Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kadehditaan köyhiä?

Vierailija
06.09.2024 |

On selvää, että Suomi on kateuden luvattu maa, mutta se, että kadehditaan jopa köyhiä ihmetyttää. Monesti kuulee lauseita kuten:

"Toikin vi-tun loinen istuu sohvalla päivät pitkät kun mä raadan raksalla prkl"

Yms.

Sekin, että työttömän oletetaan lojuvan sohvalla päivät pitkät on typerä ja loukkaava yleistys.

Onko se työttömän 500+risat mitä jää vuokran jälkeen käteen teille oikeasti niin suuri rahamäärä, että sitä tarvii kadehtia? Jos näin on niin suosittelen kouluttautumaan parempi palkkaisiin hommiin.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen 500€/kk kuukausituloista 

Vierailija
2/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä lähinnä persuduunarien keskuudessa. Ei kokkareita työttömät vituta, mutta he saavat kyllä suurta sadistista nautintoa leikatessaan köyhiltä.

Vierailija
4/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kateutta vaan vitutusta vi-tun nee kerinkyrpää lutkuttava vihervassarinpaska. Mene sinne vi-tun töihin!

Mene sinä takaisin Tokmannille. 

Vierailija
5/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Asetat siis ihmiset eriarvoiseen asemaan työhalukkuuden perusteella? Ilkivaltaa! 

Vierailija
6/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on Suomessa ammatti. Osassa perheissä jo ylisukupolvinen juttu. Tottakai se aiheuttaa reaktion.

Vierailija
7/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin sinulta joku ryöstäisi sen 500 euroa ja kun menisit poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta niin poliisi vain ihmettelisi, että mitä sä täällä teet kadehtimassa rosvon viisisatasta.

Vierailija
8/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää asumiskulujen jälkeen käyttörahaa vain noin 240€ ja siitäkin on kaikki kateellisia kun kipeenä olen kotona. En juurikaan pysty liikkumaan minnekään. Saati käymään töissä. Antaisin aika paljon kunhan olisin työkykyinen. Minulle riittäisi vaikka 1200€/kk nettona. Eläisin leveästi.

Vierailija
9/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kateutta vaan vitutusta vi-tun nee kerinkyrpää lutkuttava vihervassarinpaska. Mene sinne vi-tun töihin!

Sulla on jokin mitätön 1500 e kuukausitulo ja luulet olevasi rikkaiden kelkassa, kun jätät Kela-tuet hakematta. 

Vierailija
10/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetat siis ihmiset eriarvoiseen asemaan työhalukkuuden perusteella? Ilkivaltaa! 

En aseta niin pitkään jos minun ei tarvitsisi maksaa heidän elämistään. Niin pitkään kun maksan, niin asetan.

Vierailija
11/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin sinulta joku ryöstäisi sen 500 euroa ja kun menisit poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta niin poliisi vain ihmettelisi, että mitä sä täällä teet kadehtimassa rosvon viisisatasta.

Ei sun palkasta mene 500 euroa yhden työttömän elättämiseen 😆

Vierailija
12/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, miten verotus toimii hel-vetin idiootti?

Vierailija
13/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että nyt ei ole kateudesta kyse.

Vierailija
14/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi palstan oikeistoinisijä on persaukinen. Silllä itkee. Kun ylpeys estää menemästä Kelaan. 

Vierailija
15/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää asumiskulujen jälkeen käyttörahaa vain noin 240€ ja siitäkin on kaikki kateellisia kun kipeenä olen kotona. En juurikaan pysty liikkumaan minnekään. Saati käymään töissä. Antaisin aika paljon kunhan olisin työkykyinen. Minulle riittäisi vaikka 1200€/kk nettona. Eläisin leveästi.

Tässä ei ole kyse sinusta, sinua tuen mielelläni. Toivottavasti voit joskus paremmin. Työtä ja oman elämänsä maksamista vieroksuvaa en halua tukea. 

-kokkari

Vierailija
16/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun palkasta mene 500 euroa yhden työttömän elättämiseen 😆

Kenen palkasta se sitten menee? Sosiaalikulut on budjetin suurin menoerä. 

Vierailija
17/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu kateuden aiheet suomalaisilta. Onhan se vanha vitsi, missä toisen sauna palaa ja saa siitä sitten huomiota, niin toinen jupisee et kyllä se vielä sauna palaa meiltäkin. Tuollaisia ne työttömien kadehtijat just ovat.

Vierailija
18/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyse sinusta, sinua tuen mielelläni. Toivottavasti voit joskus paremmin. Työtä ja oman elämänsä maksamista vieroksuvaa en halua tukea. 

-kokkari

Mistä te tiedätte, mitä kaikkea niiden ihmisten elämässä on tapahtunut? 

Vierailija
19/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kokkari

Moni ei tue mielellään, vaan on kateellinen. Eivät usko kun kerron millä rahalla joudun elämään. Tuhahtelevat halveksivasti. Lääkäreistä lähtien.

Vierailija
20/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on Suomessa ammatti. Osassa perheissä jo ylisukupolvinen juttu. Tottakai se aiheuttaa reaktion.

Eikö se silloin ole yhteiskunnan epäonnistumista? Viranomaispäätöksissä ja virastoissa annetaan kyllä asiakkaille toimintaohjeet. Millaiset toimintaohjeet on annettu, jos ei ole saatu ihmisiä tuilta pois ja jatkuu sukupolvesta toiseen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän