Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alapään kutina ilman muita oireita, hiiva?

Vierailija
05.09.2024 |

Olen 36 v eikä mulla ole koskaan ollut alapääongelmia hiivaa tms. Nyt kuitenkin muutaman päivän kutina johon olen laittanut intiimigeeliä, eikä auta. Muilla ollut hiivaa jossa oireena vain kutina? Kai se on kalliille yksityiselle mentävä... huoh.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten ei pidä käyttää vakikäytössä pikkuhousunsuojia päivittäin, vain loppuvuodolle tai jos yhdynnäst'ä valuu spermaa .sitä valuu muuten jopa tihkuten n 2pv jopa plus vielä omat eritteet sekoitus.

kotona aina valveilla ja nukkuessa ilman pöksyjä, alapää tykkää ilmakylvyistä. levitä haarat makoile sängyssä, ikkuna auki. alusvaatemateriaalit huomioon. mutta paituli vaan päällä kotona ilman pökyjä. jo auttaa. jos housuun tungettava jokin suoja ,laita vaikka taitettua talouspaperia,ei muoveja.

Vierailija
42/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni käytti takavuosina itsehoitona maustamatonta jugurttia. Juuri niin, just sinne. Taisi oppia tämän jostain naisten terveyskirjasta. Joka tapauksessa tulos hyvä, kutina katosi ja pysyi poissa. Kokeilun väärti, ainakin helppoa ja halpaa. (M)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun pestä sitä joskus?

Vierailija
44/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sokerin välttäminen tehoaa mulla. Ensi hätään antihistamiinitabletti kunnon annoksella esim. Desloratadine 5 mg 2 tbl kerralla auttaa heti.

Ilmavat vaatteet, yöksi ei mitään housuja, ei pikkuhousujakaan.

Hiivatulehduksen kyllä tunnistaa kokkaroituvasta valkovuodosta. Jos sellaista ei ole, tuskin on hiivatulehdus. Bakteerivaginoosi haisee. Jos ei haise, ei ole sekään.

Apteekissa myydään kaikenlaisia tasapainottavia maitohappoemätinpuikkoja. Kokeilisin niitä. 

Vierailija
45/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, jos kutina lähtisi esimerkiksi Vagisanilla. Auttaa, jos kutinan syynä on kuivat limakalvot. Hiiva aiheuttaa tosi voimakasta kutinaa, voihan sekin olla syynä. Bakteerivaginoosissa yhtenä oireena voi olla lievä kutina, mutta bakteerivaginoosin kyllä tunnistaa hajusta. Varminta tietysti mennä gynelle, jos kutina on sietämätöntä eikä itsehoito auta. 

Vierailija
46/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sytolyysi?

Vähemmän tunnettu ulkosynnyttimien kutinan syy on solujen hajoaminen eli sytolyysi. Kyseessä on oikeastaan normaali tilanne: emättimestä erittyvä hapan valkovuoto aiheuttaa oireita emättimen suulle ja häpyhuulien pintaan. Vaivana on valkovuodon lisäksi niukka kutina ja kirvely, joka siis johtuu valkovuodon matalasta pH:sta. Tämä vaiva sekoitetaan usein hiivatulehdukseen. Kyseessä ei siis ole tulehdus enemmänkin "puhdas" emätin. Jos sytolyysiin liittyy hankalia oireita, voi paikallisesti käytetty mieto estrogeenivoide tai -puikko auttaa pitämään oireet poissa kypsyttämällä emättimen limakalvon pintasoluja, jolloin laktobasillit eivät pysty niitä enää hajottamaan.

älkääää vaaaaan nuolettako itteänne. miehet varokaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,mitä elimistöönne saatte

Vierailija
47/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sheivannut karvat pois ja et siksi saa suojausta tommosilta vaivoilta? 

Raavi persettäs. Älä tänne kirjoita.

Ei kiinnosta.

kynnen alle moskoo,sit leipomaaaaan. nam

Vierailija
48/48 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeppä apteekkiin ja kysy farmaseutilta kovaan ääneen että mitä mä teen kun vittua kutittaa. Jospa saisit salvaa siihen.