Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päätitte lapsenne nimen?

Vierailija
02.09.2024 |

Vinkkejä kaivaten.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
22/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettiin nimiä kalenterista ja sitten mies sanoi, että tuo se on. Ja olin samaa mieltä.

Vierailija
24/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen suomalainen nimi, jota ei löydy jokatoiselta lapselta. Toiset nimet otettu mieheni ja minun suvussa pitkään kiertäneistä nimistä. 

Vierailija
25/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteellä.

Erikoista. Lapsesi nimi on siis tyyliä "Pekka." eikä "Pekka" niin kuin normaalisti?

Vierailija
26/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen nimen reunaehtona oli sama alkukirjain kuin sukunimessä. Mietittiin kivoja nimiä etukäteen. Sitten kun vauva syntyi, niin valittiin hänelle sopiva nimi. Kyllähän vauvasta näkee, onko hän ennemmin Viljo vai Valtteri.

Toiseen nimeen halusimme kolme tavua ja että nimi kuulostaisi siltä, että se voisi olla japanilainen tai suomalainen. Tämä ihan vain siksi, kun tykkäämme Japanista. Yritimme keksiä tällaisia nimiä ja valitsimme sitten nimen, jonka mies oli keksinyt. Siinä on pohjana ihan suomalainen nimi ja sen perässä vielä yksi tavu. Olen tosi tyytyväinen tuohon nimeen, eikä sitä tietääkseni ole annettu vielä kenellekään muulle. 

Lapsen ensimmäinen nimi ei ole mikään outo tai erikoinen ja ehkä senkin vuoksi halusimme toiseksi nimeksi jotain sellaista, mitä muilla ei ole.

Vierailija
27/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi, joka on helppo lausua sekä suomalaisille että kanadalaisille (mieheni on kanadalainen). Nimi, joka kuulosti meistä vauvallemme sopivalta. 

Vierailija
28/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimme almanakkaa, nimikirjoja, sukupuuta jne. Molemmat kertoivat toiveensa ja inhokkinsa. Sovussa löytyi sopiva nimi pojalle. Sitten poika syntyi, eikä näyttänyt yhtään nimeltään. Uusiksi meni. Lopulta päädyimme kahteen suomalaiseen suuhun sopivaan nimeen, jotka molemmat löytyvät jomman kumman sukupuusta useamman sukupolven takaa.

Vierailija
29/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama etunimi kuin kätilöllä, joka auttoi minut maailmaan. Äitini päätti nimetä minut hänen mukaan. 

Vierailija
30/30 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin almanakkaa ja ehdotin kivoja nimiä miehelle. Päädyimme yhteen niistä ja toka ja kolmas nimi ovat suvuista vaikka mietin myös nimeä aarre toiseksi nimeksi.