Reseptilääke Virossa 26,33€ ja Suomessa 73,85€, KUKA vetää välistä
Eli kyseessä verenohennuslääke Xarelto 10mg ja 30 kpl eli kuukauden annos.
Itse hain toki Kelakorvauksen 40% tuostakin eli kk hinnaksi jäi 15,80€ kun Suomessa kelakorvauksen jälkeen 44,31€.
Eli voisin köydä kerran kuukaudessa Tallinnassa ilmaiseksi ja tuoda muutkin eväät sieltä mukanani.
Mutta kuka tai mikä taho vetää välistä Suomessa ?
Kommentit (59)
Lääketehdas homma on bisnestä, pakko kääriä kovat massit nopeasti.
Apteekeissa sisustus ja kalusteet uusitaan parin vuoden välein. Kun rahaa on niin kynppitonnien Martelat ei tunnu missään. Itse apteekkarin ei tarvi edes käydä työpaikalla, palkka ja osingot juoksee, kun sairaita asiakkaita riittää ja Kela maksaa osan. Lääkkeitä ostaa pakosti kaikki, rikkaat ja köyhät. Sama hinta kaikille. Olis kannattanut lähteä yliopistoon lukemaan proviisoriksi. Kun muutaman vuoden tekee töitä vieraan apteekissa, saa oman ja rahahanat auki!
Asioikaa ihmiset edes Yliopiston Apteekissa. Se on ainut missä voittorahat menee tutkimukseen eikä apteekkarin taskuun.
Esim kosmetiikan kallista hintaa perustellaan sillä että Suomi on niin kaukana. Ja Virohan ei ole 😌
Ostin tänään Sokokselta kosmetiikkatuotteen kun sain 28 eurolla alennuksella. Virossa saman tuotteen hinta on 27 e. Suomessa alkuperäinen hinta 35,90. Joku vetää välistä.
Sen vielä ymmärrän että esim Saksan hinnat on matalammat kuin Suomessa mutta että esim Avenen kosmetiikkatuote oli Saksassa 21 e edullisempi kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn myös lääkärissä Tallinnassa. Saan oikeat lääkkeet eikä mitään psykoosilääkkeitä ja halvemmalla. Lääkäri yksityisellä maksaa 35 euroa.
Jep. Suosittelen myös silmälääkärillä ja gynekologilla käymistä Virossa. Mutta sairaalaan menoa siellä kannattaa vältellä. Eikä silmälaseja välttämättä kannata hankkia sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekeissa on jotenkin vastenmielinen tunnelma Suomessa. Samoin HUS:n alueen toimipisteissä kuten Helsingin kaupungin terveydenhuollossa. Sairasta sakkia.
Apteekin tyypit leikkii niin asiantuntevaa vsikka voisi pitää vaan tur...pansa kiinni. Kukaan ei kqipaa heidän neuvojaan. Sääli että reseptilääkkeitä ei saa automaateista. Aika läppää olisi, jos lääkkeet ja niiden ohjeistus perustuisi siihen, mitä joku räpyättää siinä apteekin tiskillä. Lukutaidottomille ehkä tarpeellista se päätös. Ei muille.
Tietäisitpä vaan. Monta interventiota tulee viikoittain, kun ihmisillä on mitä oudoimpia käsityksiä lääkkeen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekeissa sisustus ja kalusteet uusitaan parin vuoden välein. Kun rahaa on niin kynppitonnien Martelat ei tunnu missään. Itse apteekkarin ei tarvi edes käydä työpaikalla, palkka ja osingot juoksee, kun sairaita asiakkaita riittää ja Kela maksaa osan. Lääkkeitä ostaa pakosti kaikki, rikkaat ja köyhät. Sama hinta kaikille. Olis kannattanut lähteä yliopistoon lukemaan proviisoriksi. Kun muutaman vuoden tekee töitä vieraan apteekissa, saa oman ja rahahanat auki!
Asioikaa ihmiset edes Yliopiston Apteekissa. Se on ainut missä voittorahat menee tutkimukseen eikä apteekkarin taskuun.
Tutkimus,koulutus,tiede tärkeitä asioita. Moni suosii yo- apteekkia. Niin meilläkin tehdään aina kun mahdollista, Kaikkien hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa olen apteekissa sen verran tyly, että kyselen vaan pakkauskoot ja hinnat ja kerron mitä otan. Ihsn sama vsikka ei olisi mistään hävettävästä lääkkeestä vasn antibiooteista tai muusta.
Ohjeistusyrityksiin vastaan, että olen lukutaitoinen, turhasn selitöt lun inihdan ne kuitenkin ja eikö ne annostus sun muut ohjeet lue edelleen siinä lääkkeen kyljessä. Menee hiljaiseksi tyyppi.
"Mikä siinä miin ksmslas että antaa ohjeita."
Ei kamalaa, mutta en tykkää typeristä asioista ja tuo nyt on vasn mielestäni sellainen. Kai ihminen saa itse valita mikä on turhaa ja typerää mielestään?
Ja jos henkilökuntaa ohjeistettu, että on pakko lukea ohjeet, niin miksi ihmeessä?
Jos kyseessä on oleelliset ohjeistukset eihän ne saa perustua siihen,mitä siinä tiskillä sanotaan. Monet voi unohtaa ohjeistukset eli kaikki oleellinen löytyy varmaan lukutaitoisille. Ei kukaan ota lääkettä t
Välillä tuntuu että lääkärit ei reseptejä kirjoittaessa mieti lääkkeiden yhteensopivuutta. Varsinkin vanhusten lääkitysasioissa farmaseutit ovat hyviä.
On se viron palkkatasokin matalampi. Kaskun et vertaa että Suomessa. Maksaa 50e ja vaikka thaimaassa 3e
Kuka vetää välistä
Ja Yhdysvalloissa se maksaa 350
Eli mitä sitten?
Älkää sairastuko elintasosairauksiin, niin ei apteekkari rikastu täysin turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja Yhdysvalloissa se maksaa 350
Eli mitä sitten?
Taitaa itse asiassa maksaa suunnilleen 600$
Aina kun lääketeollisuudesta puhutaan = globaali (monikansallinen yritys) - vero aste on näiden firman tuloille mitätön.
Vero 50-80 % aivan kaikkeen pitäisi olla ja monopoli statusta ei saa päästää eli vähintään 10 firmaa pitäisi olla.
Yleensäkin kaikkeen ja halpa tuotanto tuontiin pitää olla 50-250 % vero aste - Kaikkeen kiina tavaraan, itä halpamaiden ja afrikan tavaroihin - Samalla nostaa palkka tasoa 30-50 % kaikille ja määritellä minimi palkka 18€ tunnille kaikille. Ainoa asia joka nostaa valtion verotuloja riittävästi vaikka hinnat pomppaisi mutta tulot ja samalla nostaa välittömästi työttömyysturva vastaamaan 55-65% väliin työssäkäyvän keskipalkkaa. Valtion täytyy perustaa yrityksiä joissa on tuottoa valtiolle sen sijaan kuin myydä omaisuutta.
ps. Ja meidän on päästävä tästä eduskunta korruptio toiminnasta Suoraan demokratiaan !
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa olen apteekissa sen verran tyly, että kyselen vaan pakkauskoot ja hinnat ja kerron mitä otan. Ihsn sama vsikka ei olisi mistään hävettävästä lääkkeestä vasn antibiooteista tai muusta.
Ohjeistusyrityksiin vastaan, että olen lukutaitoinen, turhasn selitöt lun inihdan ne kuitenkin ja eikö ne annostus sun muut ohjeet lue edelleen siinä lääkkeen kyljessä. Menee hiljaiseksi tyyppi.
"Mikä siinä miin ksmslas että antaa ohjeita."
Ei kamalaa, mutta en tykkää typeristä asioista ja tuo nyt on vasn mielestäni sellainen. Kai ihminen saa itse valita mikä on turhaa ja typerää mielestään?
Ja jos henkilökuntaa ohjeistettu, että on pakko lukea ohjeet, niin miksi ihmeessä?
Jos kyseessä on oleelliset ohjeistukset eihän ne saa perustua siihen,mitä siinä tiskillä sanotaan. Monet voi unohtaa ohjeistukset eli kaikki oleellinen löytyy varmaan lukutaitoisille. Ei kukaan ota lääkettä t
Sinä olet juuri näitä typeriä, töykeitä ja itseriittoisia kyllä mitä tiedän kaiken ihmisiä. Koen aina suurta myötähäpeää kun näen näitä tapauksia.
Ei se apteekki niitä lääkkeiden hintoja päätä. Lääkkeiden hinnat on aivan samat joka apteekissa. Lääkkeen lähtöhinta tulee tukusta ja jonka päälle tulee lääketaksan määrittämä apteekin kate ja arvonlisävero.
Suomalaiset on nöyriä ja tyytyvät osaansa. Kuka muistaa kun Ikea tuli Suomeen niin joku maajohtaja tms naureskeli että me sitten nostamme hintoja Suomessa kun suomalaiset on tottunut maksamaan liikaa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kannattaa vilkaista vähän verokoneesta, että paljonko apteekkarit tienaa niin siitä se selviää.
Ja kannattaa myös ymmärtää pari asiaa. Apteekkiala on säädelty ja luvanvarainen. Apteekkia ei voi kuka tahansa laittaa pystyyn ja siksi niitä onkin aika pieni määrä, joten niiden myyntimäärät on isoja. Lääkkeiden hintoja ne eivät määrää ja valtio sitten iskee omat veronsa päälle. Itsehoitotuotteissa kyllä voi olla hintaeroja. Eli sairas kansa sen tulon apteekille muodostaa. Hinnoista voit valittaa lääkkeen valmistajalle ja tukulle.
Vierailija kirjoitti:
KELA
Kerro tarkemmin
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Xareltossa hintaa selittää lääkeyrityksen patentin voimassaolo?
Tosin se on juuri vanhentumassa mutta miksi hinta on jo Virossa tippunut mutta ei vielä Suomessa ?
Koska suomi on 💩 maa ja nyt sen pitää yrittää saada kaikesta mahdollisesta voittoa. Jotkut pöljät sen tekevät muut ostelevat suoraan ulkomailta ilman välikäsiä 😜
Tuossa Xareltossa hintaa selittää lääkeyrityksen patentin voimassaolo?
Tosin se on juuri vanhentumassa mutta miksi hinta on jo Virossa tippunut mutta ei vielä Suomessa ?