En tule toimeen 1500€ kuussa, asun yksin
Yhtään ei jää säästöön ja lapsia en voi auttaa yhtään. Asuvat omillaan. Vuokra 560€
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 viimeistä viestiä ei ole mun
Oikea ap
Mitä! Joku esittää minua. Saan tukia vain 1500€ ja asun Helsingon keskustassa.
ap
Tämä oli trolli. Huomatkaan kirjoitusvirhe. Itse en niitä tee.
Oikea Ap
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
Täällä on jo 2 trollia. Olen oikeasti Ap ja asun Kaivopuistossa. Ja saan enää tukia 1500€ . Miten ihminen voi tulla toimeen kalliissa Helsingissä näin pienellä rahalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
ap
Oikea Ap
Sulle jää vuokran jälkeen 960e, miksi et sillä pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
ap
Oikea Ap
940e, sorry
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole jo metsässä keräämässä marjoja ja sieniä vaan märiset nettifoorumilla jossa kukaan ei voi sinua auttaa?
Toiselta puolelta maapalloa tilatut poimijat ansaitsevat marjanpoiminnalla 2500-3500€ kuussa. Kulujen jälkeen, siis nettona!
Missä ne 100 000 pitkäaikaistyötöntä, jotka eivät "millään" löydä työtä. Vaan makoilevat päivästä toiseen, veronmaksajan ja velanantajan (IMF) piikkiin.
Ai siksikö nämä marjakeisarit istuu käräjillä ihmiskaupasta, kun poimijat on tienanneet liian vähän vai liian paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
ap
Oikea Ap
Juurihan teit!
Oikea oikea Ap
Minä elän noin 500eur/kk vuokranmaksun ja laskujen jälkeen, asun yksin ja olen tällä hetkellä työkyvytön joten toimeentulotuki ja asumistuki on tällä hetkellä ne tuet. Ei, en nauti tästä, mutta systeemi on mätä ja kela ei myönnä kuntoutustukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole jo metsässä keräämässä marjoja ja sieniä vaan märiset nettifoorumilla jossa kukaan ei voi sinua auttaa?
Toiselta puolelta maapalloa tilatut poimijat ansaitsevat marjanpoiminnalla 2500-3500€ kuussa. Kulujen jälkeen, siis nettona!
Missä ne 100 000 pitkäaikaistyötöntä, jotka eivät "millään" löydä työtä. Vaan makoilevat päivästä toiseen, veronmaksajan ja velanantajan (IMF) piikkiin.
Ai siksikö nämä marjakeisarit istuu käräjillä ihmiskaupasta, kun poimijat on tienanneet liian vähän vai liian paljon?
Ahkerimmat marjanpoimijat tienaavat jopa 10 000 e/kk: "Osti ensin mopon, seuraavana kesänä rahat ajokorttiin ja sitten hän osti auton
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ahkerimmat-marjanpoimijat-tienaavat-jo…
Oma eläkkeeni on aika tarkkaan 1000 e. Asumistukea saan 132 e/kk. Pärjään ihan hyvin. Olen onnistunut säästämäänkin. Mihin ihmeeseen tuhlaat rahasi? Pärjääväthän monet työttömätkin pienemmilläkin rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa thaipoimijoista keräsi 15 vuoden tulot reilussa parissa kuukaudessa: marjakauden nettopalkka enimmillään 12 000 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea ap
ap
Oikea Ap
940e, sorry
Ap, odotan vastaustasi.
Mulla menee niin paljon rahaa tupakkaan ja viiniin. Olen oppinut lipittämään sitä päivästä toiseen. Kela saisi maksaa jotain huvituksia ihmisille sentään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee niin paljon rahaa tupakkaan ja viiniin. Olen oppinut lipittämään sitä päivästä toiseen. Kela saisi maksaa jotain huvituksia ihmisille sentään.
Ap
Juuri niin. On kansalaisoikeus nauttia. Naapuri maksaa.
Ap ap AP ja Ap.
Ystäväni saa tuon 1500 e käteen eläkettä, eikä hän koskaan valita elämisen tiukkuutta. Hän lyhentää kahta lainaa n.700 euroa kuussa. Lainat ei ole huvin vuoksi otettuja vaan tärkeisiin asioihin. Hän asuu maalla syrjässä, jolloin esim. auto on miltei pakollinen.
Mihin sun rahat ap oikein menee? Avaapa tarkemmin, niin ehkä voimme auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan 50€ kk hammaslääkärimaksua, 60€ kk silmälasimaksua, netti 35€ luottokortti 40€, puhelin 50€ bussikortti 60€ vakuutus jotain 30€ sähkä 20€ ruoka...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan 50€ kk hammaslääkärimaksua, 60€ kk silmälasimaksua, netti 35€ luottokortti 40€, puhelin 50€ bussikortti 60€ vakuutus jotain 30€ sähkä 20€ ruoka...
Ap
Niin, noihin menee max 600€, mihin loput reilu 300€ menee? Ja miten ihmeessä maksat joka kk hammaslääkärimaksua, ja kai ne silmälasitkin joskus on maksettu pois? Miksi maksat puhelimesta 50€/kk? 600€ vuodessa? Vielä netin lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, noihin menee max 600€, mihin loput reilu 300€ menee? Ja miten ihmeessä maksat joka kk hammaslääkärimaksua, ja kai ne silmälasitkin joskus on maksettu pois? Miksi maksat puhelimesta 50€/kk? 600€ vuodessa? Vielä netin lisäksi?
Puhelin tytär ja minä samassa laskussa. Telialta...netti dna. Silmälasit on maksettu helmikuussa. Hammaslääkäri oli osamaksulla. Ja ruokaan 300€ on vähän
Ap
On kyllä kummallisia maksuja; jatkuvat hammaslääkärimaksut ja silmälaseista ilmeisesti joku sopimus, että makselee kuolemaansa asti. Kannattaisiko käyttää järkeä näitten kanssa. Ja todella 85 e/kk puhelin- ja nettikuluihin. Ohhoh!
ap