Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spandexkondomitorpedot ovat niin naurettavia

Vierailija
04.09.2024 |

Siis nämä vauhdilla pyöräilevät vanhat ukot jotka kuvittelevat olevansa nuoria tiukoissa asuissaan. Ja eivät edes osaa liikennesääntöjä. 

Ja nyt niitä varten pitää rakentaa Helsingissä siltoja kun eivät jaksa polkea mäkiä. 

Ei voi kun nauraa. 

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arkipyöräilyssä (asiointi jne.) kilpasatula on pirun epämukava"

No sitä ei ensinnäkään ole tehty arkipyöräilyyn vaan käytettäväksi pehmustettujen pyöräilyhousujen kanssa ja tottuneella polkijalla.

Toiseksi siinä paino kohdistuu pääosin vain istuinluiden kohdille ja kun pyräilee enemmän niin ne kudokset tottuvat paineeseen ja sen jälkeen se satula tuntuu oikein mukavalta.

En väittänytkään että kilpasatula on arkikäyttöön- vaikka sellaistakin näkee todella usein(kun pitää olla sporttinen tyyli) ja hyvästi eturauhanen!

Etuhasen kannalta ei ongelma ole se satula sinänsä vaan se kun aktiivipyöräilijät viettävät satulassa yhtä mittaa tuntikausia jolloin se väkisin alkaa painaa myös eturauhasta.

Ajamalla lyhyet arkiajot ns. kilpasatulalla et saa mitään erityistä aikaan eturauhasellesi koska aika on niin lyhyt.

Vierailija
82/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkipyöräilyssä (asiointi jne.) kilpasatula on pirun epämukava ja ainakin lääkärit varoittelevat eturauhasen rauhattomuudesta. Kilpasuorite taas ei nojaa mukavuuden suuntaan ollenkaan

El ole tosissasi? Siis miten joku pystyy kuvittelemaan mitään noin älytöntä? Tajuatko ollenkaan, minkä verran kisakuskit ovat pyörän satulassa? Mieti nyt edes hetken aikaa.

Mietin jo: Monet arkipyöräilijät käyttävät epämukavan kovaa ja kapeaa satulaa vain siksi että on sportti tyyli, ja heillä ei arkijamppoina ole kehittyneet paikat sietämään sitä eturauhasen runtelua, toisin kuin kilpailijoilla.

Yritä nyt ymmärtää että sen eturauhasen kannalta ongelmallista on vain se jos satulassa viettää kymmeniä tunteja viikossa, ei se jos ajaa jotkut arkiajot kovemmalla satulalla.

Itse ajelen sellaiset 5000 km vuodessa eikä koskaan ole ollut mitään eturauhasongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen on investoinut rahaa kalliiseen pyörään ja asusteisiin luulisi, että hän on myös selvillä liikennemerkeistä ja - säännöistä. Mutta ei. Joka ikinen päivä meidän nurkilla nämä spandexkiitäjät vetävät tuhatta ja sataa irvistys naamallaan  kapealla JALKAKÄYTÄVÄLLÄ usein kaksi rinnakkain. Toisella puolella katua leveä yhdistetty kevyen liikenteen väylä ja kadut täysin autiot. He eivät vahingossakaan väistä vaan jalankulkijat oman turvallisuutensa nimessä joutuvat hyppäämään alta pois. 

Samoin metsässä, jossa usein kävelemme koirien ja lasten kanssa. Nämä maastopyöräspandexin tulevat kapealla metsäpolulla selän takaa ilman mitään varoitus ja hiljentämättä. Koirat pelästyvät ja riehaantuvat, lapset kirkuvat peloissaan mutta ei se näytä  heitä huolettavan. Ja koskaan, siis ei koskaan näiden vuosien aikana yksikään ei ole kiittänyt siitä kun annamme tietä pusikossa seisten. 

Vierailija
84/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mie oon lukenut että keveys ja täten nopeus on se juttu.

Ehkä lyhyellä matkalla voi toimiakin. Mutta kun maantiekisat on muutamasta tunnista kolmen viikon monipäiväisiin, niin voisiko sillä satulan mukavuudellakin olla jotain tekemistä vauhdin kanssa?

Tai edes harrastajien lenkeillä, vaikka vauhti ei olekaan niin kova, mutta satulassa ollaan tuntikausia.

Vierailija
85/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisten trikoot jotka näyttävät ihonvärisinä kuin ei olisi housuja ollenkaan, ovat aaaaivan eri asia?

Kaksoisstandardia pukkaa, kuten täällä aina.

Höh, AP on mies, ei kannata tätä aloitusta laittaa naisten piikkiin.

Olen nainen. Terveisin Ap.

Niin sä vain koet itse olevasi. Me muut nähdään asia toisin.

Vierailija
86/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvaatteissa urheilu ehdottomasti kiellettävä!

Vierailija
87/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on investoinut rahaa kalliiseen pyörään ja asusteisiin luulisi, että hän on myös selvillä liikennemerkeistä ja - säännöistä. Mutta ei. Joka ikinen päivä meidän nurkilla nämä spandexkiitäjät vetävät tuhatta ja sataa irvistys naamallaan  kapealla JALKAKÄYTÄVÄLLÄ usein kaksi rinnakkain. Toisella puolella katua leveä yhdistetty kevyen liikenteen väylä ja kadut täysin autiot. He eivät vahingossakaan väistä vaan jalankulkijat oman turvallisuutensa nimessä joutuvat hyppäämään alta pois. 

Samoin metsässä, jossa usein kävelemme koirien ja lasten kanssa. Nämä maastopyöräspandexin tulevat kapealla metsäpolulla selän takaa ilman mitään varoitus ja hiljentämättä. Koirat pelästyvät ja riehaantuvat, lapset kirkuvat peloissaan mutta ei se näytä  heitä huolettavan. Ja koskaan, siis ei koskaan näiden vuosien aikana yksikään ei ole kiittänyt siitä kun annamme tietä pusikossa seisten. 

Torpedot vsuhahtelevat ohi todella läheltä. Ei niillä ole mitään hajua vaarasta. Kuinkahan moni spandexkondomi on miettinyt mitä tapahtuu jos törmää vaikka. lapseen? 

Veikkaan ettei yksikään.

Vierailija
88/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kova satula on oikeasti se mukavin, ei paina mitään eturauhasta (mistä tämäkin on edes keksitty?). Satula mitoitetaan niin, että siinä istutaan istuinluiden päällä. 

Ei epämukavan satulan päällä voi istua satoja tunteja vuodessa. 

Vierailija
89/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suurin ongelma tässä on se, millaisissa asuissa jotain tehdään, ei se mitä tehdään. 🙄

Oliskohan aloittajankin syytä hankkia ihan oma elämä ja lakata kyttäämästä miten muut pukeutuvat.

Itsekin olen pyöräilijä ja ihmettelen kun tuntuu että säässä kuin säässä poljetaan koivet  paljaana.

Omat koivet pitää verhota housuihin, muuten viima kovasti ajettaessa saa  illalla kolotuksen aikaan

Vierailija
90/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ajohousut ovat lycraa eikä mitään "spandexia". Nykyisen urheilusta vieraantuneen kulttuurin mukaan varmaan pitäisi farkuissa ajaa.

Itse aloitin pyöräilyn harrastamisen 13-vuotiaana 90-luvulla ja nyt olen 45-vuotias. Eikä haittaa tippaakaan, jos olen jonkun mielestä "naurettava". Olen ainakin hoikka ja huippukunnossa. Niin ja ajokorttikin on. Vaimo pyöräilee myös.

Vierailija
91/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suurin ongelma tässä on se, millaisissa asuissa jotain tehdään, ei se mitä tehdään. 🙄

Oliskohan aloittajankin syytä hankkia ihan oma elämä ja lakata kyttäämästä miten muut pukeutuvat.

Itsekin olen pyöräilijä ja ihmettelen kun tuntuu että säässä kuin säässä poljetaan koivet  paljaana.

Omat koivet pitää verhota housuihin, muuten viima kovasti ajettaessa saa  illalla kolotuksen aikaan

Ja tuo haittaa sinua mitenkä? Lyhyillä ajohousuilla voi ajaa vielä 13-14 asteessa ja linimenttikin on keksitty.

Vierailija
92/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinkahan moni spandexkondomi on miettinyt mitä tapahtuu jos törmää vaikka. lapseen? "

Jos lapsiin, aikuisiin tai koiriin törmäily olisi joku oikeasti iso ongelma niin saisimme sen varmasti lukea kohulehdistön otsikoista. Mutta kun tällaisia onnettomuuksia ei oikeasti tapahdu kuin tosi vähän niin alkaa kyllä olla todennäköisempää että kertomukset jatkuvasti senttien etäisyydeltä 50km/h suhahtavista ohjuksista saattavat sisältää hieman lapinlisää.

Vierailija
93/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin metsässä, jossa usein kävelemme koirien ja lasten kanssa. Nämä maastopyöräspandexin tulevat kapealla metsäpolulla selän takaa ilman mitään varoitus ja hiljentämättä. Koirat pelästyvät ja riehaantuvat, lapset kirkuvat peloissaan mutta ei se näytä  heitä huolettavan. Ja koskaan, siis ei koskaan näiden vuosien aikana yksikään ei ole kiittänyt siitä kun annam

Minulla on itselläkin lapsia ja kierrän lapset pyörätiellä aina kaukaa. Tuo typerä yleistys ei johda yhtään mihinkään.

Vierailija
94/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ihminen on investoinut rahaa kalliiseen pyörään ja asusteisiin luulisi, että hän on myös selvillä liikennemerkeistä ja - säännöistä. Mutta ei. "

Pyöräilijä ei ole mikään muusta maailman irrallinen otus. Heistä valtava enemmistö on samaan aikaan välillä myös autoilijoita ja välillä kävelijöitä. Joten heidän käsityksensä liikennesäännöistä tuskin eroavat ratkaisevasti keskimääräisestä autoilijasta tai kävelijästä.

Vierailija
95/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteyskolareista noin 70% on autoilijan syytä:

https://yle.fi/a/3-7499703

Vierailija
96/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sen kehuna, että olen "torpedo". En minä ihmisten silmissä hidaskaan haluaisi olla. Polkupyörän koko tarkoitus on se, että sillä pääsee kovempaa kuin jalkaisin.

Vierailija
97/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein yhtä naurettavaa kuin keksiä motiiveja ja ajatuksia toisille ihmisille. Hieman mielikuvitusta nyt pienemmälle.

Torpedo ilmoittautui?

Mulla oli Torpedo 3 vaihteet lapsena helkamassa ja räpätin takapyörässä.

Nykyään tekohampaat ja perseessä räpätin sekä vaippa

N 73

Vierailija
98/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta naisten trikoot jotka näyttävät ihonvärisinä kuin ei olisi housuja ollenkaan, ovat aaaaivan eri asia?

Kaksoisstandardia pukkaa, kuten täällä aina.

Joo on, ei ne meikitkään miehellä ole hot. Kumma juttu :D

Vierailija
99/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan sen kehuna, että olen "torpedo". En minä ihmisten silmissä hidaskaan haluaisi olla. Polkupyörän koko tarkoitus on se, että sillä pääsee kovempaa kuin jalkaisin.

Tässä hieman provosoivassa viestissä on samalla totuuden siemen siitä miksi pyöräilijät herättävät tunteita. Yleensä se ei johdu siitä että se pyöräilijän nopeus olisi sinällään vaarallisen kova vaan siitä että se vauhti on kovempi kuin se kävelijä tai autoilija on odottanut. Jos olet asennoitunut siihen että se pyöräilijä ajaa maksimissaan 15 km/h kuten moni arkipyöräilijä ajaa niin kaksinkertaisella nopeudella ajava harrastaja tulee tilanteisiin paljon kovempaa kuin on odotettu. Ja siitä seuraa pelästyminen ja pelästymistä taas seuraa se ihan normaali reaktio että joku on tehnyt jotain väärin koska minä pelästyin. Ja se väärin tekijä on silloin se pyöräilijä.

Mutta eihän tuossa ole välttämättä tapahtunut mitään väärää eikä usein edes vaaraa. Vain pelästyminen.

Vierailija
100/149 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun ihminen on investoinut rahaa kalliiseen pyörään ja asusteisiin luulisi, että hän on myös selvillä liikennemerkeistä ja - säännöistä. Mutta ei. "

Pyöräilijä ei ole mikään muusta maailman irrallinen otus. Heistä valtava enemmistö on samaan aikaan välillä myös autoilijoita ja välillä kävelijöitä. Joten heidän käsityksensä liikennesäännöistä tuskin eroavat ratkaisevasti keskimääräisestä autoilijasta tai kävelijästä.

Eroaa kyllä, ajokorttia ei saa ellei opi liikennesääntöjä. Himofillaristilla ei yleensä ole ajokorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän