Loukkaantuisitko tällaisesta kutsusta synttäreille?
Täytän täysiä vuosia ja pidän ihan pienet kahvikemut läheisimmille ystäville. Laskin, että jos he tulevat kaikki kumppaniensa ja lastensa kanssa, se tekee yli 30 ihmistä, ja siihen meillä ei ole tilaa eikä varaa.
Muutaman ystävä on sellainen, että heidän miehensä ovat mieheni ystäviä, ja lapsetkin omien lasten kavereita. Onko ihan töröä jättää ne miehet ja lapset kutsumatta, joiden kanssa tuskin koskaan olen tekemisissä??
Kommentit (20)
Esim. kuinka monta henkeä on niissä läheisimmissä perheissä. Ja rajaisin sitten vain niihin. Tai kutsut kahville eri päivinä eri ihmiset. Ei se kahvittelu niin paljoa maksa, jos itse leipoo tarjottavat.
yksi ystävä on sellainen, jonka mies on minunkin ystäväni, ja näen häntä ainakin pari kertaa viikossa. Yhden ystävän miehen olen nähnyt ehkä kaksi kertaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. ap
Täysin normaali käytäntö, jos tilat eivät toisin salli.
Ja aivan mahtavaahan se on välillä hengailla vain naisporukan voimin!
eihän se kahvi niiiin kallista ole ja leivot ison kakun niin siinä ei kyllä paljon rahaa kulu. Ja sopu sijaa antaa, eivätpähän kaikki viivy liian kauaa.
Olisi tosi tökerö kutsua kahvikemuihin vain yksi perheestä. Ymmärtäisin jos järjestäisit aikuisten bileet, ilman lapsia niin silloin voisit ehkä kutsua vain ystäväsi.....
Me tarvittaessa pidetään parissa pätkässä juhlakahveja jos on tunku tulossa. Mielestäni olisi vähän tylsää jos vaan yksi pääsisi ja loput ei. Ja harvoin löytyy ylipäänsä sellasta aikaa että kaikki pääsis kerralla.
Kutsuisin vain ne oikeat ystäväni, sukupuolesta riippumatta (tai no, tietysti myös sukupolvesta riippumatta, joten jos sinulla on esim. lapsia kavereina niin toki...).
tuleeko teillekin joukkoon sitten aina ihan vieraitakin. ap
ja kuten kerroin, joukossa on muutama miespuolinenkin ystävä, heidän aviopuolisonsa. ap
Olisikin vähän outoa, jos pienissä kemuissa olisi lähes tuntemattomia vieraita. Kutsut vain itsellesi läheisimmät.
Ihan hyvin voit kutsua kaverit ilman perheitä. Kenen miehet nyt ylipäänsä haluaa lähteä tuollaisiin pippaloihin? En tunne ketään.
Ja toisaalta minä olin juuri ystäväni syntymäpäivillä ja miestäni ei oltu kutsuttu ja viime kesänä mieheni oli yksillä 30v synttäreillä ja minua ei oltu kutsuttu. Ja en minä eikä mieheni ainakaan loukkaantunut. Minä en tunne mieheni sitä kaveria jonne hänet kutsuttiin ja mieheni ei ole missään tekemisissä tämän ystäväni kanssa jonka juhlissa vain minä olen.
Mutta jos kutsut lapset niin ehkä sitten minä ainakin kutsuisin puolisonkin.
Tai sitten jätä kutsumatta ne joiden puolisoa et tunne. Ainakin minun kohdalla kyllä sitä parhaiden ystävien puolisot tuntee.. Minun ystäväni joka kutsui vain minut on sinkku ja se missä vain mieheni oli on niin " kaukainen" kaveri että miehenikin yllättyi saadessaan kutsun. Niin ja se mies on myös sinkku.
Tulee mieleen tästä ketjusta sellainen miete että ettekö sitten halua paremmin tutustua näihin vieraampiin osapuoliin? Vai onko se helpompi vaan jättää kutsumatta? Ymmärrän kyllä sen että jos tilaa ei ole niin on pakko karsia/kahvittaa muutamassa osassa. Meillä on varmaan sitten pieni
ystäväjoukko kun ei tarvitse miettiä kuka saa kutsun ja kuka ei. On meilläkin ollut se tilanne ja tottakai on edelleen että kaikkia ei tunne jos ovat minun tai miehen tuttavia, mutta nykyään aika pitkälti ollaan jo tutustuttu ja pariskuntina aina tulevat.
joihin kutsun muutaman perheen. Ei kai tästä voi kukaan loukkaantua? ap
Jos taas illalla järjestät juhlat, on lapset liikaa. Ja niihin voit valikoida. Mutta jokatapauksessa mä loukkaantuisin, jos mun miestä ei kutsuttaisi synttäreille, vaikka olis juhlakalulle (ystävälleni) vieras. Sehän on mun mies ja aina kuljetaan yhdessä ja haluaisin ystäväni tutustuvan siihen. Eriasia on, jos on vain naisvieraita. Silloin voi sanoa miehille, että nämä on naistenjuhlat.
PAITSI jos sulla on jokin sellainen harrastuspiiri tyyliin kuoro tai orkesteri, niin sen mielestäni voi kutsua kuorona tai orkesterina tai jalkapallojoukkueena tai mikä se onkaan.
Mutta eihän nyt 30 ihmiseln kahvit ja pullat paljoa maksa, en tajua tuota.
loukkaantuisi, musta on ihanaa lähteä välillä yksin ilman lapsia, MUTTA onhan se hiukan outoa että muilla on perheet mukana ja itse menisin yksin?! Itse tekisin sitten niin että pitäisin tyystin vain aikuisille, senhän voi tottakai laittaa kutsuun että on aikuisten juhlat!
pointtini oli aluperin se, että meille ei mahdu kolmeakymmentä henkilöä kerrallaan mitenkään, eikä minulla ole rahaa kestitä niin montaa henkilöä, koska haluan, että pöydässä on vähän enemmän kuin kakku ja kahvi, monenmoista herkkua ja varmaan ainakin viiniäkin. Ja olisin halunnut juhliini vain itselleni läheiset ihmiset, mutta se ei taida nyt onnistua yhdellä kertaa.
Kaikkien lapset ja miehet on kutsuttava.