Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Mun on lähdettävä sinne hammaslääkärille. Miten selviän?

Vierailija
05.09.2024 |

järkyt hampaat. Sano niille heti että en ilkeä avata suuta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet pelkopotilas ja tarvitset rohkaisua.

Vierailija
2/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama nopea snapsi rentouttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. Ne on siellä jo kaiken nähneet.

Vierailija
4/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteiden poistuminen ottaa aikansa. Älä kännää 24 tuntiin.

Vierailija
5/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä mitä ne ajattelee, vaikka että kauheat hampaat tällä tai jos ne silmäilee toisiaan, lääkäri ja hoitaja että kauheat hampaat. ap

Vierailija
6/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että menet hammaslääkäriin. Mutta älä selittele, että olet perinyt huonot hampaat. Kaikista parhaan vastaanoton ja avun saat, kun myönnät itse laiminlyöneesi hoidon. 

Vierailija
7/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä mitä ne ajattelee, vaikka että kauheat hampaat tällä tai jos ne silmäilee toisiaan, lääkäri ja hoitaja että kauheat hampaat. ap

🤣

Vierailija
8/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota käsiin jotain puristeltavaa. Stressipallo on paras, jos löytyy. Tai tennispallo, jokin pieni pehmolelu eli jokin, mikä antaa hieman periksi. Siihen voi kohdistaa kehon stressin toimenpiteiden aikana ja pysyt muuten paremmin paikoillasi eli lääkärin on helpompi työskennellä. 

Ja sano, että pelkäät. Jos pelkäät eirtisesti jotain tiettyä instrumenttia (kuten ilman puhallusta tai sondilla rapsuttelua), sano sekin ja pyydä, että varoittavat aina alkaessaan käyttää kyseistä vehjettä. Minua se auttaa, ettei tule yllätyksenä ne pelottavat. Jotkut toki eivät tkkäämtietää ollenkaan, mitä tapahtuu eli ihan, miten itsellesi on parasta. Henkilökunta ei kuitenkaan tiedä, mitö sinä ajattelet, joten kerro heille.

Lisäksi muista, ettei ole häpeä vaikka itkeä siellä. Itse itken aina. Ei se mitään, he ovat ymmärtäväisiä olleet aina. Silti olen ylpeä siitä, että nykyään selviydyn käynneistä, vaikka itkienkin. Tsemppiä!

Vierailija
9/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama edessä maanantaina ja kyyneleet silmissä täytin esitietolomakkeen. Huono olo valtaa kehon. Hävettää mennä sinne. Pelko siitä miten hampaat kestää käsittelyn. 

Vierailija
10/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on huonot hampaat eikä sitä ole koskaan kiva kuulla hammaslääkärissä. Epäillään ja kysellään hoitotottumuksia. En voi sille enää mitään, että ne reikiintyivät jo lapsena 60-luvulla eikä hyväkään hoito niitä saa paranemaan. Hampaita olen koko aikuisikäni harjannut vähintään kahdesti päivässä ja puhdistanut vuosikymmenet myös hammasvälit, syön kolmesti päivässä, en juo limuja, käyn suuhygienistillä eikä hammaskiveä edes ole koskaan paljoa, mutta silti epäillään, etten tee mitään hampaitteni eteen.

Vierailija
11/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat esilääkkeen jos pyydät. 

Vierailija
12/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo aikaa varatessa mainita tai kirjata esitietolomakkeeseen, että olet pelkopotilas ja tiedät hampaidesi olevan huonossa kunnossa, ja toivot inhimillistä/ystävällistä kohtelua syyttämisen sijaan. Hammaslääkärissähän pelkopotilaat sentään otetaan huomioon: on erillisiä vastaanottoaikoja pelkopotilaille, saat puudutukset, jopa nukutuksen tai rauhoittavan, ja osataan olla ystävällisiä ja empaattisia. Näkevät kaikenlaisia hampaita, mutta myönnä itse, että olet laiminlyönyt hampaiden hoidon. Toivoisin, että muutkin lääkärit ottaisivat pelkopotilaat huomioon. Gynellä kun itket, että pelottaa niin sua katsotaan kuin idioottia ja käsketään vaan hengittää, mitään puudutusta tai saatika nukutusta et saa, vaikka vedettäis sisäelimistä näytepaloja irti. 

Vierailija
13/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huomenna edessä plakin poisto. Eiköhän hammaslääkärit ole nähneet jos mitä.

Vierailija
14/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kans aivan järkyttävä hammaslääkäripelko, kiitos lapsuuden kammottavan ja ilkeän hammaslääkärin. Edellisestä käynnistä on kulunut aivan liian kauan joka aiheuttaa sen että kynnys varata aikaa nousee koko ajan. Hampaani ei ole huonossa kunnossa, reikiä ei ole koskaan ollut. Mutta silti pelottaa. 

Vierailija
15/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kans aivan järkyttävä hammaslääkäripelko, kiitos lapsuuden kammottavan ja ilkeän hammaslääkärin. Edellisestä käynnistä on kulunut aivan liian kauan joka aiheuttaa sen että kynnys varata aikaa nousee koko ajan. Hampaani ei ole huonossa kunnossa, reikiä ei ole koskaan ollut. Mutta silti pelottaa. 

Varaa vaan se aika ja mene sinne. Sittenhän se on ohi. Tsemppiä 🌼

Vierailija
16/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa vaan se aika ja mene sinne. Sittenhän se on ohi. Tsemppiä 🌼

Tätä ajattelin itsekin. Se oli jo voitto, että sain itseni hammaslääkäriaseman ovesta sisään ja ajan varattua. Minulla myös karmeita kokemuksia hoitohenkilökunnan käytöksestä ja muusta.

Vierailija
17/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään onneksi hammaslääkärit on ihan erilaisia kuin ennen muinoin. 

Vierailija
18/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin hammaslääkäristä.  sehän on leppoisaa nykyään.  Lasit silmille, mukava lepoasento, taustalla musiikkia, koneet ja laitteet kehittyneet.  Siihen melkein nukahtaa.

Vierailija
19/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ihmeessä tietokone,läppäri mukaan ettet jää paitsi vauva sivun jutuilta.

Vierailija
20/22 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä. Yksi hammas paikattiin, kaksi kiskottiin pois. Röntgenissä täytyy käydä kuvauttamassa koko leuka. ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi