Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa kadehditaan köyhiä?

Vierailija
06.09.2024 |

On selvää, että Suomi on kateuden luvattu maa, mutta se, että kadehditaan jopa köyhiä ihmetyttää. Monesti kuulee lauseita kuten:

"Toikin vi-tun loinen istuu sohvalla päivät pitkät kun mä raadan raksalla prkl"

Yms.

Sekin, että työttömän oletetaan lojuvan sohvalla päivät pitkät on typerä ja loukkaava yleistys.

Onko se työttömän 500+risat mitä jää vuokran jälkeen käteen teille oikeasti niin suuri rahamäärä, että sitä tarvii kadehtia? Jos näin on niin suosittelen kouluttautumaan parempi palkkaisiin hommiin.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

työttömät maksaa myös veroja

Vierailija
42/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistä lähinnä persuduunarien keskuudessa. Ei kokkareita työttömät vituta, mutta he saavat kyllä suurta sadistista nautintoa leikatessaan köyhiltä.

Rikkaat ne vasta kateellisia on. Heiltä on aina rahat loppu, eivätkä millään soisi köyhimmille sitä 300 euronkaan kk-budjettia, kun itse ovat niiiin köyhiä ja kyllästyneitä elättämään muita, vaikka omalla tilillä makaa miljoonia. Mutta niinhän se Raamattukin sanoo, että köyhä antaa vähästäänkin, rikas ei paljostaankaan.

No tuosta oikeiston nykymeiningistä voi vaan päätellä, ettei raha tee onnelliseksi eikä se paljokaan raha näemmä riitä, kun pitää ottaa muilta pois. Miksi siis tavoitella rahaa, jos se tekee ihmisistä noin tyytymättömiä ja pahantuulisia, jopa rasistisia? 

No pitihän se vihervassarin kääntää tämäkin keskustelu rasismiin 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää kaikille yli 500 edes, enemmänkin 300

Vierailija
44/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistä lähinnä persuduunarien keskuudessa. Ei kokkareita työttömät vituta, mutta he saavat kyllä suurta sadistista nautintoa leikatessaan köyhiltä.

Rikkaat ne vasta kateellisia on. Heiltä on aina rahat loppu, eivätkä millään soisi köyhimmille sitä 300 euronkaan kk-budjettia, kun itse ovat niiiin köyhiä ja kyllästyneitä elättämään muita, vaikka omalla tilillä makaa miljoonia. Mutta niinhän se Raamattukin sanoo, että köyhä antaa vähästäänkin, rikas ei paljostaankaan.

No tuosta oikeiston nykymeiningistä voi vaan päätellä, ettei raha tee onnelliseksi eikä se paljokaan raha näemmä riitä, kun pitää ottaa muilta pois. Miksi siis tavoitella rahaa, jos se tekee ihmisistä noin tyytymättömiä ja pahantuulisia, jopa rasistisia? 

Tarkoitan sitä rasismia ja eriarvoistamista, joka ulottuu kaikkiin muihin kuin oikeistoon itseensä. Nykyään sen rasismin piiriin kohteena kuuluu työttömät, köyhät, pienituloiset, yksinhuoltajat, therian-lapset, seksuaalivähemmistöt jne. 

Vierailija
45/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuosta oikeiston nykymeiningistä voi vaan päätellä, ettei raha tee onnelliseksi eikä se paljokaan raha näemmä riitä, kun pitää ottaa muilta pois. Miksi siis tavoitella rahaa, jos se tekee ihmisistä noin tyytymättömiä j

Eli kaikki normaalista poikkeavat pistetään silmätikuksi jotta ns "normaalit" ihmiset voisivat paremmin? Ihan semmosta n a t s i Saksa meininkiä.

Vierailija
46/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varsi turhaa nauraa köyhille, koska olemme kaikki köyhiä.  Palkat on paskoja ja ei riitä menoihin.

Vierailija
47/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niputat köyhät yhteen ja samaan muottiin. Kukaan ei kadehdi köyhiä. Jokainen ymmärtää, että jos on sairas ja työkyvytön ja tuen tarpeessa, että meillä on systeemi, joka auttaa. Sitten meillä on "köyhiä", jotka eivät ole valmiita tekemään mitään elantonsa eteen, vaan odottavat työhaluttomina, että saavat ne tuet, jotka on tarkoitettu työkyvyttömille. Heille ei olla kateellisia vaan v-ttuuntuneita, että systeemiä käytetään väärin.

Vierailija
48/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta. Kyse on siitä, että työhön kykenevä elää minun rahoillani. Maksan mielelläni veroja työkyvyttömien elämän turvaamiseksi tai väliaikaisesti työttömän. Mutta henkilö joka ei hae tosissaan töitä tai ei suostu muuttamaan työn perässä, hänelle en halua senttiäkään minun rahoistani. 

Minäkään en haluaisi että minun rahoillani rahoitetaan yrityksiä yritystuen kautta tai ylläpidetään ruotsinkielistä päivystystä 3 % väestölle mutta valitettavasti en pysty valikoimaan mihin veroeuroni menevät.

Vierailija
49/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä on vapaampi kuin rikas.

Vierailija
50/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko seuraava säästö että pitkäaikaistyöttömiltä pois työmarkkinatuki ja suoraan toimeentulotuelle jos 4 vuotta työttömänä putkeen??

Vierailija
51/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuvilla varmasti totta. Lapsiperheille, jotka saavat tt-tukea, tilanne toinen. En ole kenelläkään nähnyt niin hienoja polkupyöriä kuin naapurin lapsilla. Harkinnanvaraista tukea myönnetään näköjään aika helposti. 

Vierailija
52/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien elämästä tiedetään kaikki sentilleen, mutta mikään ei ole niin salattua kuin rikkaan tilien lukemat ja elämäntavat.

Vierailija
53/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetat siis ihmiset eriarvoiseen asemaan työhalukkuuden perusteella? Ilkivaltaa! 

Ei ole ilkivaltaa vaan tervettä järkeä.

Vierailija
54/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain (siinä oli toki kauniimman muotoiltu), että sellainen metsässä asuva omavarainen hippi, joka ei ole hakenut edes tukia, on yhteiskunnalle hyödyttömämpi kuin yksikään tuilla elävä. Tuista menee kuitenkin verot ja he käyttävät ne rahat asumiseen, ruokaan jne., eli ne palautuu tähän kiertoon. 

Vierailija
55/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on, että minulle jäisi itselleni enemmän käteen rahaa, jos rahvaalla olisi enemmän työhaluja tässä maassa. Paitsi että se kotona makoilu maksaa ihan liikaa, niin samoje naamojen muut kulut ovat törkeän paljon. Tämä sama sakki työllistää niin terveydenhoitoa kuin lastensuojelua ja poliisiakin. Meillä menisi kaikilla paljon paremmin, jos sieltä sohvilta potkittaisiin töihin. Tai sitten pudotetaan tämän sakin hintaa meille muille reippaasti alemmas.

Vierailija
56/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on vapaampi kuin rikas.

Tavallaan rikkaalla on koko ajan huolta omaisuudestaan. Vene vesille, pois vesiltä, autot huoltoon ja sitten katsatukseen, onko mökille murtauduttu, miten osakekurrsit tänään. jne.. lista on loputon.

Vierailija
57/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan nämä joille yhteiskunta maksanut kalliin koulutuksen, kuten lääkärit tehdä enemmän töitä kuin 3 päivää viikossa.

Vierailija
58/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan nämä joille yhteiskunta maksanut kalliin koulutuksen, kuten lääkärit tehdä enemmän töitä kuin 3 päivää viikossa.

Miksi heidän pitäisi, jos ison osan kansasta ei tarvitse tehdä yhtäkään työpäivää viikossa?

Vierailija
59/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömät maksaa myös veroja

No sittenhän voimme kaikki heittäytyä työttömiksi, maksaa työttömyystuesta veroja ja kuitata niillä veroilla kaikki työttömyystuet.

Miksei kukaan ole hoksannut tätä aiemmin?

Vierailija
60/94 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sitä rasismia ja eriarvoistamista, joka ulottuu kaikkiin muihin kuin oikeistoon itseensä. Nykyään sen rasismin piiriin kohteena kuuluu työttömät, köyhät, pienituloiset, yksinhuoltajat, therian-lapset, seksuaalivähemmistöt jne. 

Jokainen edellämainittu voi mennä töihin ja minä lopetan heidän halveksuntansa siihen paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi