkökaappi. Luulin, että siellä on ampiaisia.

Naapurin tytön äiti odotti vauvaa ja minä luulin, että tulee vauva, kun syö paljon ja maha kasvaa. 

Ihmettelin pienenä, että näkeekö näyttelijät ja muut teeveessä esiintyvät itsensä kotona teeveestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kuusivuotias.isot pojat kertoivat että läheisellä pellolla on hevonen,joka pudottaa "pippelinsä",jos sen vieressä viheltää kovaa.minä viisivuotiaan aivoilla vaan ajattelin,että kuka sen nostaa maasta ja laittaa paikoilleen.

Vierailija
136/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että aikuiset ovat viisaita.

Joo, toi taitaa olla se yleisin moka

Vierailija
137/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena varma, että serkkujen lapset ovat keskenään sirkkuja.

Vierailija
138/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Martti Servo ja M.A. Numminen ovat sama henkilö. 

 

Luulin myös vielä nuorena aikuisena et Suomessa on vaan yksi ainut pankki eli OP. Toki asuin landella ja siellä oli vaan Osuuspankin konttori.

 

Luulin kans että ennenvanhaan ei ollut mitään värejä, vaan että ne "keksittiin" vasta 70-luvulla. Syytän Suomi-filmejä.

 

Niin ja nyt muistin vasta miten luulin lapsena, että Arvi Lind on meidän Ukki. 

Kyllä hämmensi kun Ukin kanssa katsottiin joskus uutisia. Miten voi olla tuolla ja täällä samaan aikaan. Oli sama kampaus ja samanlaiset silmälasit, mutta muuten ei kyllä yhtään muistuttaneet toisiaan, nyt kun kuvia katselee.

 

Hah, luulin myös että Mummon oikea nimi oli vain pelkkä Mummo. 

Mutta puolustaudun nyt sillä et Mummo on ollut meidän suvussa kaikkien sukulaisten, jopa omien sisarustensa, suussa Mummo. Myös mieheni kutsuu Mummoani vain Mummoksi. Mutta kunnianimityshän se oikeastaan on.

Vierailija
139/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niin luullut, mutta olen pariinkin kertaan kuullut, että alkeisopetuksen jotkut oppilaat ovat luulleet, että opettajat käy vain siellä koulussa samalla periaatteella kuin äiti kotona eli hämmästyvt, kun kuulevat, että opettaja on työssä siellä koulussa.

Vierailija
140/147 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kysyin äidiltä, mistä vauvat tulevat. Äiti kertoi, että isä istuttaa siemenen ja äiti hoitaa sitä, kunnes siitä kasvaa vauva. Kuvittelin elävästi, miten meidän kasvimaalle isä kylvää siemeniä ja äiti kastelee niitä, kunnes valmiit ison porkkanannäköiset vauvat nostetaan ylös mullasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi