Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kadehditaan köyhiä?

Vierailija
06.09.2024 |

On selvää, että Suomi on kateuden luvattu maa, mutta se, että kadehditaan jopa köyhiä ihmetyttää. Monesti kuulee lauseita kuten:

"Toikin vi-tun loinen istuu sohvalla päivät pitkät kun mä raadan raksalla prkl"

Yms.

Sekin, että työttömän oletetaan lojuvan sohvalla päivät pitkät on typerä ja loukkaava yleistys.

Onko se työttömän 500+risat mitä jää vuokran jälkeen käteen teille oikeasti niin suuri rahamäärä, että sitä tarvii kadehtia? Jos näin on niin suosittelen kouluttautumaan parempi palkkaisiin hommiin.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Kuules muuttaisin vaikka heti jos saisin hyväpalkkaisen vakityön, mutta hakemisista huolimatta en ole saanut töitä.

"hyväpalkkaisen"

Oletko hyvän palkan ansainnut?

Mikä kysymys tuo on? Tottakai olen, kun olen opiskellut monta eri alan tutkintoa.

Vierailija
82/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuet vaa pois jos 3 vuotta ollut putkeen työtön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusavun jälkeen ei ees jää tuota. Ihan turhaan oon FM. Onneksi helpottaa kohta!

Vierailija
84/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä pelkälle toimeentulotuelle? Huomaa taas, ettei lammas ymmärrä miten tuet toimii. Se työmarkkinatuki ei ole paljoa, joten sen lisäksi joutuu vielä hakea toimeentulotukea. On vaan helpompaa jos on pelkkä toimeentulotuki sen jatkuvasti pyörivän asumistuen lisäksi niin ei tarvitse hakea kahta tukea erikseen.

Vierailija
85/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Kohta voi vakituisia irtisanoa helposti ja asuntosi menee ulosottovirastolle.

Vierailija
86/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siitä pelkälle toimeentulotuelle? Huomaa taas, ettei lammas ymmärrä miten tuet toimii. Se työmarkkinatuki ei ole paljoa, joten sen lisäksi joutuu vielä hakea toimeentulotukea. On vaan helpompaa jos on pelkkä toimeentulotuki sen jatkuvasti pyörivän asumistuen lisäksi niin ei tarvitse hakea kahta tukea erikseen.

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.

Nyt kun irtisanomissuoja lähtee kaikilta suomalaisilta niin omaisuutesi voi mennä ulosottovirastolle.

Vierailija
87/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain (siinä oli toki kauniimman muotoiltu), että sellainen metsässä asuva omavarainen hippi, joka ei ole hakenut edes tukia, on yhteiskunnalle hyödyttömämpi kuin yksikään tuilla elävä. Tuista menee kuitenkin verot ja he käyttävät ne rahat asumiseen, ruokaan jne., eli ne palautuu tähän kiertoon. 

Mistäs tiedät, ettei köyhät säästä rahojaan osakesalkkuihin?

Työmarkkinatuki on 595 netto, mutta sitä vähentää vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot, myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot.

Vierailija
88/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sairaita kadehditaan. Minulla on ollut erilaisia kivuliaita mutta lääkkeillä tai leikkauksilla hoidettavissa olevia sairauksia nuoresta lähtien, joten olen välillä ollut näkyvästi heikossa kunnossa ja kävellyt ontuen, mutta sitten myöhemmin taas parantunut ainakin jollain tavalla hoidon ansiosta. Minusta levitetään huhuja, että olisin teeskennellyt sairauksia, vaikka jokainen sairaus on todettu ja diagnosoitu joko tarkkojen magneettikuvien tai verikokeiden perusteella. Jokainen sairaus on myös ollut sellainen, joka vain tulee ilman syytä, jos sattuu olemaan huonoa onnea. 

Nykyään olen vain osatyökykyinen, ja tästä on lääkärin kirjoittama lausunto ja sairaudesta on magneettikuviin perustuva diagnoosi. Joudun edelleen olemaan työttömänä työnhakijana, mutta kykenisin tekemään ainoastaan juuri niitä helppoja ja kevyitä töitä, joihin on aina kaikista eniten hakijoita. Juuri hain työpaikkaa, jota haki lähes viisisataa muutakin. Eli olenko jotenkin vapaaehtoisesti työtön ja kannattaako kadehtia, kun kroonisen kipusairauden takia jo pelkkä kotiaskareista selviytyminen on hankalaa ja vihloviin kipuihin ei oikein mikään lääke auta aiheuttamatta ikäviä sivuvaikutuksia. 

Vierailija
89/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna.

Vierailija
90/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömät maksaa myös veroja

No sittenhän voimme kaikki heittäytyä työttömiksi, maksaa työttömyystuesta veroja ja kuitata niillä veroilla kaikki työttömyystuet.

Miksei kukaan ole hoksannut tätä aiemmin?

Voit jäädä työttömäksi milloin haluat. Voit irtisanoa itsesi töistä.

Vierailija
91/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sinä pälliääliö että työtön myös maksaa varoja. Muutenkin kaikki se raha menee kulutuksen myötä valtiolle takaisin alvina.

Vierailija
92/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules muuttaisin vaikka heti jos saisin hyväpalkkaisen vakityön, mutta hakemisista huolimatta en ole saanut töitä.

"hyväpalkkaisen"

Oletko hyvän palkan ansainnut?

Mikä kysymys tuo on? Tottakai olen, kun olen opiskellut monta eri alan tutkintoa.

Ei uskoisi kun noin tyhmiä kirjoittelet. Korkeintaan olet apukoulusta päässyt

Vierailija
93/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut myös irtisanoa, olet sen verran tyhmä. Minä en sinunlaista firmassa katsoisi pitkään.

Vierailija
94/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sairaita kadehditaan. Minulla on ollut erilaisia kivuliaita mutta lääkkeillä tai leikkauksilla hoidettavissa olevia sairauksia nuoresta lähtien, joten olen välillä ollut näkyvästi heikossa kunnossa ja kävellyt ontuen, mutta sitten myöhemmin taas parantunut ainakin jollain tavalla hoidon ansiosta. Minusta levitetään huhuja, että olisin teeskennellyt sairauksia, vaikka jokainen sairaus on todettu ja diagnosoitu joko tarkkojen magneettikuvien tai verikokeiden perusteella. Jokainen sairaus on myös ollut sellainen, joka vain tulee ilman syytä, jos sattuu olemaan huonoa onnea. 

Nykyään olen vain osatyökykyinen, ja tästä on lääkärin kirjoittama lausunto ja sairaudesta on magneettikuviin perustuva diagnoosi. Joudun edelleen olemaan työttömänä työnhakijana, mutta kykenisin tekemään ainoastaan juuri niitä helppoja ja kevyitä töitä, joihin on aina kaikista eniten hakijoita. Juuri hain työpaikkaa, jota haki lähes viisisataa muutakin. Eli

No kannattiko syödä sitä punaista lihaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme