Onko sinusta bensa kallista?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan jos et omista autoakaan.
On minulla auto. ap
Onhan se edelleen törkyhintaista. Onneksi pystyn ajamaan suurimman osan ajoista sähköllä. Se on oikeasti halpaa.
Ei ole kallista jos se on nykyisen hallituksen aikana mutta on kallista jos se oli tämän hintaista edellisen hallituksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista jos se on nykyisen hallituksen aikana mutta on kallista jos se oli tämän hintaista edellisen hallituksen aikana.
Mistä tankkasit tähän hintaan viime kesänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä siitä puhunut. Ainahan tuo hinta sahaa ylös ja alas. Ihan hallituksesta riippumatta.
Minä puhuin siitä että joidenkin mielestä on hieno hallituksen aikaansaannos jos nyt bensa maksaa 1.8e/l mutta oli hallituksen riistoa kun se maksoi Marinin hallituksen aikana 1.6e/l (2021).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä minulle miksi bensa ei maksa enää 1.2e/l kuten Marinin hallituksen aikana kesällä 2020?
Kaikista hauskinta on se miten ollaan ohjattu kohti sähköautoilua, koska autoilijat ovat kaiken pahan alkulähde. Mutta nyt ollaan herätty siihen että polttomoottoriautoilijat ovat pitäneet yhteiskuntaa pystyssä maksamalla järkyttäviä veroja autoilusta ja polttoaineesta. Miettivät miten valtio pelastetaan, kun ne tulot lakkaa sitä myötä kun sähköautoilu lisääntyy. Ja ennen kaikkea ketä sitten voi syyttää kaikista ongelmista?
Vasemmiston mielestä mikään ei ole kallista, koska joku muu maksaa kaikki heidän kulunsa.
Polttoaineen hinta on siedettävä, vaikka onkin EU:m kalleimmasta päästä. Mieluummin kuin polttoaineen hinnan laskun näkisin vuotuisen käyttömaksun poistamisen. Se kun tekee ajoneuvon omistamisesta kallista, vaikkei ajaisi kuin muutaman täysin välttämättömän reissun. Nyt kun auton omistaa, sitä on myös käytettävä, mikä lisää kulutusta.
Auton hankkiminen Suomessa on vähän sama kuin sitoutuisi elättämään köyhän perheen siitä hyvästä että saa nauttia täällä sellaisesta luksuksesta kuoppaisella tiellä.
Onhan se kallista. Mutta mistä sinä puhut, niin olisihan se vielä kalliimpaa jos edellisen hallituksen suunnitelmat olisi viety sellaisinaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla auto. ap
Ei ole, tuo on väärä ap
-ap-
Suurin ongelma hinnassa on se, että veroa siinä on se 75%
Mutta Purrahan vaati vaalimainoksessa 25 prosentin alennusta polttoaine- ja sähköveroon. Mitä siellä Säätytalolla oikein tapahtui???
Polttoaine ja lataussähkö voisi olla vieläkin kalliimpaa ja työmatkavähennys suurempi, jos ei ole mahdollisuutta käyttää julkisesta. Näin ollen työssäkäynti ei kallistuisi siellä, missä julkista liikennettä ei ole, ja muuta yksityisautoilua saataisiin rajoitettua, varsinkin turhaa autoilua isoissa kaupungeissa.
Minun mielestäni se on aina ollut kallista. Milloinkaan ei ole tuntunut siltä, että bensa olisi erityisen halpaa. Tätä se on ollut jo montakymmentä vuotta. Ei tämä nykyinen kallis bensa ole yhtään sen erityisempää kuin ennenkään. Suurimmaksi osaksi turhaa valittamista.