Onko sinusta mukavaa että helteet jatkuvat?
Kommentit (118)
Syksyssä parasta on, kun lämpö on sopiva metsässä liikkumiseen. Nyt on liian kuuma.
On! Tänään meressä uimassa, huomennakin ajattelin mennä. Jos tämä menee niin, että kuumat kesät 5kk ja kamalat talvet 7kk, kuten viime vuosina, niin nyt nautin varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Otin aurinkoa ja olin uimassa tänään. Kylmää on vielä huhtikuuhun saakka (lunta ollut edellisinä vuosina) niin kyllä kelpaa kun suomen kesä on usein niin surkean lyhyt. Kuitenkin sitten tammikuussa sitten haaveillaan etelänmatkoista.
Joo se on viimeistään lokakuun lopussa peli menetetty. Siitä sitten kylmää, märkää, lunta jne aina huhtikuulle asti.
Tää lämmin löyhkä on ihan perseestä. Olen enempi talvi-ihmisiä.
On se sillä tavalla hyvä asia, kun kesä alkaa nykyisin niin myöhään.
About 100-150€ kuukaudessa säästöä kun ei tarvitse lämmittää.👍 Tuskinpa elän niin pitkään,että ilmasto ehtisi MINUN elinaikanani tuhoutua joten.. aivan sama. Ja ei, ennenkuin joku alkaa sen saman ulinan. Minulla ei ole lapsia. En viitsi niitä tehdä tälle tuhoutuvalle planeetalle kärsimään teidän ilmaston pilaajien takia.
Ei, kohtuus kaikessa jokaisen vuoden ajan suhteen. Lämpimät ilmat kyllästyttää jo ja syksyn olisi aika tulla.
Ei, en jaksais enää. Kaipaan jo syksyn kuulasta raikkautta, hupparikelejä, villapaitoja, sitä kodikasta ja söpöä syksyistä kerrospukeutumista. Saapikkaita, pehmoisaa kaulahuivia. Kesä oli rankka, syksyä jo sydän kaipailee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mukavaa. Odottelen jo rapsakoita syyspäiviä, toivottavasti luntakin saadaan jo marraskuussa. Onneksi yöt on viileitä sentään jo nyt.
Pe-la yölle lupaa 17 astetta, lähes trooppinen yö siis. Ja vielä täällä Kainuussa, jossa pitäisi jo olla viileämpää kuin eteläisessä Suomessa. Muina öinä näkyy onneksi olevan vähän viileämpää.
Ei ole kivaa. Tänäänkin 34 ja yöllä 20 eli edes yöllä ei viileyttä ikkunoista saa. Vihaan kesää, hellettä, ötököitä ja ylipäätään kaikkea kesään liittyvää paitsi valoisia iltoja. Mutta kohta, kohta alkaa 6-7 kk kestävä kylmä aika, ihanaa! Saa taas elää täysillä ja nauttia mm. ulkoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kivaa. Tänäänkin 34 ja yöllä 20 eli edes yöllä ei viileyttä ikkunoista saa. Vihaan kesää, hellettä, ötököitä ja ylipäätään kaikkea kesään liittyvää paitsi valoisia iltoja. Mutta kohta, kohta alkaa 6-7 kk kestävä kylmä aika, ihanaa! Saa taas elää täysillä ja nauttia mm. ulkoilusta.
34 varmaan, jos olet Bangkokissa. Tule Suomeen, jos haluat reilu 20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kaipaan kasarille tai ysärille takaisin, koska silloin oli neljä vuosdenaikaa, joista kukin kesti suunnilleen saman verran.
Nyt kesä kestää 5 kk, samoin talvi. Kevät ja syksy, joista olen aina tykännyt eniten, kestävät kumpikin sen kuukauden.
Jos ihan rehellisesti sanon, niin tämä pahentaa mun masennusta. Edes itselle mieluista säätä ei ole oikeastaan koskaan. Luonnossa liikkuminenkin jäänyt melkein kokonaan, vaikka se tekisi todella hyvää. Mutta ei huvita, kun aina on liian kuumaa tai kylmää. Tai helkutin liukasta.
Ikävää sinun kannalta eikä varmasti moni muukaan tykkää. Harmi, että nykyään muuttuneet vuodenajat näin. Ennen tuli joskus jopa hento lumipeite etelään syntymäpäivänäni, joka on lokakuun lopulla. Vaikka sulikin pois aika nopeasti, oli mukava juhlia noin omaa syntymäpäivää. Tuo siis 90-luvun lopulla. Ja vielä vuoden 2006 lopulla talvi alkoi 10 asteen pakkasilla jo lokakuun ensimmäinen päivä, tosin karusti suli lumet ennen joulua eikä se näyttänyt kivalta. Tuleekohan enää koskaan Etelä-Suomeen ensilumi lokakuussa? Toisaalta olen ajatellut niin, että jos lumi tulee liian aikaisin, on suuri riski mustaan jouluun eli ehkä parempi mieluummin myöhemmin kuin, että tulisi takapakkia talvelle.
Ja mistä sitä tietää, vaikka ilma kovin äkkiä vaihtuisikin ja sataisi jo lokakuun alussa lunta?
Olen sitä mieltä, ettei mene tasapuolisesti, kun lumeton kausi kestää jopa 8 kuukautta ja luminen vain 4 kuukautta. Hiihtäjälle tuntuu liian lyhyeltä ajalta ja menee aina liian nopeasti. Seuraavan hiihtokauden odotus liian pitkä. Pitäisi olla 6 kuukautta vuodesta lumista aikaa ja 6 kuukautta lumetonta. Onnekkaita he, jotka saavat hiihtää puoli vuotta Lapissa, vaikka onkin enemmän ötököitä ja kaamosaika.
Minusta voisi olla aina joko +25 astetta tai -5 ja kunnon hiihtokelit!
Vierailija kirjoitti:
Ei, en jaksais enää. Kaipaan jo syksyn kuulasta raikkautta, hupparikelejä, villapaitoja, sitä kodikasta ja söpöä syksyistä kerrospukeutumista. Saapikkaita, pehmoisaa kaulahuivia. Kesä oli rankka, syksyä jo sydän kaipailee.
Hassulta muutenkin tuntuu, että kaupoissa jo syksyn paksumpia vaatteita eikä niitä vielä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa? Suomessa ei koskaa noin lämmintä
Vierailija kirjoitti:
Minusta voisi olla aina joko +25 astetta tai -5 ja kunnon hiihtokelit!
Minulle optimi olisi pari 9kk vuodesta kesää 20-25 astetta. Syksy vajaa kuukausi 10-20 asetetta. Talvi reilu kuukausi -3 astetta. Kevät kuukausi 10-20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mukavaa. Odottelen jo rapsakoita syyspäiviä, toivottavasti luntakin saadaan jo marraskuussa. Onneksi yöt on viileitä sentään jo nyt.
Pe-la yölle lupaa 17 astetta, lähes trooppinen yö siis. Ja vielä täällä Kainuussa, jossa pitäisi jo olla viileämpää kuin eteläisessä Suomessa. Muina öinä näkyy onneksi olevan vähän viileämpää.
Sitä ihmettelenkin paljon, kun luulisi, että edes Lapissa ilma viilenisi. Ihan hirveää!
Vierailija kirjoitti:
Olet tyypillinen mielenterveysongelmainen nainen.
Lääkäriin? Ei ole vaikeaa hengittää.