Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen määritelmä hyvästä parisuhteesta ei riitä minulle. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
05.09.2024 |

Viimeinenkin lapsi muutti pois kotoa opiskelemaan, ollaan nyt oltu muutama viikko kahdestaan kotona. Meillä olisi kaikki aika maailmassa vaalia parisuhdetta, kun ei ole enää vastuuta kenestäkään muusta, kenenkään muun aikatauluista, ei tarvitse huolehtia siitä, että kotona on varmasti tiettyyn kellonlyömään välipalaa tai päivällistä, voidaan elää vapaasti.

Mies tulee töistä kotiin ja aikatauluttaa omat iltansa täysin minua ajattelematta. Ei siis puoltakaan ajatusta mieti, mitä voitaisiin tehdä yhdessä, miten viettää aikaa mun kanssa, miten hoitaa yhteistä huushollia. Ei vahingossakaan mieti, mitä ruokaa syötäisiin, ei pese oma-aloitteisesti pyykkiä, eikä vie kuivia kaappiin, ei imuroi, siivoa, ei mitään ilman että pyydän. Tätä toki on ollut aina, mutta ei huomaa nyt talonkaan tyhjennyttyä, miten kaikki ihan oikeasti kaatuu pelkästään mun kannettavaksi.

Mulle ei riitä hyväksi parisuhteeksi se, että "ollaan saman katon alla arkea", kuten mies asian ilmaisee. Ei mulle riitä, että mies katsoo telkkaria samalla kuin minä teen ostoslistaa, käyn kaupassa, teen ruokaa, siivoan keittiön, laitan pyykit ja imuroin. 

Keskustelu ei auta. Miten tästä eteenpäin? Aiemmin elämän on täyttänyt lapset, nyt olo on tosi yksinäinen, kun miehestä ei ole seuraa.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla kykyä spontaaniin seksiin on vain suhteen alussa. Pitkässä suhteessa olisin tyytyväinen että seksiä on, jos se on hyvää (molemmille). 

Silti se voi olla asia jota kaipaa ja jonka puute tuntuu suhteessa. Uskon että varsinkin miehet kaipaavat sitä silloin kun siihen taas vuosien jälkeen olisi edes periaatteessa mahdollisuus.

Kaivata voi kaikenlaista, kyllä minäkin kaipaan nuoruudesta välillä kaikenlaista. Syy thdessä oloon täytyy olla joku muu kuln spontaani seksi. Jos se on hyvän suhteen mittari niin yhden ihmisen kanssa loppuelämää ei voi viettää, sillä jossain vaiheessa tulee aina tilanne että spontaani seksi jää pois. Aika seksikeskeinen elämän asenne tuollainen. Joku päivä se jää sinulta itseltäsikin pois. Mitäs sitten tehtäis, kun se olisikin se vaimo joka sitä kaipailisi? Jos seksiä on ja se on hyvää niin sen pitää parisuhteessa riittää oikein hyvin. Vaihtoehto on ero ja maksulliset (mikä sekään ei kovin spontaania ole) tai toivoa että baarista lähtee joku spontaanisti mukaan. Elämä vain on sellaista ettei se koskaan ole ihan mieleistä, varsinkaan jos ei pysty olemaan tyytyväinen mihinkään, vaan aina näkee jonkun epäkohdan mikä harmittaa.

Vierailija
122/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko se "spontaani seksi" nautinnollista vaimolle? Onko se ikinä sitä, että tyydytät vaimon spontaanisti just niinkuin hän haluaa, vai onko se aina sitä mitä sinä haluat?"

Ihan hyviä kysymyksiä mutta väittäisin että otan kyllä vaimoni huomioon selkeästi keskivertoa paremmin vaikka parannettavaa kaikilla aina on.

On kuitenkin harvoin myönnetty fakta että ihmiset eivät automaattisesti aina halua seksiä vaikka se seksi olisikin varsin hyvää silloin kun sitä on. Osalla ihmisistä vain puuttuu se jatkuva halu seksiin ja se saattaa vain unohtua pitkiksikin ajoiksi. Varsinkin vanhempana tämä käy entistä helpommmin jo ihan hormonaalisistakin syistä.

Se on yksilöllistä. Joku haluaa usein, joku harvemmin ja joku ei juuri koskaan. Parin pitäisi sopia yhteen tässä asiassa. Muuten tulee vaikeuksia. Luulisi, että asia selviää suhteen alussa.

Näin sanoo ihminen jolla on vielä puutteellinen elämänkokemus. Kyllä siperia sinutkin opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaanhan ei näe muiden pään sisään mutta näin samassa elämäntilanteessa olevana miehenä voin kertoa hieman miltä oma elämäni tuntuu. 

Meillä siis myös lapset juuri lähteneet kotoa ja nyt olisi paljon aikaa yhdessä. Ja toki minä hyvänä aviomiehenä yritän viettääkin sitä vaimoni kanssa paljon ja usein se onkin ihan mukavaa. Monesti tulee mieleen se tyttö jonka kanssa lähes 30 vuotta sitten mentiin yhteen ja tunnelma on mukava. Mutta jotain siitä ajasta puuttuu. 

Vaimoni haluaa toki mennä erilaisiin tapahtumiin, näyttelyihin, ystävätapaamisiin ja muihin yhdessä jota siis teimme silloin kuin olimme kahden. Ja hän saa siitä isoa iloa, ei siinä mitään. Se mikä puuttuu on se romanttinen yhteys joka meillä aikanaan oli. Ymmärrän kyllä että samaa alkuhuumaa ei saa koskaan takaisin mutta olisi kuitenkin kiva nyt edes

Ei. Miehillä on eri syyt. Karkeasti voisi sanoa että syy seksin loppumiseen on 90 % miehessä, riippumatta siitä kumpi sitä seksiä ei enää halua.

Vierailija
124/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia? Ja joku aikataulu: mikäli tilanne ei muutu ajassa x, jatkan yksin eteenpäin ( koska käytännössä olet nytkin yksin, mutta miesvauva huollettavana).

Tosi kurja tilanne. Mullakin just lapset lähtee pesästä ja oon ollut pitkään yh. 

Vierailija
125/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko se "spontaani seksi" nautinnollista vaimolle? Onko se ikinä sitä, että tyydytät vaimon spontaanisti just niinkuin hän haluaa, vai onko se aina sitä mitä sinä haluat?"

Ihan hyviä kysymyksiä mutta väittäisin että otan kyllä vaimoni huomioon selkeästi keskivertoa paremmin vaikka parannettavaa kaikilla aina on.

On kuitenkin harvoin myönnetty fakta että ihmiset eivät automaattisesti aina halua seksiä vaikka se seksi olisikin varsin hyvää silloin kun sitä on. Osalla ihmisistä vain puuttuu se jatkuva halu seksiin ja se saattaa vain unohtua pitkiksikin ajoiksi. Varsinkin vanhempana tämä käy entistä helpommmin jo ihan hormonaalisistakin syistä.

Se on yksilöllistä. Joku haluaa usein, joku harvemmin ja joku ei juuri koskaan. Parin pitäisi sopia yhteen tässä asiassa. Muuten tulee vaikeuksia. Luulisi, että asia selviää suhteen alussa.

Jos suhde aloitetaan parikymppisenä, niin sillä ei ole välttämättä enää mitään tekemistä 50-60 vuotiaan seksielämä kanssa.

Nuorena sitä jaksaa ja muutenki ollaan ihastuneita ja rakastuneita.

Nuorena sitä oltiin, kuin kanit , mutta nyt yli 60v enää vain toinen haluaa ja toinen ei enää koskaan.

Ei elämää voi kukaan suunnitella vuosikymmeniä eteenpäin, koska muuttujia on niin paljon.

Vierailija
126/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. 

Jos mies ei koe asiaa ongelmaksi, ei hänellä ole syytä muuttaa toimintaasi. Jos keskustelusta huolimatta hän jatkaa, on hän itsekeskeinen ja piittaamaton. 

kuinka itsekeskeinen mies on kasvattanu ne lapsensa ja ny ottaa vähän huilia. kyllä aikuinen nainen pärjää omissa nahoissaan vaikka tilanne onkin muuttunu ja pitäs oppia uus elämä elettäväks ilman niitä huollettavia. ota 3koiraa

Vierailija
127/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariterapia? Ja joku aikataulu: mikäli tilanne ei muutu ajassa x, jatkan yksin eteenpäin ( koska käytännössä olet nytkin yksin, mutta miesvauva huollettavana).

Tosi kurja tilanne. Mullakin just lapset lähtee pesästä ja oon ollut pitkään yh. 

lapset ne tärkeimmät on ja kun se rasti on hoidettu niin saakin lähtee jos se arki mun kanssa on niin kauheeta, en minä ala vaimosta huolta pitään

Vierailija
128/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu paljon siitä onko seksiä tarpeeksi ja onko se edes hyvää jne. Omassa suhteessa seksiä oli vielä ihan loppuaikoihin asti, mutta se olikin sitten ainoa asia mikä suhteessa "toimi".

Miehelle se olisi riittänyt parisuhteeksi, mutta ei se minulle riittänyt, jos kaikki muu yhteinen tekeminen, suunnittelu ja huolenpito toista kohtaan puuttuu. Silloin ollaan korkeintaan kämppiksiä jotka satunnaisesti panee, ei sillä ole mitään tekemistä oikean parisuhteen kanssa jos elämät on muuten täysin erilliset. Kyllä minä tarvitsen siihen romanttiseen rakkauteen ihan sitä toisen aitoa läsnäoloa ja keskusteluhalua.

Vierailija
129/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen tarvitse tehdä kotitöitä. Ne ovat naisen eli palvelijan tehtäviä.

Vierailija
130/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaanhan ei näe muiden pään sisään mutta näin samassa elämäntilanteessa olevana miehenä voin kertoa hieman miltä oma elämäni tuntuu. 

Meillä siis myös lapset juuri lähteneet kotoa ja nyt olisi paljon aikaa yhdessä. Ja toki minä hyvänä aviomiehenä yritän viettääkin sitä vaimoni kanssa paljon ja usein se onkin ihan mukavaa. Monesti tulee mieleen se tyttö jonka kanssa lähes 30 vuotta sitten mentiin yhteen ja tunnelma on mukava. Mutta jotain siitä ajasta puuttuu. 

Vaimoni haluaa toki mennä erilaisiin tapahtumiin, näyttelyihin, ystävätapaamisiin ja muihin yhdessä jota siis teimme silloin kuin olimme kahden. Ja hän saa siitä isoa iloa, ei siinä mitään. Se mikä puuttuu on se romanttinen yhteys joka meillä aikanaan oli. Ymmärrän kyllä että samaa alkuhuumaa ei saa koskaan takaisin mutta olisi kuitenkin kiva nyt edes

Jos mies lopettaa seksin siksi, että pitää sitä huonona, niin kannattaisi kyllä kertoa se ääneen. Muutoin se vain hiipuu pois ja pari ajautuu erilleen ja sitten tulee ero. 

T. Haluttoman keski-ikäisen miehen vaimo 

Vierailija
131/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:täkin, jos hän on työssäkäynnin ohella pyörittänyt yksin arkea, niin varmasti on kehittynyt vankat rutiinit ja osaaminen ostosten ja ruuanlaiton ja muun arkihuollon suunnitteluun. Kiitosta ei ole tullut, eikä minkäänlaista tunnustusta että upeasti olet asiat hoitanut, ja varmaan on ollut raskasta. Jos näin on ja miehellä yhtään järkeä päässä, niin veisi puolison kiitokseksi ja tunnustukseksi unelmalomalle yhdessä.

Mies on tavallaan jättänyt suhteen jo ajat sitten, asuu saman katon alla arkea ja huolto pelaa. 

Miten olisi jos alkajaisiksi ottaisit itse loman itsellesi? Tai saisitko jonkun ystävän mukaan? Vaikka viikonlopun kaupunkiloma ulkomaille jos vuosilomat on käytetty. Sitten uudenlaiseen arkeen, jossa huollat enää itsesi. Ison urakan olet tehnyt, ja nyt kohti uusia seikkailuja!

Vierailija
132/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla kykyä spontaaniin seksiin on vain suhteen alussa. Pitkässä suhteessa olisin tyytyväinen että seksiä on, jos se on hyvää (molemmille). 

Silti se voi olla asia jota kaipaa ja jonka puute tuntuu suhteessa. Uskon että varsinkin miehet kaipaavat sitä silloin kun siihen taas vuosien jälkeen olisi edes periaatteessa mahdollisuus.

En minä ainakaan. Jos vaimo haluaa seksiä, annan pakit.

Helpompi olla ilman vuosienkin ajan, ja pitää siitä kiinni kuin harrastaa seksiä ja pohtia mahtaako rouvaa kiinnostaa seuraavan kerran ensi viikolla, ensi kuussa, vai ensi vuonna. 

Vierailija
133/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni haluaa toki mennä erilaisiin tapahtumiin, näyttelyihin, ystävätapaamisiin ja muihin yhdessä jota siis teimme silloin kuin olimme kahden. Ja hän saa siitä isoa iloa, ei siinä mitään. Se mikä puuttuu on se romanttinen yhteys joka meillä aikanaan oli. Ymmärrän kyllä että samaa alkuhuumaa ei saa k

Jos mies lopettaa seksin siksi, että pitää sitä huonona, niin kannattaisi kyllä kertoa se ääneen. Muutoin se vain hiipuu pois ja pari ajautuu erilleen ja sitten tulee ero. 

T. Haluttoman keski-ikäisen miehen vaimo 

Mmies kertookin, sä et vain kuunnellut

Vierailija
134/135 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se "spontaani seksi" nautinnollista vaimolle? Onko se ikinä sitä, että tyydytät vaimon spontaanisti just niinkuin hän haluaa, vai onko se aina sitä mitä sinä haluat?

Seksi-osiossa on just galluppi miksi naiset lopettaa seksin parisuhteessa, ja seksin huonous on yksi yleisimpiä syitä.

Tämähän se ois

Vierailija
135/135 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se "spontaani seksi" nautinnollista vaimolle? Onko se ikinä sitä, että tyydytät vaimon spontaanisti just niinkuin hän haluaa, vai onko se aina sitä mitä sinä haluat?

Seksi-osiossa on just galluppi miksi naiset lopettaa seksin parisuhteessa, ja seksin huonous on yksi yleisimpiä syitä.

Tämähän se ois

Minulla ei ole ollut seksiä vaimoni kanssa vuosikausiin. Minulla olisi ollut haluja, mutta vaimoani ei kiinnosta. Onneksi rakastajattareni on toista mieltä, ja pidän huolen siitä, että hän saa orgasmin tai useamman joka kerta ja meillä on intohimoista ja kokeilevaa seksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi