Opetelkaa nyt keittämään pastaa oikein kuten italialaiset tekevät
Ettei tarvitse hävetä.
Pastakastiketta laitetaan paistinpannulle kuumenemaan. Pasta keitetään minuuttia vaille Al denteksi ja sekoitetaan paistinpannulla. Ja annetaan kypsyä al denteksi.
Pastaa ja kastiketta ei koskaan yhdistetä lautasella.
Näin syötte kuin aidot italialaiset.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on al dente. Miksi juustojauhe puuttuu.
Ja pastaan ei todellakaan lisätä parmesaania.
Jos ap joskus menee Italiaan, niin huomaa, että kyllä lisätään. Ja tosiaankin ihan purkista ripotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Pasta on köyhien ruoka samoin pitsa. Italiassa ollaan niin köyhiä, että pakko on ollut kehittää syötävää siitä mitä on saatavilla. Mitä kulinaristista siinä muka on tai oikeita tapoja.
Syökää perunaa!
Suomalaiset ovat köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on al dente. Miksi juustojauhe puuttuu.
Ja pastaan ei todellakaan lisätä parmesaania.
Jos ap joskus menee Italiaan, niin huomaa, että kyllä lisätään. Ja tosiaankin ihan purkista ripotellaan.
Kyllä minä olen saanut ihan juustosta raastettua parmesaani eikä mistään purkista.
Minä haluan kypsää pastaa, en mitään al denteä, eli puoliraakaa.
Miksi kaikki pitäisi nykyään raakana vetää lihaa myöten, on muka hienoa, NO EI OLE.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan kypsää pastaa, en mitään al denteä, eli puoliraakaa.
Miksi kaikki pitäisi nykyään raakana vetää lihaa myöten, on muka hienoa, NO EI OLE.
Et kai tilaa naudanpihviä kypsänä? Vulgaari
En syö ollenkaan vehnäjauhoruokaa, yäk mitä tahmaa. Peruna on parempaa ja se on kasvis. Minkähän takia Suomessa luullaan, että pastan syöminen on jotenkin parempi kuin perunan syönti? Pasta on pelkkää puristettua vehnäjauhoa, hiilihydraattia.
Aloittajalle tuli varmaan selväksi, millaisia kulinaristeja täällä on: oikea pasta on ylikypsäksi keitetty makarooni ketsupilla, joka sotketaan ruokalautasella makaroonin sekaan..
Aloittaja on oikeassa, mitä tulee pastan keittämisestä ja sen lisäämisestä kastikkeen joukkoon. Näin pasta imaisee kastikkeen makua itseensä.
Limonello pasta tai pasta puttanesca 💯
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tuli varmaan selväksi, millaisia kulinaristeja täällä on: oikea pasta on ylikypsäksi keitetty makarooni ketsupilla, joka sotketaan ruokalautasella makaroonin sekaan..
Aloittaja on oikeassa, mitä tulee pastan keittämisestä ja sen lisäämisestä kastikkeen joukkoon. Näin pasta imaisee kastikkeen makua itseensä.
Limonello pasta tai pasta puttanesca 💯
Just näin
Vierailija kirjoitti:
Kerran menin Milanossa ravintolaan Duomolta kahden korttelin päähän. En siis keskustan lähimpään , vaan 2-3 kierrosta kauempaan ravintolaan. (Tokihan tiesitte, että Milanossa ei ole ruutukaava, vaan Duomoa (Tuomiokirkkoa) ympäröivä pyöreä asemakaava. Kuten Haminassa , Suomessa)
Tilasin antipastoksi "spaghetti con molto aglio i olio". Sain höyryävän lautasen hampaissa naksuvaa al dente spagettia ja kullanruskeiksi öljyssä paahdettuja valkosipulin kynsiä. Todella vege alkupala, mutta herkullinen.
Pääruoaksi söin kuitemkin kunnon pihviä.
Pasta on aina primo piatto, antipasti on jotain ihan muuta, ja pihvisi on secondo piatto. Kun nyt kerran hifistellään.
Nopee asia on laittaa pastat suuhun ja lämmintä vettä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa syödä suomalaisittain?
Ettei tarvitse hävetä.
Paras sitten tottua häpeämään.
Tänne tuleva ulkomaalainen vieras odottaa saavansa suomalaista ruokaa, ei italialaista. Siis heille ei pidä tarjota pastaa ollenkaan, jos sitä itse ei muuten käytä. Jos käyttää, se tarjotaan niin kuin itselle tehdään eli suomalaisittain, ei italialaisittain. Ennemmin asia on niin päin, että Ap:n kaltaista käytöstä saa hävetä, ei se kumminkaan mene niin kuin alkuperämaassa. Pastaa lukuunottamatta kaikki muu kastikeaines on kuitenkin erilaista kuin Italiassa tomaateista lähtien ja kinkutkin erilaisia.
Muistakaa syödessä puhua huutamalla ja heilutelkaa käsiä niin että muut luulee psykoosin olevan tulossa.
Lähtiessä parkkipaikalta kohti spagukauppaa, kolhikaa naapurin autoa pari kertaa.
Yksikään italialainen ei ole nähny miten mä pastani valmistan, niin kuin et sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa syödä suomalaisittain?
Eikö se ole oikein hyvä niksi antaa pastan imeä kastiketta itseensä pannulla? Enemmän makua!
Mutta saa kyllä syödä miten tahtoo.
Mä en ole italialainen. Olen suomalainen, joskin epätyypillinen, koska mua ei haittaa, jos joku häpeää mun tekemisiäni. Senkun häpeää, oma häpeensä se on, ei mun.
En koskaan sekoita pastaa ja kastiketta pannulla!
Maassa maan tavalla. Täällä valmistetaan pasta suomalaiseen tyyliin.