Hammaslääkäriin ei pääse enää ollenkaan
Miksi kunnalliseen hammaslääkäriin ei laiteta tulorajoja jotta varakkaat voisi mennä yksityiseen.
Kommentit (81)
Kyllä täällä Helsingissä olen aina päässyt kun osaa vaatia tai vaikka valehtelee että on pahat kivut niin heti pääsee.
Ap, parempi idea, ne varakkaat voisi lopettaa sen verojen maksun ja sen sijaan myös sinä maksat omat hammaslääkäri käyntisi kokonaan? Miltä kuulostaa?
Täällä kunnallinen on sellaista, että mieluummin köyhä menisi yksityiselle.
Käyn yksityisellä. Ihana hammaslääkäri oralilla, hammastarkastus maksoi 75e. Ei otettu röntgeniä, kun viime vuonna otettiin. Irronneen paikan korjaus oli 100e.
Meillä päin julkinen hammashoito voi ilmoittaa, että aika on vaikka klo 12.15 jossain perähikiän toimipisteessä. Joutuisin siis lainaamaan autoa ja ottamaan palkatonta, olen päivätöissä. Kivempi,kun voi varata ajan myöhäiseen iltapäivään kilometrin päähän työpaikasta, niin säästyy siinäkin aikaa ja rahaa.
Hyvinvointialueen myötä hammashoito meni aivan persiilleen. Ei pääse julkisille ja jos tuuri käy niin 6kk kuluttua nopea aika jonnekin kauas naapurikaupunkiin. Myöskään yksityisille ei mahdu koskapa niissä ovat palveluseteleillä julkisilta lähetetyt...jippii...Täysin idioottimaisia temppuja vakelta.
Joo ei pääse, maaliskuussa laitettu jonoon. Kutsua ei ole kuulunut. Näin Tampereella.
Käyn sekä että. Perustarkastuksessa ja tarvittaessa paikkauksessa kaupungilla ja esteettinen hoito yksityisellä.
Helsingin kaupunki tarjosi palveluseteliä, mutta jäin jonoon odottamaan aikaa, ei kiirettä tarkastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä Helsingissä olen aina päässyt kun osaa vaatia tai vaikka valehtelee että on pahat kivut niin heti pääsee.
Kun minulla oli oikeasti pahat kivut, julkisella sanottiin että käy ostamassa apteekista paikka ja hoida itse hampaasi. Menin yksityiselle, häntä ei kiinnostanut minun kipeä hampaani lainkaan. Oli kiinnostunut vain miten oikomishoidolla hammaskipuni lakkaa ja saa lääkäri enemmän rahaa. Lopulta vedin pihdeillä sen hampaan pois ja kipu lakkasi. Tässä maassa on jotain pahasti vialla.
Vierailija kirjoitti:
Käyn yksityisellä. Ihana hammaslääkäri oralilla, hammastarkastus maksoi 75e. Ei otettu röntgeniä, kun viime vuonna otettiin. Irronneen paikan korjaus oli 100e.
Meillä päin julkinen hammashoito voi ilmoittaa, että aika on vaikka klo 12.15 jossain perähikiän toimipisteessä. Joutuisin siis lainaamaan autoa ja ottamaan palkatonta, olen päivätöissä. Kivempi,kun voi varata ajan myöhäiseen iltapäivään kilometrin päähän työpaikasta, niin säästyy siinäkin aikaa ja rahaa.
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa tässäkään tapauksessa. Käyn myös itse yksityisellä. Olen jo tottunut siihen, että se maksaa hunajaa. Mutta palvelu on myös ollut hyvää.
Kyllä minä pääsin ja uusi aika kuukauden päästä. V*ttuilemalla sinne ei pääse.
Korona aikana eivät paikanneet hampaita vaan vetivät irti. Harmittaa kun menin silloin hammaslääkäriin. Mielummin olisin säilyttänyt hampaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei pääse, maaliskuussa laitettu jonoon. Kutsua ei ole kuulunut. Näin Tampereella.
-Samoin. Helmikuussa jonoon. Tampereen kunnallinen hammaslääkäri on pelkkä vitsi.
Onneksi työpaikka kustantaa hammaslääkärin yksityisellä. Kunnallinen on roskakansalle.
Tampereella olen päässyt perustarkastuksiin ensin suuhygienistille, joka laittaa tarvittaessa eteenpäin hammaslääkärille. Akuuttia hammaslääkärin tarvetta ei ole ollut koskaan, ja näiden kiireettömien aikojen odottelu ei minua haittaa.
Helsingissä kyllä pääsee esim. kovan säryn takia, kävin taannoin itsekin (Hygge). Jatkoon palvelusetelit ja yksityiselle, jossa olen käynyt aikaisemminkin. Hyvä, selkeä hoito. Tosin tein aikanaan ilmoittautuessani tuonne asiakkaaksi henkilötietolomakkeen lisäksi toivomuslistan: että hammashoitaja ja -lääkäri eivät puhu pashaa ylitseni tehdessään työtä, hampaita ei korjata tai poisteta minulta henkilökohtaisesti kysymättä ja kertomatta hoitoarviota, että perussairauteni otetaan kaikki huomioon (mm. tuolin asento on tärkeä). Tarkastus, kuvat, perusteellinen puhdistus yht. n. 200 e (kaksi käyntikertaa, sisältää tsto- ym. kulut).
Tarkastukseen ei julkisella edes annettu aikoja, kehoitettiin soittamaan 3 - 4 kk:n päästä uudelleen...
Mä käytän aina yksityistä.... Mutta hei, ne varakkaat maksaa myös veroja, ei demokratiassa toimita noin .🙄