Kalskahtaako teillä korvaan kun aikuinen ihminen sanoo olevansa orpo?
Siis joku keski-ikäinen. Eikö se ole jo luonnollista 40-60v?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä kuoli, kun olin neljä. Äiti kuoli vuoden myöhemmin. Jäin siis orvoksi pienenä. Ja olen sitä edelleen, kun olen viisikymppinen.
Itsekään en osaa ajatella, että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat ihmiset, jotka menettävät vanhempansa, olisivat orpoja. Vaikka teknisesti toki ovatkin.
Joo mutta et sinä mitään empatiaa ansaitse, empatian ansaitsee tämä täällä trollaava akka, jonka toinen vanhemmista elossa ja toinen kuollut ja hän on mielestään orpo ja hänen kokemuksensa on kamalampi kuin jos lapsella kuolee vanhemmat ja hän ansaitsee kaiken empatia, vaatikin sitä jo täällä!
-Eikä hän ole itsekäs tai narsisti, ei toki..
Ai että kukaan aikuinen ei saa surra vanhempiaan jos menettää vanhempansa?
Eikö ole ihan hyvien käytästapojen mukaista esittää osan
Tottakai silloin otetaan osaa. Mutta silti sana orpo on naurettavaa. Aivan kuten moni yli 50v esittelee että tässä minun poikaystävä ja tämä "poika" on joku mika tai sami taika vesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä kuoli, kun olin neljä. Äiti kuoli vuoden myöhemmin. Jäin siis orvoksi pienenä. Ja olen sitä edelleen, kun olen viisikymppinen.
Itsekään en osaa ajatella, että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat ihmiset, jotka menettävät vanhempansa, olisivat orpoja. Vaikka teknisesti toki ovatkin.
Joo mutta et sinä mitään empatiaa ansaitse, empatian ansaitsee tämä täällä trollaava akka, jonka toinen vanhemmista elossa ja toinen kuollut ja hän on mielestään orpo ja hänen kokemuksensa on kamalampi kuin jos lapsella kuolee vanhemmat ja hän ansaitsee kaiken empatia, vaatikin sitä jo täällä!
-Eikä hän ole itsekäs tai narsisti, ei toki..
Ai että kukaan aikuinen ei saa surra vanhempiaan jos menettää vanhempansa?
Eikö ole
Tottakai silloin otetaan osaa. Mutta silti sana orpo on naurettavaa. Aivan kuten moni yli 50v esittelee että tässä minun poikaystävä ja tämä "poika" on joku mika tai sami taika vesa.
Mikä siinä sanassa niin paljon kismittää? Se on vain sana, ja varmasti sana kuvaa monen ihmisen tunnetta kun vanhempi kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Peukkuja kun katsoo, niin näökee suomiakkojen narsistisuuden, heidän mielestään heidän kokemuksensa vanhemman menettämisestä aikuisena on heidän mielestään pahempi asia, kuin lapsena orvoksi jääminen, todella narsistista ja sairasta.
-Hävetkää suomiakat narsistisuuttanne, teillä ei ole empatiaa edes LAPSILLE!
Kukaan ei ole sanonut niin. Täällä vaan ilmeisesti suututaan lapsena orvoksi jääneiden puolesta jos joku aikuinen suree vanhempiaan ja sanoo olevansa myös orpo.
Vierailija kirjoitti:
Peukkuja kun katsoo, niin näökee suomiakkojen narsistisuuden, heidän mielestään heidän kokemuksensa vanhemman menettämisestä aikuisena on heidän mielestään pahempi asia, kuin lapsena orvoksi jääminen, todella narsistista ja sairasta.
Nyyyh, orvot lapset itkee varmasti kyyneleitään kun joku toinen sanoo olevansa orpo.
Jos joku sanoo olevansa orpo, kysyn häneltä yllätyitkö tänään jostain?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Ensimmäisellä sivulla on orvon määritelmä, eli olet sekä väärässä, että idióotti, etkä osaa edes suomea kunnolla, et tiedä edes sanaa "orpo".
-Akuisena vanhempansa menettänyt ei ole orpo, vaan urpo jos jotain sanaa halutaan käyttää.
-Ja kyllä, omat vanhemmat kuolleet aikuisena, enkä kuvittele silti olevani orpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Ensimmäisellä sivulla on orvon määritelmä, eli olet sekä väärässä, että idióotti, etkä osaa edes suomea kunnolla, et tiedä edes sanaa "orpo".
-Akuisena vanhempansa menettänyt ei ole orpo, vaan urpo jos jotain sanaa halutaan käyttää.
-Ja kyllä, omat vanhemmat kuolleet aikuisena, enkä kuvittele silti olevani orpo.
Mitä ihmettä oikein mokotat? Vastasin vain kysymykseen.
Ei lainkaan. Eräs sukulaiseni puoliso menetti molemmat vanhempansa onnettomuudessa hyvin nuorena ja jäi yksin pitämään huolta pienestä sisaruksestaan joten jäivät orvoksi.
Orpo on orp oli se sitten 10v tai 60v. Sen kantaa koko elämänsä läpi.
Vierailija kirjoitti:
"Orpo on lapsi, joka on menettänyt toisen (puoliorpo) tai molemmat (täysorpo) vanhempansa. Orvon käsite sisältää yleensä ajatuksen, että vanhemman tai vanhempien menetys on tapahtunut ennenaikaisesti, äkillisesti tai muulla tavoin traagisesti."
Osaatko nyt suomea, kun tuli määritelmä, vai vieläkö aikuisena vanhempansa menettänyt on sinun mielestä orpo?
-Jos on, niin hakeudu lukioon äidinkielenkurssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Orpo on lapsi, joka on menettänyt toisen (puoliorpo) tai molemmat (täysorpo) vanhempansa. Orvon käsite sisältää yleensä ajatuksen, että vanhemman tai vanhempien menetys on tapahtunut ennenaikaisesti, äkillisesti tai muulla tavoin traagisesti."
Osaatko nyt suomea, kun tuli määritelmä, vai vieläkö aikuisena vanhempansa menettänyt on sinun mielestä orpo?
Orpo on aina orpo. Ymmärrätkö sinä Suomen kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan. Eräs sukulaiseni puoliso menetti molemmat vanhempansa onnettomuudessa hyvin nuorena ja jäi yksin pitämään huolta pienestä sisaruksestaan joten jäivät orvoksi.
Miksi yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN kinaa idiootin kanssa, opettele vaan nyt se suomen kieli, vai oletko joku suomenruotsalainen, joka ei osaa edes sanaa "orpo"?
PS Itke itsesi uneen nyt kun vanhempasi ovat kuolleet aikuisina, sinä säälit itseäsi, "y-hyy, olen orpo, yhyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä menee niin tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN kinaa idiootin kanssa, opettele vaan nyt se suomen kieli, vai oletko joku suomenruotsalainen, joka ei osaa edes sanaa "orpo"?
PS Itke itsesi uneen nyt kun vanhempasi ovat kuolleet aikuisina, sinä säälit itseäsi, "y-hyy, olen orpo, yhyy".
No nyt menee kyllä aika ala-arvoiseksi.
Vanhemman kuolema voi olla aikuisellekin hyvin vaikea ja raskas asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksin?
Koska ei ollut ketään.
Jos et pysty aikuisena käsittelemään vanhemman kuolemista peremmin kuin lapsi, on sinussa todella paljon pielessä, haloo nyt aikuiset ihmiset!