Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kadehditaan köyhiä?

Vierailija
06.09.2024 |

On selvää, että Suomi on kateuden luvattu maa, mutta se, että kadehditaan jopa köyhiä ihmetyttää. Monesti kuulee lauseita kuten:

"Toikin vi-tun loinen istuu sohvalla päivät pitkät kun mä raadan raksalla prkl"

Yms.

Sekin, että työttömän oletetaan lojuvan sohvalla päivät pitkät on typerä ja loukkaava yleistys.

Onko se työttömän 500+risat mitä jää vuokran jälkeen käteen teille oikeasti niin suuri rahamäärä, että sitä tarvii kadehtia? Jos näin on niin suosittelen kouluttautumaan parempi palkkaisiin hommiin.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suomalaisista on köyhiä. Työssäkäyviä köyhiä ja keskiluokkaisia köyhiä, jotka raatavat niska limassa ja yli varojen eläessään kuitenkin joutuvat elämään kädestä suuhun. Työttömät sitten näille näyttävät elävän sitä todellisen rikkaan eli vapaaherran ja vapaaherrattaren elämää, eli ettei tarvitse käydä töissä kun rahat silti riittää. 

Työssäkäyvillä on asiat vielä liian hyvin, kun aikaa ja energiaa riittää työttömien vihaamiseen, odottakaahan kun kunnon pudotuspeli alkaa niin saatte ihan oikeita omia ongelmia tekin!

Vierailija
62/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain (siinä oli toki kauniimman muotoiltu), että sellainen metsässä asuva omavarainen hippi, joka ei ole hakenut edes tukia, on yhteiskunnalle hyödyttömämpi kuin yksikään tuilla elävä. Tuista menee kuitenkin verot ja he käyttävät ne rahat asumiseen, ruokaan jne., eli ne palautuu tähän kiertoon. 

Mistäs tiedät, ettei köyhät säästä rahojaan osakesalkkuihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on vapaampi kuin rikas.

Tavallaan rikkaalla on koko ajan huolta omaisuudestaan. Vene vesille, pois vesiltä, autot huoltoon ja sitten katsatukseen, onko mökille murtauduttu, miten osakekurrsit tänään. jne.. lista on loputon.

Tätä minäkin olen aina sanonut. Jos voittaisi lotosta miljoonia, silloin ne rahahuolet vasta alkaisikin. Yhdessä pankissa ei kannattaisi säilyttää, pitäisi seurata sijoituksia, ostaa metsää, maata, asuntoja, rakentaa talo, kenelle voisit lahjoittaa ilman että joku toinen suuttuu lopullisesti. Kenelle kerrot, voitko luottaa ettei kerro muille? Keneen voit enää koskaan luottaa. 

Vierailija
64/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on vapaampi kuin rikas.

Tavallaan rikkaalla on koko ajan huolta omaisuudestaan. Vene vesille, pois vesiltä, autot huoltoon ja sitten katsatukseen, onko mökille murtauduttu, miten osakekurrsit tänään. jne.. lista on loputon.

Huutista köyhän copetuksille 🤣

Vierailija
65/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa suomalaisista on köyhiä. Työssäkäyviä köyhiä ja keskiluokkaisia köyhiä, jotka raatavat niska limassa ja yli varojen eläessään kuitenkin joutuvat elämään kädestä suuhun. Työttömät sitten näille näyttävät elävän sitä todellisen rikkaan eli vapaaherran ja vapaaherrattaren elämää, eli ettei tarvitse käydä töissä kun rahat silti riittää. 

Työssäkäyvillä on asiat vielä liian hyvin, kun aikaa ja energiaa riittää työttömien vihaamiseen, odottakaahan kun kunnon pudotuspeli alkaa niin saatte ihan oikeita omia ongelmia tekin!

>vapaaherratar

Oisko kumminkin vapaarouva? 💁

Vierailija
66/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis haluaa olla köyhää köyhempi?

Tuosta haluaisin kuulla lisää.

Vierailija
67/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain (siinä oli toki kauniimman muotoiltu), että sellainen metsässä asuva omavarainen hippi, joka ei ole hakenut edes tukia, on yhteiskunnalle hyödyttömämpi kuin yksikään tuilla elävä. Tuista menee kuitenkin verot ja he käyttävät ne rahat asumiseen, ruokaan jne., eli ne palautuu tähän kiertoon. 

Jaa-a, vastaan vaikkapa niin, että on aika heikko ote todellisuuteen, jos kuvittelee, että KÖYHÄ säästää osakesalkkuun 😂

Vierailija
68/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, vastaan vaikkapa niin, että on aika heikko ote todellisuuteen, jos kuvittelee, että KÖYHÄ säästää osakesalkkuun 😂

Minä elän työmarkkinatuen varassa ja säästän rahastoihin. Viisi rahastoa ja paria osaketta. Rehellisesti sanottuna en sijoita mitättömiä tukieuroja vaan myyn tavaroitani kaapeista ja sijoitan 15-20€ satunnaisesti jos muihin laskuihin ei tarvitse käyttää. Mitätön summa koossa, vain noin 5-6€ plussalla. Osakkeet ostin työssä ollessani. Reippaasti miinuksella olleet pitkään.

Vierailija
69/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin sinulta joku ryöstäisi sen 500 euroa ja kun menisit poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta niin poliisi vain ihmettelisi, että mitä sä täällä teet kadehtimassa rosvon viisisatasta.

Vähän sama kuin minä yli eläkeiässä ja ihmettelen missä mun maksama koulutus näkyy sun sivistyksessä. Haluan rahat takaisin 30 000e mun tilille saatanan rotta. Maksoin sun koulutuksen ja käyttäydyt kuin paskaläjä. Vanhankoulun miehenä mun pitäisi antaa korvapuusti, mutta kun on reumaa ja kihtiä sekä ikää tullut, niin saatanan menköön.

Minkä paska rotta voi käytökselleen. Sähän edustat omia vanhempias noilla näkemyksillä. Köyhän pojan puheita sanon minä!

T. Reima 77

Vierailija
70/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kadehtivat minua koska saan nukkua pitkään ja nauttia aamukahvin rauhassa. On aikaa harrastaa jo olen 40v paremmassa kunnossa kuin nämä 25v löllykät. Mikään ei ahdista ja olen aidosti onnellinen. Sopivasti korttini pelaamalla on myös rahaa syödä vlill ulkona ja bilettää. Ymmärrän että työn orjaa jota potkitaan päähän joka suunnasta eikä mitään juurikaan jää käteen ahdistaa... 

Työtön M41

Vierailija
71/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei haluta lisätä köyhien maanpuolustushaluja?

Onko oikeisto venäjän asialla ja venäjän pussiin pelaaja?

Tulee olemaan hyväosaisilla yksinäistä jos venäjä hyökkää, kun köyhiä ei kiinnosta puolustaa koinsyömiä taskujaan ja hyväosaiset menee puolustamaan omaisuuksiaan.

Vierailija
72/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti epäilen tätä lausuntoa.

Vierailija
73/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elän työmarkkinatuen varassa ja säästän rahastoihin. Viisi rahastoa ja paria osaketta. Rehellisesti sanottuna en sijoita mitättömiä tukieuroja vaan myyn tavaroitani kaapeista ja sijoitan 15-20€ satunnaisesti jos muihin lasku

Kuulostaa lähinnä järkevältä, jos pystyy noin tekemään. Sitten on jotain mitä käyttää, kun tulee paha päivä. Sulla ei kuitenkaan tuista mene, eli ei tuossa oo mitään kieroon katsottavaa. Mutta, riippuu täysin paljonko sulla noista rahastoista ja salkusta löytyy, että sua voisi köyhäksi kutsua. 

Vierailija
74/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin hyväosaisesta perheestä ja meillä opetettu jo lapsena että köyhään pitää ottaa etäisyyttä. Köyhä on villi, arvaamaton ja heikompaa ainesta. Almuja ei pitäisi myöskään jakaa, se on hukkaan heitettyä rahaa

Vierailija
75/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Kuules muuttaisin vaikka heti jos saisin hyväpalkkaisen vakityön, mutta hakemisista huolimatta en ole saanut töitä.

Vierailija
76/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin hyväosaisesta perheestä ja meillä opetettu jo lapsena että köyhään pitää ottaa etäisyyttä. Köyhä on villi, arvaamaton ja heikompaa ainesta. Almuja ei pitäisi myöskään jakaa, se on hukkaan heitettyä rahaa

Muistan kuinka hyväosaiset nuoret tuli aina ghettoon ja larppasi meitä katujen kasvatteja. Tanssi meidän tansseja ja lauloi meidän lauluja, mutta kun tosi meni kyseeseen, niin tuli housuihin.

Se että tositilanteet ja sodankäynnin hoitaa edelleen rahvaisto. Se pistää hyväosaiset polvilleen. Hyväosaiset tanssii aina rahvaan pillin mukaan.

Näin on aina ollut ja tulee olemaan. Nahkavyö säestää napakan tahdin.

Vierailija
77/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Kuules muuttaisin vaikka heti jos saisin hyväpalkkaisen vakityön, mutta hakemisista huolimatta en ole saanut töitä.

"hyväpalkkaisen"

Oletko hyvän palkan ansainnut?

Vierailija
78/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka hyväosaiset nuoret tuli aina ghettoon ja larppasi meitä katujen kasvatteja. Tanssi meidän tansseja ja lauloi meidän lauluja, mutta kun tosi meni kyseeseen, niin tuli housuihin.

Se että tositilanteet ja sodankäynnin hoitaa edelleen rahvaisto. Se pistää hyväosaiset polvilleen. Hyväosaiset tanssii aina rahvaan pillin mukaan.

Näin on aina ollut ja tulee olemaan. Nahkavyö säestää napakan tahdin.

Jeä mää, bruuh truth bigit mää!

Vierailija
79/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että sentään meitä työkyvyttömiä ja väliaikaisesti työttömiä suostut elättämään, suurin osahan oikeistolaisista tälläkin palstalla huutaa, että kaikki tuet pois kaikilta. Suurin osa niistä "ideologisista työttömistä" on tosiasiassa työkyvyttömiä. Kyllä terve ihminen yleensä aina haluaa tehdä työtä, eikä jäädä vapaaehtoisesti köyhyyteen. "Ideologinen työttömyys" saattaa olla myös puolustuskeino, että jos ei ole kyennyt opiskeluun/töihin, niin tulee vastareaktio, että "en olisi halunnutkaan". Väitän, että työkykyisiä ideologisia työttömiä on yhden käden sormilla laskettava määrä. Kela on nihkeästi myöntänyt edes sairauspäivärahoja, saati kuntoutustukia/työkyvyttömyyseläkkeitä, joten työkkärin listoilla on tuhansia lääkärin työkyvyttömiksi toteamia henkilöitä. Varmaan jonkun verran myös heitä, joilla ei ole vielä edes diagnoosia. T. työkyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
80/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kadehtii vaikka kivenmurikkaa. Se on luonnevika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme