Soitetaanko teillä isälle vai äidille ensisijaisesti päiväkodista/koulusta?
Kummalle? Meillä jostain syystä aina valikoituu äiti ensin, vaikka ollaan sanottu, että isälle mieluummin, koska hänen työnsä joustavampaa ja puhelin aina vieressä äänet päällä. Että risoo...
Kommentit (13)
Mä en tiedä kun meille ei oo koskaan soitettu. Lapsi on ollut kolme vuotta päiväkodissa. Ei ole ollut asiaa tai sairastumisia kesken päivän.
Sama homma oli meilläkin, aina soitettiin ensin minulle, vaikka siellä piti kyllä olla hyvin tiedossa että isälle soitetaan. Sitten kun oli yritetty minulle enkä vastannut, vasta soitettiin isälle ja valiteltiin kun äiti ei vastannut. Siihen ei oikein tullut mitään reaktiota, kun isä sanoi että hänelle nimenomaan pitäisikin soittaa, että äiti ei voi vastata puhelimeen kesken päivän.
Äitille soiteltiin, kun oltiin vielä yhdessä. Hän oli työtön.
Mutta sitten kun tytöllä oli koulunkäyntiongelmia ja hän asui äitinsä kanssa eri kaupungissa, unohtivat kouluväki välillä minut. Tytöltä kyselin ja jos oli joku palaveri teamsilla, pyysin exää kopioimaan linkin ja pääsin mukaan.
Kyllä ymmärrän että on kiirettä, mutts aikapaljon on olettamusta ehkä ilmassa.
M46
Äidille. Isä töissä 100 metrin päässä päiväkodista. Äiti ei yleensä työkiireiltään pysty vastaamaan. Päiväkotiin kerrottu, että ensisijaisesti soittaisivat aina isälle mutta ei. Jostain syystä yhä edelleen aina ensin äidille.
Lapsi on aina itse sanonut kummalle soitetaan. Viimeksi soitettiin isälle, kun asia liittyi isän ja lapsen yhteiseen harrasrukseen.
Useimmiten soittelen lasuja.
-tarhantäti
Äidille, mutta hän onkin etätöissä kotona lähellä tarhaa, ja minä toimistolla tunnin matkan päästä tarhalta.
Isälle. Meillä on suomen kieltä ymmärtäviä päiväkodin työntekijöitä ja heille ei tuota vaikeuksia ymmärtää antamiamme ohjeita. Jos tuottaisi, asia otettaisiin esiin eikä valitettaisi vauvapalstalla, ettei ohjetta noudateta.
Soitettiin äidille vaikka lapsi asui isänsä luona.
Vierailija kirjoitti:
Isälle. Meillä on suomen kieltä ymmärtäviä päiväkodin työntekijöitä ja heille ei tuota vaikeuksia ymmärtää antamiamme ohjeita. Jos tuottaisi, asia otettaisiin esiin eikä valitettaisi vauvapalstalla, ettei ohjetta noudateta.
Mitä teet, kun esiin ottaminen ei auta? Jos paikka on miehitetty wanhanaikaisilla työntekijöillä, joiden mielestä on herttaista kun isä on lapsenvahtina, mutta äiti on se varsinainen vanhempi, niin vanhempien eväät ovat aika vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, kun esiin ottaminen ei auta? Jos paikka on miehitetty wanhanaikaisilla työntekijöillä, joiden mielestä on herttaista kun isä on lapsenvahtina, mutta äiti on se varsinainen vanhempi, niin vanhempien eväät ovat aika vähissä.
Otan esiin niin, että menee varmasti perille. En ole kynnysmatto.
Sille, kumpi on ilmoitettu ensisijaiseksi kontaktiksi.
Joo, äidille. Meillä ainakin aina, Sit sen jälkeen kun lapset oli riittävän vanhoja itse kertomaan, soittivat joskus isällekkin.