Suomen kaunein koti 2024 Official
Ensimmäinen jakso nähty. Menikö kaunein jatkoon? MIelipiteitä.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1490)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne kodit kai olivat hienoja ja kauniita, mutta jäin miettimään, miksi ne eivät säväyttäneet minua lainkaan. Yksi syy oli varmaan se, että suurimmalla osalla somalaisista ei ole koskaan varaa tuollaisiin asuntoihin, ei seiniin, ei remonttiin eikä sisustukseen. Odotan näkeväni tavallisten ihmisten tavallisia koteja, en hehtaarihalleja, vaan selvästi alle sadan neliön asuntoja, myös pikkukoteja. Saa nähdä, toteutuuko toiveeni.
Somalialaisista. :D
Jotenkin mun tyylisiä sisustuksia. Uutta ja vanhaa ja paljon värejä. Mutta mun makuun oli ehkä jossakin huoneissa liikaa krääsää kaapeissa ja hyllyissä. Tuli mieleen joku kirpputoripöytä.
Vierailija kirjoitti:
Voittajakoti oli kyllä hyvin toteutettu, mutta jos tietää tämän haetun tyylin, mikä on ollut in muutamia vuosia maailmalla, näytti sisustus jotenkin päälleliimatulta yliyrittämiseltä. Liian harkittu kokonaisuus ja jo trendinä out.
Toinen koti oli taas rennompi ja persoonallisempi ja keittiö aivan mainio. Tämä olisi pitänyt olla voittaja.
Kolmoskoti edusti jälleen tietyn ajan marmori- ja tummakeittiötrendiä. Yritettiin olla edgyjä ja erilaisia mutta liikaa väsäämistä. Tiililattia oli hieno tosin.
Surullisinta on, jos omaa kotiaan sisustaa trendien mukaan. Kyllä pitää olla rohkeutta toteuttaa oman makunsa ja persoonansa mukaista sisustamista. Vähät siitä pitääkö muut. Tämä ammattilaisen asunto tosin voi olla myös käyntikorttina tulevia duuneja varten. Mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittajakoti oli kyllä hyvin toteutettu, mutta jos tietää tämän haetun tyylin, mikä on ollut in muutamia vuosia maailmalla, näytti sisustus jotenkin päälleliimatulta yliyrittämiseltä. Liian harkittu kokonaisuus ja jo trendinä out.
Toinen koti oli taas rennompi ja persoonallisempi ja keittiö aivan mainio. Tämä olisi pitänyt olla voittaja.
Kolmoskoti edusti jälleen tietyn ajan marmori- ja tummakeittiötrendiä. Yritettiin olla edgyjä ja erilaisia mutta liikaa väsäämistä. Tiililattia oli hieno tosin.
Surullisinta on, jos omaa kotiaan sisustaa trendien mukaan. Kyllä pitää olla rohkeutta toteuttaa oman makunsa ja persoonansa mukaista sisustamista. Vähät siitä pitääkö muut. Tämä ammattilaisen asunto tosin voi olla myös käyntikorttina tulevia duuneja varten. Mene ja tiedä.
Kaikilla ei välttämättä ole mitään omaa tiettyä tai puhumattakaan rohkeaa makua, jonka mukaan sisustaisi. Tai se maku saattaa vaihdella ja elää. Niissä trendeissä voi myös olla jotain, mikä osuu just siihen omaa makuun, ja silloin trendi ja se oma maku on yksi yhteen. Eikä sisustus muutenkaan ole kaikille kaikki kaikessa ja maailman keskipiste, joten en itse ainakaan jaksa nähdä jonkin trendin mukaan sisustusta mitenkään erityisen surullisena. Pääasiahan on se, että asujat itse viihtyvät kodissaan. Ja uskon, että se toteutuu myös näiden trendisisustajien kotona.
Mielestäni trendien mukaan kulkeminen kertoo juurikin persoonattomuudesta. Nykypäivänä varsinkin pitäisi olla sisäistettynä, että välttäisi turhaa ostamista. Kalliiksi tulee muuttaa sisustus vähän väliä, vain pysyäkseen aallon harjalla.
Kyllä varmasti jokaisella omat mieltymykset ja maku muuttuu, mutta ei tästä ollut kyse.
Tottakai on eri asia jos pinnalla oleva trendi vastaa omaa makua, se nyt on itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka asunto oli järkky! Aivan liikaa tavaraa, kaikki isokokoista ja kämppä jotenkin hirveän täynnä. Ja se kamala sängynpääty oli kyllä kaiken huippu, aivan hirveä!
Mikä muu siinä sängynpäädyssä ärsytti kuin kankaassa olevat rypyt? Mielestäni hieno ja hauska, verrattuna skandinaavisiin tasaisiin, keskiharmaisin kangaspäätyihin.
Minä en edes huomannut niitä kankaassa olevia ryppyjä, kun se hirvittävän iso sängynpääty kaikkine rumine koukerruksineen oli niin kamala!
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin eniten kakkosesta.
Itse rakennus ja sen ympäristökin oli kauniit.
Tykkään aina eniten kakkosesta, mutta puhutaan nyt näistä asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin mun tyylisiä sisustuksia. Uutta ja vanhaa ja paljon värejä. Mutta mun makuun oli ehkä jossakin huoneissa liikaa krääsää kaapeissa ja hyllyissä. Tuli mieleen joku kirpputoripöytä.
Jep. Palasin kumminkin tähän ketjuun uudestaan. Ehkä jos olisin käyttänyt sanaa kirpputoripöytä sen sijaan, että käytin ässällä alkavaa sanaa, kommenttini olisi julkaistu. Vaaseja oli siellä ja täällä, yltympäri. Oliko kerätty kokoon tv-kameraa varten vai ovatko aina siellä?
Miestuomarilla leuhkat eväät. Ei voinu sanoo sanaa alkuperäinen, ei edes originaali, vaan ORKKIS!
Ensimmäinen jakso katsottu. Voi että kaipaan edelliskausien Siniä. Hillitty ja hallittu esiintyminen ja artikulaatio sai Sumarinkin pohtimaan ulostulojaan.
Nyt Sumari on niinku-hienoa-upeaa-kreisiä-seurassa. Enkä jaksaisi kuunnella tuota Tsoannan narinaa. Jotenkin ajattelin ensin, että tämä olisi Joanna ruotsalaisittain, mutta kun katsoo pidempään, niin ei ole suomenruotsalaisuutta pumpata kasvoihin näkyvästi täyteaineita. Pakkanen on todella hyvä, olisin mieluiten katsonut kolmikkoa Rainio-Pakkanen-??
Vierailija kirjoitti:
OLiko se ekan asunnon keltainen kankainen sängynpääty jotenkin epäonnistunut, kun valtava ryppykasa siinä. Miksei ollut vaan laittanut tyynyjä peittämään sitä ryppykasaa. Hassua että se ryppykasa jäi eniten mieleen siitä asunnosta. :D
Mä leikittelin, että siitä on joku pyrkinyt "ulos". Eli rypyssä olisi voinut olla kasvot painautuneena ja/tai käsi kurottautuisi. Sitten se olisi toiminut. Nyt se oli vaan epäsiisti sinappikangas rumilla kehyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Oli niin sekava se Katajanokan asunto että hyvä, kun ei voittanut. Lisäksi ylpeän tuntuinen eukko emäntänä. Ei tekisi mieli tavata moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kaunein koti-ajatukseen liittyy ihan aina myös kodin ympäristö. Siksi minulle ei kaunein koti voi koskaan olla kerrostalossa. Ei, vaikka olisi kuin huikean kaunis asunto.
Onneksi sinä et asiaa päätä, koska et näytä ymmärtävän, että kyseessä ei tosiaan ole mikään Suomen kaunein rakennus tai Suomen kaunein asuinalue -ohjelma. Vaan tässä valitaan nimenomaan sitä kauneinta asuntoa.
Montako kertaa on kerrostaloasunto voittanut??? Ei kertaakaan.
Joanna Amemorin isä on sveitsiläinen. Hän on naimisissa miehen kanssa, jonka äiti on suomalainen ja isä japanilainen.
Arkkitehtuuri ohjasi Joanna Amemorin kodin remonttia lopputulos on lumoava ja ajaton
https://www.finnishdesignshop.fi/design-stories/kotona/joanna-amemorin-…
Vierailija kirjoitti:
Joanna Amemorin isä on sveitsiläinen. Hän on naimisissa miehen kanssa, jonka äiti on suomalainen ja isä japanilainen.
Arkkitehtuuri ohjasi Joanna Amemorin kodin remonttia lopputulos on lumoava ja ajaton
https://www.finnishdesignshop.fi/design-stories/kotona/joanna-amemorin-…
Kiitos tästä. Joanna on ainakin itselleni entuudestaan vieras niin mukavaa tietää lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudella naistuomarilla on aivan kamala akkamainen, kälättävä ja nariseva tapa puhua🤢
Joo, ja hirveän tietoinen omasta ulkonäöstään koko ajan, vähän sellainen katsokaa kun mä olen upea fiilis tulee. Ei siinä mitään kaunis ihminen onkin, mutta jotenkin heti t uli mieleen, että jaaha, nyt melilä on vielä ärsyttävämpi tyyppi kuin Sumari mukana :D Se mies-arkkitehti sen sijaan oli miellyttävä ja rauhallinen.
Täällä mammojen alemmuuskompleksit on heti ihan tapissaan, kun näkevät naisen, joka on iloinen ja terveellä itsetunnolla varustettu 😂. Kannattaisi tehdä sille omalle ulkomuodolleen jotain, jos kerta noin kovalle ottaa.
Ehkä jos olisi noiden ominaisuuksien lisäksi kaunis. Pelkkä tauoton kälätys ja suuna päänä oleminen ei ole ihailtavaa ainakaan minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kaunein koti-ajatukseen liittyy ihan aina myös kodin ympäristö. Siksi minulle ei kaunein koti voi koskaan olla kerrostalossa. Ei, vaikka olisi kuin huikean kaunis asunto.
Onneksi sinä et asiaa päätä, koska et näytä ymmärtävän, että kyseessä ei tosiaan ole mikään Suomen kaunein rakennus tai Suomen kaunein asuinalue -ohjelma. Vaan tässä valitaan nimenomaan sitä kauneinta asuntoa.
Montako kertaa on kerrostaloasunto voittanut??? Ei kertaakaan.
Olet kyllä harvinaisen typerä.
Tosiasia on, että suomalaiset pitävät enemmän omakotitaloista. Näkyy myös voittajissa. Tätä et voi kieltää.
Taitoa on nähdä kivoja juttuja niissäkin sisustuksessa jotka eivät ole ensisijaisesti oman maun mukaisia.
Oli kiva katsoa tämä jakso
Mielenkiintoinen kun jokainen tekee kodistaan sellaisen kuin haluaa.
Minä en osaisi elää noin paljon tavaran keskellä, mitä noissa ekan jakson asunnoissa oli.. Tulisi sekava olo.
Mutta nämä kodit ovat varmaan ihania just niille jotka niissä asuvat 🤗
Huomaatteko että monissa sisustuskuvissa ja sisustusohjemissa ei ole lainkaan telkkaria olohuoneessa? Varsinkin ulkolaisissa kodeissa.
Mikä sana siinä minun kommentissani nyt oli niin kamala, ettei voinut julkaista? Sekasotku, vai?
Ei oikein innosta keskustelemaan tämä tämmöinen. Pitäkää tunkkinne.