Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

stainer-koulu?

Vierailija
09.02.2007 |

kokemuksia..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että niin steineriläisessä kuin tavis-koulussakin on hyvät ja huonot puolensa. Aika paljon on kiinni opettajan ammattitaidosta, miten lapset oppivat. Sikäli, jos sama opettaja on kahdeksankin vuotta, ja homma ei toimi, niin silloinhan lapselle jää isot aukot oppimiseensa. Itse olen jonkin verran lukenut antroposofiaan liittyvää kirjallisuutta, ja en kyllä vertaisi sitä skientologiaan.

Oma kokemukseni steiner-koulusta on, että erityistä tukea tarvitsevat lapset saattavat jäädä ilman tarvittavaa tukea, moni tarvitsisi tarkan struktuurin, mikä saattaa puuttua steiner-opetuksessa. Olen tavannut näitä entisiä steiner-oppilaita työssäni. Osa heistä on vaihtanut koulumuotoa kesken perusopetuksen, ja se on tuottanut yleensä suuria vaikeuksia.

On niin monenlaisia tapoja oppia, voisin kyllä itse harkita Steiner-koulua omalle lapselleni, mikäli olisin tyytyväinen ko. koulun opettajiin.

Vierailija
2/39 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten pois. Ja tarvittaessa esim. matematiikan tai vastaavaan suhteen kyllä se llöytyy se erityisopettajakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kun painoin ok:ta, kirjoitus virhe.. ap

Vierailija
4/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opena steinerissä.

Vierailija
5/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyseenalaista oppiiko sillä tyylillä tarvittavat tiedot ja taidot. Lisäksi yhdistän Steiner-padagogiikan myös jonkinlaiseen hihhulointiin.

Vierailija
6/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laittaisi lapsiani sen vuoksi Steinerkouluun. Itse aatteen isähän oli jokseenkin sekopäinen tapaus, uskoi tietäneensä mitä Julius Ceasar ajatteli kuolinhetkellään jne.

Aika harva tuntuu tajuavan, että Steinerilaisuus ei ole vain joku kiva taidepainotteinen suuntaus, toiminnan taustalla on tosiaan antroposofia ja sitä myös lapsille opetetaan.

Vierailija
7/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutoselle: Antroposofiaa ei opeteta steinerkoulussa. Kaikilla louluilla, mailla ja laitoksilla on jokin " filosofia" taustalla. Nykyään tehokkuus ja kvartaalitalous :)

Vierailija
8/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin sokea, että ei tuota itse tiedosta, niin luultavasti aivopesu on tuottanut tulosta.

Vierailija
9/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisestä koulusta. miten poikkeaa normaalista.?

Vierailija
10/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antroposofia on filosofiaa, sitä voisi opettaa lukioikäisille. Olen steinerkoulun opettaja, ja en ole opettanut oppilailleni antroposofiaa.

Alkuperäiselle kysyjälle: Kysymyksesi on laaja. Joten googleta steinerkoulu, mene eri steinerkoulujen sivuille lukemaan. Lainaa kirjoja steinerpedagogiikasta.

Opetus on hitaampaa ja lapsiystävällisempää. Vihkotöitä ja kädentöitä on paljon. Oppikirjoja vähän. Sama luokanopettaja opettaa lapsia 8-vuotta, luokat 1-8.

T. steinerope

Vierailija
11/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vuonna 1919 Steiner perusti ensimmäisen steinerkoulun (Waldorfkoulu). Koulujen opetus pohjautuu Steinerin Akasha-oivalluksiin, mutta hän kielsi opettamasta lapsille kuivaa antroposofista teoriaa. Sen sijaan lapsien henkeä voi kehittää oikeaan suuntaan keijukaissaduilla, antroposofisella kuvasymboliikalla ja musiikkiliikunnalla."

Huomatkaa miten lapsen henkeä kehitetään " oikeaan" suuntaan.

Vierailija
12/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö teillä jouluna joulupukki? Kurkkiko tontut ikkunoista? Kerrotko lapsillesi satuja tai saavatko lapsesi leikkiä? Toivottavasti eivät, hirveetä tehokkuuden haaskausta!

Steinerkoulussa opetus " puetaan" lapsen ikätasolle sopiviksi kertomuksiksi. Voihan niissä kertomuksissa olla vaikka keiju :D

Vierailija
13/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kävikö teillä jouluna joulupukki? Kurkkiko tontut ikkunoista? Kerrotko lapsillesi satuja tai saavatko lapsesi leikkiä? Toivottavasti eivät, hirveetä tehokkuuden haaskausta!

Steinerkoulussa opetus " puetaan" lapsen ikätasolle sopiviksi kertomuksiksi. Voihan niissä kertomuksissa olla vaikka keiju :D

Vierailija
14/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiaan törmännyt opettaessani oppilaita steinerkoulussa.

T. steinerope

Vierailija
15/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hihhuliopetuksen" väittäjät tietävät oikeasti steinerkoulusta? Mikä on teidän tietolähteenne? Te ette ole itse steinerkoulua käyneet, ettekä siitä mitään tiedä, valitettavasti. Ap:lle, erittäin tyytyväinen steinerkoululaisen vanhempi joka harmittelee, että itse ei ole saanut käydä steinerkoulua. Oi, meinasi ihan unohtua, lapseni luokkatovereiden vanhemmista suurin osa on akateemisesti koulutettuja. Tämä ihan vain siksi, koska se tuntuu tällä palstalla olevan jotenkin erinomaista.

Vierailija
16/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni peruskoulun käynyt tarvitsee uskontojen uhrit ry:n tukea?

Ymmärtäähän tyhmäkin, että steinerilainen ei itse näe mitä huonoa suuntauksessa on.

Vierailija
17/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" hihhuliopetuksen" väittäjät tietävät oikeasti steinerkoulusta? Mikä on teidän tietolähteenne? Te ette ole itse steinerkoulua käyneet, ettekä siitä mitään tiedä, valitettavasti. Ap:lle, erittäin tyytyväinen steinerkoululaisen vanhempi joka harmittelee, että itse ei ole saanut käydä steinerkoulua. Oi, meinasi ihan unohtua, lapseni luokkatovereiden vanhemmista suurin osa on akateemisesti koulutettuja. Tämä ihan vain siksi, koska se tuntuu tällä palstalla olevan jotenkin erinomaista.

Molemmat ovat olleet pettyneitä kouluun ja opetukseen, vaikka toisessa perheessä lapsi oli monta vuotta Steiner-pk:ssa (eli tiesivät mistä on kyse).

Vierailija
18/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERUSkoulun jossa lapsestasi hiotaan pois kaikki mahdollinen persoonallisuus, jotta se kulkisi moitteettomasti jonossa, toistaisi aikojen alussa luodut käsityksen ainoasta oikeasta tiedosta kummemopia kyselemättä ja olisi mahdollisimman vaivaton kaveri ensin koulussa, sitten työelämässä palvelemassa jonkun rahanahneen taloudellisia tarkoitusperiä. Useimmille vanhemmillehan se sopii koska kuuliainen tasapää on kotonakin helpompi kaveri.

Vierailija
19/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeaa tietoa steinerkoulusta! Turhaa se on, nämä täällä ei ymmärrä mitään mutta itsestäni tuntui näin vanhempana hyvältä.

Vierailija
20/39 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tietää mitä koulussa opetetaan. Akateemiset vanhemmat näkyvätkin lähinnä siinä, että he haluavat lapsilleen jotain erilaista.

Opettaja joka ei tiedä mitä on steinerilainen kuvasymboliikka ei varmaan ole kyseisen pedagogiikan tuntija.

Eri pedagogisia suuntauksia tutkineena valitsisin reggiolaisuuden suuntaukseksi jota kannattaisin jos joku suuntaus olisi valittava. Itse kouluksi valitsisin lapselleni tavallisen peruskoulun joka takaa sen, että tietyt asiat lapselle opetetaan. Tosin peruskoulun sisällä lapseni saisi mennä vaikkapa musiikkiluokalle jos se hänelle olisi tärkeää.

Kehoitan todella tutkimaan erilaisia suuntauksia. Etsikää puolueetonta tietoa.