Kyllä on edullisia taloja maaseudulla.
Huh ,huh, törmäsin tosi edulliseen maatilaan järven rannalla . Sisältä niin nätti ja siisti , puhdas järvi ihan vieressä ja hintapyyntö vain 75000e. Varmaan lähtee hiukan alle sen , kun tonttikin on yli 2 hehtaaria Alatie 2 kuusamossa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on sama missä asuu kunhan on halpa-asunto.
Ei ole. Kyllä eläkkeelläkin kaipaa virikkeitä. Itse olen työttömänä, mutta en köyhä ja mieluiten asun maalla. Täällä on niin mukavaa ja paljon tekemistä, ettei töitä sillä tapaa kaipaakaan kuin kaupungissa sohvalla rötköttäessä. Tänäänkin käänsin kompostin ja kiikuin pihakeinussa katsellen joutsenten lentoa ja suruvaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Parasta on ostaa niitä Itä-Suomen tontteja Suomelle suomalaisille sekin on hyvän tekemistä ja maan tukemista sekä Suomen kielen säilyttämistä. NATO tulee unionin lisäksi itärajalle.
No, minkä takia savolaiset lähtee kiireen vilkkaa sieltä pois?
Kunnes nousee kiinteistöverot, tonttiverot,vesiverot, ennallistamisvero, hiilijalanjälkivero, kaikki verot.
Vierailija kirjoitti:
Kallishan tuo on. Täällä oli 29000 € asumiskelpoinen 1.5 kerroksinen talo myytävänä. Nyt oli jo hintaa laskettu 27000€.
10 000 asukkaan virkeä kunta. Työttömiä vain 7%. Kauppoja löytyy. 2x ässä, 2x k supermarket , Tokmanni ja Lidl.
Ja sitten tutustuin siihen ilmoitukseen tarkemmin
Ei tolla rahalla vain saa tervettä taloa mistään
Vierailija kirjoitti:
"Minulle se juttu on rauha ja toinen yhtä tärkeä asia on asumisen kulut, koska en enää jaksa ja viitsi tehdä kehnosti palkattuja töitä. Olen saanut jo tarpeeksi niistä hommista. Mutta en viihdy kerros- tai rivitalossa, koska tykkään puuhastella pihalla, laittaa moottoripyörää ja harrasteautoa. Nyt tämä kaikki onnistuu alle kahden sadan kuluin kuussa. Ei täällä rannikkoseudulla missään itikan syötävänä olla, vaan vehreässä kulttuurimaisemassa, vaikka kauppamatka onkin pitkä. Maalla pelkkä talo ei ole kaikki, mitä saa kun ostaa paikan. Minullakin on pihasauna, kanala, traktoritalli, autotalli, autokatos, navetta, puuliiteri ja maakellari. Ne tuovat enemmän iloa ja elämänlaatua kuin itse talo, vaikka sekin on kiva ja lämpenee puulla, tai pumpulla. On myös puuhella."
Just näin. Oon aina sanonut, että yksi syy, miksi muutettiin maalle on se, että mun miestä ei voi pitää kerrostalossa. Sen pitää saada mennä vapaana ja tonkia. Olisin it
Hyvä, te! Ihania piha-, puuhailu- ja tonkimispäivä teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikkalassa on sama hintataso, koska matkailualueen lisähinta puuttuu. Terveyskeskus, uusi puukoulu ja muut palvelut löytyvät. Junalla pääsee kolmeen suuntaan ja valtatie kuusi kulkee kunnan läpi.
Savonlinnan tai Imatralle ajaa alle tunnissa.Kauan Helsinkiin?
KauanKO? Kauan ei ole kysymyssana. PaljonKO?
Vierailija kirjoitti:
Helsinki se vasta kaukana onki. Lähimpään sivistyneeseen kaupunkiin on monta sataa kilometriä.
Nyt kerroit totuuden!
Vierailija kirjoitti:
Talot landella on ongelmajätettä. Jos ei vielä, niin hetken päästä. Ei missään tapauksessa kannata ostaa. Talo/asunto kannattaa ostaa vain kasvukolmion alueelta pks - tku - tre.
Miksi minun pitäisi asua ainoa elämäni seudulla, jossa on halua asua? Eli pks-tku-tre? Itselleni minä sen talon ostan, ja ostan sen sieltä, missä haluan asua.
Perilliset sitten vaikka polttakoon, hittoako minä heitä mietin, minun elämäni tämä on.
Tosin lapseni viihtyvät maalla myös,eivät oikein pk-seudun menoa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen liikenne on vastaavasti kallista kun ei ole muuta julkista kulkuvälinettä kuin taksi ja lentokone. Nekin toimivat huonosti.
Asun nyt isossa kaupungissa, yhdessä Suomen suurimmista, enkä käytä julkisia ei kukaan tuttunikaan käytä. Julkiset ja ajokortittomuus taitaa olla Helsingin juttuja
Mun tuttu muutti Itä Suomeen. Asui sukulaisensa asunnossa. Asunto oli myynnissä ja tää maksoi vain yhtiövastikkeen. Oliko 4 v asunto kaupan ? Korona-aikana aloitti.
Nyt meni, kesäloman jälkeen kaupaksi.
Tää tuttu oli kokenut avioeron, töissä liikaa vastoinkäymisiä ja korkojen nousun.
Vuokrasi kotinsa, karsi irtaimiston minimiin. Muutti ( muistaakseni ) Mikkeliin.
Jossain oli ilmaien tai halpa työpiste, kävi päivittäin lounaalla, tutustui paikallisiin ihmisiin ja myös kollegoihin, rakastui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, kirjoittamasi valossa(kin) maaseudulla on vaarallisempaa. "
Kyseinen lehtiartikkeli ei ollut minun kirjoittamani. Missä kohtaa olet eri mieltä sen kanssa ja miten? Selitä.
En missään kohtaa. Lehtiartikkeli kun ei edes yritä väittää, että kaupungeissa olisi todennäköisempää joutua rikoksen uhriksi kuin tuppukylissä.
Eli jos "Kaupungeissa rikokset keskittyvät jopa tiettyihin kortteleihin tai osoitteisiin. Esimerkiksi Helsingissä valtaosa rikoksista tapahtuu muutamien kortteleiden sisällä Kampin ja Kluuvin välillä.", niin ei ole todennäköistä, että noilla alueilla todennäköisemmin joutuisi rikoksen kohteeksi kuin metsäautotiellä Kempeleessä?
Jos noin noin typeriin vertauksiin lähdetään, niinj ossakin Kempeleen räkälässä tai kaupungin ongelmaisessa vuokrakasarmissa on paljon todennäköisempää joutua rikoksen kohteeksi kuin Nuuksion patikointipolulla
Unohda jo se Kempele. Se ei ole maaseutua vaan oikeastaan Oulun asuinalue. Kuten ei nuuksiokaan ole erämaata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talot landella on ongelmajätettä. Jos ei vielä, niin hetken päästä. Ei missään tapauksessa kannata ostaa. Talo/asunto kannattaa ostaa vain kasvukolmion alueelta pks - tku - tre.
Miksi minun pitäisi asua ainoa elämäni seudulla, jossa on halua asua? Eli pks-tku-tre? Itselleni minä sen talon ostan, ja ostan sen sieltä, missä haluan asua.
Perilliset sitten vaikka polttakoon, hittoako minä heitä mietin, minun elämäni tämä on.
Tosin lapseni viihtyvät maalla myös,eivät oikein pk-seudun menoa ymmärrä.
Miksipä ymmärtäisivätkään, landejuntit. Hyvä kun pysyvät siellä hevonv*tussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on sama missä asuu kunhan on halpa-asunto.
Ei ole. Kyllä eläkkeelläkin kaipaa virikkeitä. Itse olen työttömänä, mutta en köyhä ja mieluiten asun maalla. Täällä on niin mukavaa ja paljon tekemistä, ettei töitä sillä tapaa kaipaakaan kuin kaupungissa sohvalla rötköttäessä. Tänäänkin käänsin kompostin ja kiikuin pihakeinussa katsellen joutsenten lentoa ja suruvaippoja.
Kuulostaa kyllä ihan järkyttävän ankealta.
Vierailija kirjoitti:
Ja pikkukaupungeissa. Ystäväni kävi katsomassa pientä kaksiota isommassa kaupungissa, hinta lähes 100 000 €. Samaan aikaan meidän naapurissa, vanhalla puutaloalueella 100 neliön okt isolla tontilla, hp 89 000 €. Hän tosissaan alkoi harkita naapuriin muuttamista, työmatka olisi alle tunnin..
Onhan tuo kaksiokin ihan älyttömän halpa.
Vierailija kirjoitti:
Parikkalassa on sama hintataso, koska matkailualueen lisähinta puuttuu. Terveyskeskus, uusi puukoulu ja muut palvelut löytyvät. Junalla pääsee kolmeen suuntaan ja valtatie kuusi kulkee kunnan läpi.
Savonlinnan tai Imatralle ajaa alle tunnissa.
Parikkalan piiat siellä odottavat ja Simpeleen siiat myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savonlinnan tai Imatralle ajaa alle tunnissa.Kauan Helsinkiin?
Reilu 3-4 tuntia autolla. Eri.
Pohjois-Karjalassa on edullisia ok-taloja maaseuduilla vaikka kuinka paljon. 100 neliötä ja ylikin talon saa 20-30 000 e että hyvin halpaa on!
Vierailija kirjoitti:
Kunnes nousee kiinteistöverot, tonttiverot,vesiverot, ennallistamisvero, hiilijalanjälkivero, kaikki verot.
Eikö ne muualla nouse....
Vierailija kirjoitti:
Kallishan tuo on. Täällä oli 29000 € asumiskelpoinen 1.5 kerroksinen talo myytävänä. Nyt oli jo hintaa laskettu 27000€.
10 000 asukkaan virkeä kunta. Työttömiä vain 7%. Kauppoja löytyy. 2x ässä, 2x k supermarket , Tokmanni ja Lidl.
Aika monta kauppaa noin pienelle asukasmäärälle.