Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2024 Official

Vierailija
06.09.2024 |

Ensimmäinen jakso nähty. Menikö kaunein jatkoon? MIelipiteitä.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1490)

Vierailija
601/1490 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään Suomen kaunein koti ole, vaan Helsingin ja lähiympäristön . Ihme kausi kun kymppejä jaellaan vaikka minkälaisista virityksistä. Täysin mennyt maku koko ohjelmasta. Annan tälle ohjelmalle 4 !!!

Onko Turkukin sun mielestä Helsingin lähiympäristö? 😄 Ja Porvoo?

Vierailija
602/1490 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pidänkin tästä ohjelmasta niin nyt on alkanut ärsyttää "Zoanna" joka on koko ajan äänessä. Hän ei anna toisille suunvuoroa. Selittää ihan turhanpäiväisiä asioita muka asuntoihin liittyen. 

Juuri niin. Hänellä on erittäin ärsyttävä tapa puhua ja on niin täynnä itseään.

Täysin eri mieltä. Musta on ainakin tullut ihan Joanna-fani! Mies vaihtoon, on tylsä ja ilmeetön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1490 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti kuin koti saa kymmenen pistettä kun se sijaitsee hienostoalueella. Tänä vuonna taitaa olla kaikkien aikojen ökyimmät kodit. Monta kivaa kodikasta kotia jää ilmoittautumatta kun rahalla laitetut kodit jyrää. Nykyvuosina moinen itsensä esittely ja rahoillaan leveily on moraalisesti arveluttavaa, lopettakaa koko ohjelma tai formaattia on muutettava reilusti!@

Justhan tossa viimeisimmässä jaksossa annettiin 10 pistettä Kontulassa sijaitsevalle aika vaatimattomalle kerrostalokodille. Se mua enemmän ihmetyttää. Ja Kontula on siis halpa ja aika huonomaineinen lähiö, jos joku ei tiedä.

Vierailija
604/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään Suomen kaunein koti ole, vaan Helsingin ja lähiympäristön . Ihme kausi kun kymppejä jaellaan vaikka minkälaisista virityksistä. Täysin mennyt maku koko ohjelmasta. Annan tälle ohjelmalle 4 !!!

Onko Turkukin sun mielestä Helsingin lähiympäristö? 😄 Ja Porvoo?

Porvoo todellakin on Helsingin lähiympäristöä. Otahan kartta käteen ja katso! Eikä se Turkukaan mitenkään kaukana ole sieltä pääkaupungista. Taidatpa itse olla helsinkiläinen, jos nuo ovat mielestäsi kaukana...

Eri

Vierailija
605/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita numeroita käytössä kun 9 ja 10?

On 11. Hanna antoi.

Sillä kertaa se meni oikealle kodille. Kodille joka oli siinä jaksossa kaunein. Se saikin 31 pistettä:D

No pakko kai se oli antaa 11, kun se kymppi oli annettu jo paljon rumemmalle kodille, joka ei sitä ainsainnut! 

Vierailija
606/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa Kontulan kämpässä oli kyllä jotain viehättävää nuoruuden intoa. Mut se sininen väri oli kyllä jotenkin liian rujo. Tuli siitä mieleen kun ympärillä kävi jossain halpis/nuorisobaareissa niin niissä oli aina vessat maalattu samaan tyyliin.

Musta kans se oli symppis. Eikös täällä just haluttu tavallisten ihmisten itsetuunaamia koteja eikä rikkaiden ökytaloja? Oli ainakin persoonallinen, eikä sitä samaa mitä muut! Vähän oli maalit sinnepäin maalattu, mutta tekevälle sattuu. 

Persoonallinen ei tarkoita kaunista. Tässä ohjelmassa etsitään kaunista kotia. Maalit sudittu sinnepäin. Kymppi?

Vierailija
607/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siinä Ullanlinnan jatkoon menneessä kodissa jotkut design tuolit keittiön pöydän ympärillä? Sellaiset mustat joissa kaksi kaarevaa osaa selkä nojassa. Tunnistiko joku?

Thonetit varmaan ellei halpisversiot. Tosi yleiset tuolit. https://royaldesign.fi/no-14-tuoli-v12253

Minusta taas näytti ihan yhdiltä Ikean tuoleilta. Ei siis todellakaan kalliit.

Vierailija
608/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa Kontulan kämpässä oli kyllä jotain viehättävää nuoruuden intoa. Mut se sininen väri oli kyllä jotenkin liian rujo. Tuli siitä mieleen kun ympärillä kävi jossain halpis/nuorisobaareissa niin niissä oli aina vessat maalattu samaan tyyliin.

Musta kans se oli symppis. Eikös täällä just haluttu tavallisten ihmisten itsetuunaamia koteja eikä rikkaiden ökytaloja? Oli ainakin persoonallinen, eikä sitä samaa mitä muut! Vähän oli maalit sinnepäin maalattu, mutta tekevälle sattuu. 

Persoonallinen ei tarkoita kaunista. Tässä ohjelmassa etsitään kaunista kotia. Maalit sudittu sinnepäin. Kymppi?

Joo, kaunis oli kyllä kaukana tuosta. Kasi olisi ollut oikeampi arvosana tuolle. Ei ollut sisustussilmää sillä pojalla, ei. Ne sängytkin näytti todella epäsiisteiltä, kun oli pedattu miten sattui ja ryppyiset. Jos jättää ilman päiväpeitettä, niin sitten pitäisi kyllä kiinnittää huomiota siihen sängyn runkoon ja lakanoihin, jotta olisi hyvännäköinen. Tästä kodista olisi paljonkin sanottavaa, mutta parempi ehkä jättää sanomatta...

Se mies antoi kympin ihan jokaiselle kodille tässä jaksossa! Oisko nyt edes joku voinut kertoa hälle, että mikä idea siinä tuomaroinnissa ja pisteiden jaossa on? Ei näytä olevan ihan kartalla, mikä homman nimi on.

Noh, pääasia että oikea koti meni tästä jatkoon. 

Vierailija
609/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma formaattinsa saisi olla sellainen, jossa rempataan tavallisten ihmisten budjeteilla koteja ja esitellään sellaisia. Tämä ohjelma on hyvä juuri siksi, kun saa nähdä ja katsella todella eri tyylisiä koteja. 

Kuinka itsekeskeinen on ihminen, jonka mielestä joku ohjelma pitää lopettaa, jos ei itse pidä sen sisällöstä? Ei tarvitse katsoa! 

Vierailija
610/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kerrostalojaksossa ei ollut epäselvyyttä voittajasta, aivan oikeaan osui. Paljon kaunista ja hyvin tehty remontti.

Ekan kämpän asukkaalle kyllä pisteet rohkeudesta, ihanaa kun joku voi duunailla itselleen mieleistä liikaa stressaamatta 😊

Kolmannen asunnon asukkaat tuntuivat tosiaan vain mainostavan naisen taidetta. Oli aika mitäänsanomaton sisustus näin ruudun taakse, sitä en tiedä mikä se kokemus oli paikan päällä. Monistakin näistä asunnoista oon miettinyt, että se livekokemus voi olla hyvin erilainen kuin se mitä ohjelman katsojille välittyy.

Siis millainen maku oikeasti on Sumarilla? Antoi 10 toiselle ja kolmannelle asunnolle, jotka olivat toistensa vastakohtia.

Tai siis, toisin sanoen Sumarilla ei ole selkeää makua mistään tyylistä, kun nakkelee kymppejä ihan randomina.

Kyllä mnäkin voisin antaa kympin sekä kauniille design-kodille että söpölle mummonmökille.  Eihän kukaan ihminen voi olla niin yksioikoinen, että pitäisi kauniina vain yhtä ainoaa tyyliä.  

Vierailija
611/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ohjelma olisi kiva, missä olisi täsmälleen samanlainen asunto ja se sisustettaisiin eri tavoin, pieni pintaremppakin olisi sallittua.  Se olisi vaan kauhean vaikea toteuttaa, myönnän.  Mutta silloin sen vasta näkisi, kuka osaisi tehdä kauneimman sisustuksen.  Nyt niin moni asia vaikuttaa, koska asunnot on niin taloja, rivariasuntoja kuin kerrostalohuoneistojakin.  Maisemaakin arvostellaan.  Siihen ei kaikki pysty vaikuttamaan mitenkään.  Ja tässähän on kyse oikeista kodeista.

Vierailija
612/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaunis oli kyllä kaukana tuosta. Kasi olisi ollut oikeampi arvosana tuolle. Ei ollut sisustussilmää sillä pojalla, ei. Ne s

Nuori yksinasuva mies sisustaa ihan eri tavalla kuin joku vakiintunut pariskunta tai vaikka yksinasuva nainen.  Joittenkin mielestä joku keskeneräisyys on parasta mitä voi olla.  Minulla olisi paljonkin sanottavaa kolmekymppisen yksinasuvan sukulaispoikani kämpästä.  Hänestä se on viihtyisyyden maksimi.  Minusta se on kamala.  Hän ilmeisesti tulee perimään vanhan omakotitalon, jonka keittiö huutaa remonttia, ja moni muukin paikka.  Hän sanoo, ettei missään nimessä aio rempata sitä sitten mitenkään. vaan se on just sellainen kuin pitää ja hän aikoo nimenomaan asua siinä itse.  Uudet kerrostaloasunnot on hänestä ikäviä.  Kuka minä tai kukaan muukaan on siitä mitään sanomaan.  Onneksi siinä on peruskorjaukset tehty, putket ja ikkunat on uusittu ja katto kunnossa.  Muusta on parempi vaieta.

Vierailija
613/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pidänkin tästä ohjelmasta niin nyt on alkanut ärsyttää "Zoanna" joka on koko ajan äänessä. Hän ei anna toisille suunvuoroa. Selittää ihan turhanpäiväisiä asioita muka asuntoihin liittyen. 

Juuri niin. Hänellä on erittäin ärsyttävä tapa puhua ja on niin täynnä itseään.

Täysin eri mieltä. Musta on ainakin tullut ihan Joanna-fani! Mies vaihtoon, on tylsä ja ilmeetön.

Minä en ole fani, mutta en silti saa kiinni itseään täynnä olemisesta. Ehkä Suomalaisia vaan ärsyttää tuollainen ulospäinsuuntautuneisuus, reippaus ja iloisuus?

Mua pistää silmään, että ihan kuin Hanna olisi "vaiennettu" tällä kaudelle, on vähän syrjässä, vaisu ja vähän kuin pidättelisi itseään. Selvästi tekisi mieli kommentoida, mutta ihan kuin käskystä antaa tilaa Joannalle. Ei ole ollenkaan oma itsensä, harmi. Onko hänestä tullut sitä samaa valitusta kuin täällä? En kyllä itse jaksaisi katsoa, jos kaikki juontajat olisi yhtä jäyhiä kuin tämä mies 

Itse olen vähän Hanna-fani, mun mielestä hän on tämän ohjelman kasvot.

Vierailija
614/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan asunnossa oli hyviäkin puolia. Kuten se, että asunto sijaitsi melko ylhäällä, jollei peräti ylimmässä kerroksessa? Lisäksi oli aika ihanaa, että siinä oli kaksi parveketta. Enpä ole moiseen ennen törmännyt. Siis kerrostalo asunnossa kaksi parveketta. Aika kiva.

Vierailija
615/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuori yksinasuva mies sisustaa ihan eri tavalla kuin joku vakiintunut pariskunta tai vaikka yksinasuva nainen.  Joittenkin mielestä joku keskeneräisyys on parasta mitä voi olla.  Minulla olisi paljonkin sanottavaa kolmekymppisen yksinasuvan sukulaispoikani kämpästä.  Hänestä se on viihtyisyyden maksimi.  Minusta se on kamala.  Hän ilmeisesti tulee perimään vanhan omakotitalon, jonka keittiö huutaa remonttia, ja moni muukin paikka.  Hän sanoo, ettei missään nimessä aio rempata sitä sitten mitenkään. vaan se on just sellainen kuin pitää ja hän aikoo nimenomaan asua siinä itse.  Uudet kerrostaloasunnot on hänestä ikäviä.  Kuka minä tai kukaan muukaan on siitä mitään sanomaan.  Onneksi siinä on peruskorjaukset tehty, putket ja ikkunat on uusittu ja katto kunnossa.  Muusta on parempi vaieta."

Huonosti viimeistelty kädenjälki on huonosti viimeisteltyä, ja se vaikuttaa lopputulokseen. Se nyt vain on ihan vissi juttu, piti siitä tai ei. Ja tällaisessa ohjelmassa nimenomaan arvostellaan (tai ainakin tulisi arvostella, tuomarit huom!) sitä lopputulosta ja sisustusta. Jokainen joka hakee ja osallistuu tähän ohjelmaan tietää kyllä, että tämä on nimenomaan kilpailu siitä Suomen kauneimmasta kodista. Silloin saa ja pitääkin arvostella näkemäänsä ja valita se omaan silmään paras ja kaunein koti. Sinun sukulaispoikasi tuskin on tähän osallistumassakaan, joten jätetäänpä se hänen kotinsa nyt ihan kokonaan pois näistä jutuista!

Vierailija
616/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kerrostalojaksossa ei ollut epäselvyyttä voittajasta, aivan oikeaan osui. Paljon kaunista ja hyvin tehty remontti.

Ekan kämpän asukkaalle kyllä pisteet rohkeudesta, ihanaa kun joku voi duunailla itselleen mieleistä liikaa stressaamatta 😊

Kolmannen asunnon asukkaat tuntuivat tosiaan vain mainostavan naisen taidetta. Oli aika mitäänsanomaton sisustus näin ruudun taakse, sitä en tiedä mikä se kokemus oli paikan päällä. Monistakin näistä asunnoista oon miettinyt, että se livekokemus voi olla hyvin erilainen kuin se mitä ohjelman katsojille välittyy.

Siis millainen maku oikeasti on Sumarilla? Antoi 10 toiselle ja kolmannelle asunnolle, jotka olivat toistensa vastakohtia.

Tai siis, toisin sanoen Sumarilla ei ole selkeää makua mistään tyylistä, kun nakkelee kymppejä ihan randomina.

Kyllä mnäkin voisin antaa kympin sekä kauniille design-kodille että söpölle mummonmökille.  Eihän kukaan ihminen voi olla niin yksioikoinen, että pitäisi kauniina vain yhtä ainoaa tyyliä.  

Juuri näin. Ja tällaisessa ohjelmassa olevien tuomareiden pitääkin osata nähdä sitä kauneutta monenlaisissa kodeissa. Eihän tästä muuten tulisi yhtään mitään, jos vain yhdentyyppisiä sisustuksia hehkutetaan ja tuodaan positiivista ilmi, ja kaikista muista tyyleistä oltaisiin vaan, että "ei tää oo mun makuun yhtään. En tykkää tällaisesta. Olisin toivonut ja valinnut toisenlaista, vaihtaisin sen ja tuon" jne. Ammattilaiset ja asiaa tuntevat osaavat arvostaa toimivaa kokonaisuutta, oli tyyli mikä vain, ja nähdä asioita vähän laajemmasta perspektiivistä kuin jokin perus Sirpa, jolle se oma tyyli on ainoa oikea. 

Vierailija
617/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja tällaisessa ohjelmassa olevien tuomareiden pitääkin osata nähdä sitä kauneutta monenlaisissa kodeissa. Eihän tästä muuten tulisi yhtään mitään, jos vain yhdentyyppisiä sisustuksia hehkutetaan ja tuodaan positiivista ilmi, ja kaikista muista tyyleistä oltaisiin vaan, että "ei tää oo mun makuun yhtään. En tykkää tällaisesta. Olisin toivonut ja valinnut toisenlaista, vaihtaisin sen ja tuon" jne. Ammattilaiset ja asiaa tuntevat osaavat arvostaa toimivaa kokonaisuutta, oli tyyli mikä vain, ja nähdä asioita vähän laajemmasta perspektiivistä kuin jokin perus Sirpa, jolle se oma tyyli on ainoa oikea. 

Mua on aina vähän huvittanut millä tunteen palolla jotkut ihmiset tätä ohjelmaa seuraa, joka on ihan pelkkää viihdettä. Ihan kuin tässä valittaisiin Suomeen presidenttiä tai jotain muuta vähän merkittävämpää. Ollaan aivan tuohtuneita, kun se oman maun mukainen koti ei voittanut tai päässyt edes jatkoon, koska sehän oli kaikkein kaunein, koska se oli minun makuni mukainen! Se on elämä vuodeksi eteenpäin piloilla, kun SUOMEN KAUNEIMMAKSI valittiin ihan väärä koti! 😄 

Vierailija
618/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina vähän huvittanut millä tunteen palolla jotkut ihmiset tätä ohjelmaa seuraa, joka on ihan pelkkää viihdettä. Ihan kuin tässä valittaisiin Suomeen presidenttiä tai jotain muuta vähän merkittävämpää. Ollaan aivan tuohtuneita, kun se oman maun mukainen koti ei voittanut tai päässyt

Ja siis mulle olisi ihan sama, vaikka voittajaa ei valittaisi ollenkaan. En välttämättä aina jaksa edes katsoa finaalijaksoa. Mukavinta on vain katsella näitä jaksoja ja erilaisia koteja. 

Vierailija
619/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti kuin koti saa kymmenen pistettä kun se sijaitsee hienostoalueella. Tänä vuonna taitaa olla kaikkien aikojen ökyimmät kodit. Monta kivaa kodikasta kotia jää ilmoittautumatta kun rahalla laitetut kodit jyrää. Nykyvuosina moinen itsensä esittely ja rahoillaan leveily on moraalisesti arveluttavaa, lopettakaa koko ohjelma tai formaattia on muutettava reilusti!@

Justhan tossa viimeisimmässä jaksossa annettiin 10 pistettä Kontulassa sijaitsevalle aika vaatimattomalle kerrostalokodille. Se mua enemmän ihmetyttää. Ja Kontula on siis halpa ja aika huonomaineinen lähiö, jos joku ei tiedä.

Se minua naurattikin, kun nämä fiinit sisustugurut pääsivät ihastelemaan Kontulan neukku kennostoa😄.

Olivatkohan käyneetkään aiemmin ko lähiössä?

Kyllähän Kontulassa on mukaviakin asuinalueita, myös aivan uusia kivoja pientalo-alueita.

Vierailija
620/1490 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontulan asunnossa oli hyviäkin puolia. Kuten se, että asunto sijaitsi melko ylhäällä, jollei peräti ylimmässä kerroksessa? Lisäksi oli aika ihanaa, että siinä oli kaksi parveketta. Enpä ole moiseen ennen törmännyt. Siis kerrostalo asunnossa kaksi parveketta. Aika kiva.

Meilläkin on kaksi parveketta ja Helsingissä asutaan😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän