Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kadehditaan köyhiä?

Vierailija
06.09.2024 |

On selvää, että Suomi on kateuden luvattu maa, mutta se, että kadehditaan jopa köyhiä ihmetyttää. Monesti kuulee lauseita kuten:

"Toikin vi-tun loinen istuu sohvalla päivät pitkät kun mä raadan raksalla prkl"

Yms.

Sekin, että työttömän oletetaan lojuvan sohvalla päivät pitkät on typerä ja loukkaava yleistys.

Onko se työttömän 500+risat mitä jää vuokran jälkeen käteen teille oikeasti niin suuri rahamäärä, että sitä tarvii kadehtia? Jos näin on niin suosittelen kouluttautumaan parempi palkkaisiin hommiin.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää asumiskulujen jälkeen käyttörahaa vain noin 240€ ja siitäkin on kaikki kateellisia kun kipeenä olen kotona. En juurikaan pysty liikkumaan minnekään. Saati käymään töissä. Antaisin aika paljon kunhan olisin työkykyinen. Minulle riittäisi vaikka 1200€/kk nettona. Eläisin leveästi.

Tässä ei ole kyse sinusta, sinua tuen mielelläni. Toivottavasti voit joskus paremmin. Työtä ja oman elämänsä maksamista vieroksuvaa en halua tukea. 

-kokkari

Mistä te tiedätte, mitä kaikkea niiden ihmisten elämässä on tapahtunut? 

En toki tiedä. Eikä kyse ole siitä että en tukisi väliaikaisesti työttömiä tai sairaita. Kyse on siitä, että on ryhmä joka ei halua maksaa omaa elämäänsä tai haluaa että yhteiskunta maksaa hänen asumisensa jossain Putaalla, kun ei ole argeologin hommia kotikunnassa eikä suostu muuttamaan sinne missä töitä on. 

-kokkari

Vierailija
22/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin sinulta joku ryöstäisi sen 500 euroa ja kun menisit poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta niin poliisi vain ihmettelisi, että mitä sä täällä teet kadehtimassa rosvon viisisatasta.

Ei sun palkasta mene 500 euroa yhden työttömän elättämiseen 😆

Kenen palkasta se sitten menee? Sosiaalikulut on budjetin suurin menoerä. 

Kannattaa ottaa selvää miten se verotus toimii ja laskea sen jälkeen paljonko sun palkasta menee yhden suomalaisen työttömän elättämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää asumiskulujen jälkeen käyttörahaa vain noin 240€ ja siitäkin on kaikki kateellisia kun kipeenä olen kotona. En juurikaan pysty liikkumaan minnekään. Saati käymään töissä. Antaisin aika paljon kunhan olisin työkykyinen. Minulle riittäisi vaikka 1200€/kk nettona. Eläisin leveästi.

Tässä ei ole kyse sinusta, sinua tuen mielelläni. Toivottavasti voit joskus paremmin. Työtä ja oman elämänsä maksamista vieroksuvaa en halua tukea. 

-kokkari

Moni ei tue mielellään, vaan on kateellinen. Eivät usko kun kerron millä rahalla joudun elämään. Tuhahtelevat halveksivasti. Lääkäreistä lähtien.

Tuohan pitää paikkansa. Tulee kiusaamista ja simputtamista. Jos monikin tietäisi, mitä kaikkea olen elämässä joutunut kokemaan, ei varmaan kadehtisi. 

Vierailija
24/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus nakertaa ihmissielua rotan lailla ja lopulta jäljellä ei ole kuin katkera irvokas kuori.

Vierailija
25/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kokkari

Mistä te tiedätte, mitä kaikkea niiden ihmisten elämässä on tapahtunut? 

En toki tiedä. Eikä kyse ole siitä että en tukisi väliaikaisesti työttömiä tai sairaita. Kyse on siitä, että on ryhmä joka ei halua maksaa omaa elämäänsä tai haluaa että y

Kaikille ei vaan riitä työtä tässä maassa. Eikö se ole hyvä jos joku vapaaehtoisesti jää pois työmarkkinoilta ja pärjää minimituella? 

Vierailija
26/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on Suomessa ammatti. Osassa perheissä jo ylisukupolvinen juttu. Tottakai se aiheuttaa reaktion.

Eikö se silloin ole yhteiskunnan epäonnistumista? Viranomaispäätöksissä ja virastoissa annetaan kyllä asiakkaille toimintaohjeet. Millaiset toimintaohjeet on annettu, jos ei ole saatu ihmisiä tuilta pois ja jatkuu sukupolvesta toiseen? 

Tässä on meidän kokkareiden ja demareiden suurin ero. Minusta yksilöllä on vastuu ja sinusta vastuu on yhteiskunnalla. Muuten kokkarit ja demarit on aika samoilla linjoilla muissa asioissa. 

-kokkari

Vierailija
27/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistä lähinnä persuduunarien keskuudessa. Ei kokkareita työttömät vituta, mutta he saavat kyllä suurta sadistista nautintoa leikatessaan köyhiltä.

Rikkaat ne vasta kateellisia on. Heiltä on aina rahat loppu, eivätkä millään soisi köyhimmille sitä 300 euronkaan kk-budjettia, kun itse ovat niiiin köyhiä ja kyllästyneitä elättämään muita, vaikka omalla tilillä makaa miljoonia. Mutta niinhän se Raamattukin sanoo, että köyhä antaa vähästäänkin, rikas ei paljostaankaan.

Vierailija
28/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on Suomessa ammatti. Osassa perheissä jo ylisukupolvinen juttu. Tottakai se aiheuttaa reaktion.

Eikö se silloin ole yhteiskunnan epäonnistumista? Viranomaispäätöksissä ja virastoissa annetaan kyllä asiakkaille toimintaohjeet. Millaiset toimintaohjeet on annettu, jos ei ole saatu ihmisiä tuilta pois ja jatkuu sukupolvesta toiseen? 

Tässä on meidän kokkareiden ja demareiden suurin ero. Minusta yksilöllä on vastuu ja sinusta vastuu on yhteiskunnalla. Muuten kokkarit ja demarit on aika samoilla linjoilla muissa asioissa. 

-kokkari

Miten olisi että vastuu on kummallakin?Koska yksi ei toimi ilman toista. Yhteiskunta syrjii liian erillaisia yksilöitä ja yksilöt eivät aina ole johdonmukaisia. Keskitie on paras.

Vierailija
29/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kokkari

No tukiasiakkaat joutuvat noudattamaan 100% viranomaisten kanssa tehtyjä suunnitelmia ja ohjeita. Sillä on paljonkin merkitystä työttömien asioissa. 

Vierailija
30/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Samaan hengenvetoon voivotellaan 3500€ kk-palkalla, että on valittu sellainen omakotitalo ja sellainen sähköauto, ettei raha riitä elämiseen kun näitä makselee pois. Toisinkin olisit voinut varmaan valita, eikö. Oliko pakko hankkia se statusauto ja lesoilla.

Vierailija
31/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Ihanko juuri sinun tilisi menee jollekulle? Ihan kokonaan?

Vierailija
32/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kateellinen aina kadehdittavaa löytää.

Vierailija
33/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistä lähinnä persuduunarien keskuudessa. Ei kokkareita työttömät vituta, mutta he saavat kyllä suurta sadistista nautintoa leikatessaan köyhiltä.

Rikkaat ne vasta kateellisia on. Heiltä on aina rahat loppu, eivätkä millään soisi köyhimmille sitä 300 euronkaan kk-budjettia, kun itse ovat niiiin köyhiä ja kyllästyneitä elättämään muita, vaikka omalla tilillä makaa miljoonia. Mutta niinhän se Raamattukin sanoo, että köyhä antaa vähästäänkin, rikas ei paljostaankaan.

No tuosta oikeiston nykymeiningistä voi vaan päätellä, ettei raha tee onnelliseksi eikä se paljokaan raha näemmä riitä, kun pitää ottaa muilta pois. Miksi siis tavoitella rahaa, jos se tekee ihmisistä noin tyytymättömiä ja pahantuulisia, jopa rasistisia? 

Vierailija
34/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät loisivat toisten rahoilla tekemättä mitään. Ottaa pääsrä kun mokomat nostelee monen tuhannen tukia tuosta vaan. Hakata nuo prkleet pitäis.

"Monen tuhannen tukia", joopa joo. Ehkä sun märissä unissa.

Vierailija
35/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Asetat siis ihmiset eriarvoiseen asemaan työhalukkuuden perusteella? Ilkivaltaa! 

En aseta niin pitkään jos minun ei tarvitsisi maksaa heidän elämistään. Niin pitkään kun maksan, niin asetan.

Joku sinunkin palkkasi maksaa, ts. elättää sinut.

Vierailija
36/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, onnea! Juuri tällaisten kadehtijoiden takia hain työkyvyttömyyseläkkettä ja sain. En olisi kestänyt työttömänä. Nyt maksatte mun elämisen hamaan loppuun asti. Melko kallis asennevamma teillä.

Vierailija
37/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kokkari

Miksi mietit tuollaista että "ketä joudut elättämään"? Eikö elämäsi olisi huomattavasti helpompaa jos myöntäisit tosiasiat : kaikki eivät saa työtä, kaikille ei ole töitä jne? Pärjäät varmasti palkallasi, olet onnekas kun kykenet töihin, olet saanut töitä. Miksi et vain ole tyytyväinen omaan tilanteeseesi? Et sinä saisi yhtään enempää euroja käteen vaikka Suomessa olisi täystyöllisyys, siitä valtio pitää huolen. En ymmärrä miksi hyvätuloiset työkykyiset itkevät ja valittavat muiden epäonnea. Keskity työntekoon ja nauttimaan elämästä. Olen itsekin ollut parikymmentä vuotta työelämässä ennen sairastumista eikä koskaan tullut mieleenkään kadehtia itseäni huono-osaisempia. Ei se ollut minulta pois. En jaksanut uhrata asialle yhtään ajatusta. Ihan sama! Minä elin omaa elämääni ja tein siitä parhaan mitä niillä tuloilla kykenin. Miksi suotta kadehtia muita ja kytätä muiden tuloja tai elintapoja. Ainutkertainen elämä, ei huvita tuhlata aikaa ja energiaa turhanpäiväisyyksiin.

Vierailija
38/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyisen valitsemasi hallituksen takia ne oikeasti tarvitsevat kärsii eniten.

Vierailija
39/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, onnea! Juuri tällaisten kadehtijoiden takia hain työkyvyttömyyseläkkettä ja sain. En olisi kestänyt työttömänä. Nyt maksatte mun elämisen hamaan loppuun asti. Melko kallis asennevamma teillä.

Juuri noiden kadehtijoiden takia taidan perustaa perheen ja tehdä lapsia. Kun en minäkään halua ottaa riskiä, jotta tulisi pitkiä työttömyysjaksoja. Voin sitten kodinhoidon tuella hoitaa lapsia kotona. PIkkuisen siinä kulut kasvaa yhteiskunnalle, mutta saattaahan niistä tulla veronmaksajia. 

Vierailija
40/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kokkari

Vastuu antaa itselleen hakemansa työpaikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi