Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydän-emojit työviestinnässä. Onko ne vaan nykypäivää?

Vierailija
02.09.2024 |

Mä olen 45-vuotias nainen ja asiantuntijatyössä. Viestin teamsissa ja sähköpostilla samassa konsernissa töissä olevien asiakkaitteni kanssa. Osa laittaa viesteihini sydämiä ja se tuntuu jotenkin ihan liialliselta. Mä itse koen sydän-emojit rakkaudeksi tai todella syvälliseksi ystävyydeksi, mitä ei todellakaan mun työkuvioissa ole. En mitenkään pysty vastaamaan näihin sydämiin samalla tavalla, kun koen sydämet niin erilailla. 

Tiedostan, että tämä on mun oma ongelmani, mutta kiinnostaa, että miten te muut koette? Onko sydämet vaan  nykypäivää ja pitäisi vain yrittää totutella käyttämään itsekin niitä? 

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu työviesteihin.

pidän ihmisiä, jotka laittavat työviestin sydämiä, tunnetasolla häiriintyneinä.

Vierailija
82/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa emojia voi aina käyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiöjattain yyhooksi päätynyt HR:n jakkukalkkuna alkanut käyttämään noita miesoletettuja työntekijöitämme kohtaan ja lisäksi laittaa joillekin vkl iltaisin "mitäs sinne kuuluu"-viestejä. Asiatonta, mutta laitetaan sen piikkiin että tuoreen eronsa takia ei välttämättä ymmärrä mikä on soveliasta.

Vierailija
84/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä käytän emojeja työkaverien ja pomon, yhteistyötahojen ja toisinaan asiakkaidenkin kanssa. Mutta harkiten, sillä ihan joka asiakkaalle ei voi sydän-emojia laittaa.

t. sossu

Vierailija
85/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole varma onko ok viestiä sydämin, on parempi jättää väliin. Mikä pakko on päästä toisten ihmisten tunteiden, ehkä puolisoiden ja parisuhteiden rajojen loukkaamisen uhalla tekemään jotain niin itsepintaisesti, vaikka saman voi yhtä helposti hoitaa toisin. Jos hommat siihen kaatuu, on maailma kyllä mennyt hulluksi.

Ehkä alan itse takoa jotain munakoisia sinne tänne "koska minä haluan". Siis mitä, tykkään moussakasta ja haluan jakaa kasvin ilosanomaa. Ai, voiko sen muka ottaa väärin! No, minulla on oikeuteni ja sanoitan sillä kätevästi omia tuntemuksiani.

Joo, vaikuttaa siltä, että sinun on parempi jättää väliin sydämillä viestiminen. Ainakin työviesteissä. Et selvästikään ymmärrä, mikä sen sydämen tarkoitus on, vaan sekoitat sen johonkin parisuhdeasioihin ja eroottisiin tunteisiin. Sellainen ei työviestintään kuulu. Mutta ihan vinkkinä, että jos joku reagoi sinun viestiisi sydämellä, niin se ei myöskään tuollaista tunnetta tarkoita, vaan se ihminen on vain ilahtunut siitä sinun viestissä olevasta asiasta. 

Vierailija
86/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kuulu työviesteihin.

pidän ihmisiä, jotka laittavat työviestin sydämiä, tunnetasolla häiriintyneinä.

Tulkitset ne väärin. Ei niillä sydämillä ole mitään tekemistä tunnetason kanssa. 

Vierailija
87/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ketju mutta olen monta kertaa ihmetellyt samantyyppisiä asioita. Sähköposteihin lisätään hymynaamoja ja sydämiä. Mitä aikuisten viestintää tämä tällainen on. Etenkin jos pitää kirjoittaa yhtään mitään negatiiviseen vivahtavaa, niin näitä lisätään. Toisaalta ymmärrän, että moni pelkää kirjoittaa mitään negatiivista, mutta ei se hymynaama siellä faktoja poista. Sydämet ovat kaikista kiusallisimpia kun ei tässä mitään ystäviä olla eikä sellaisiksi tulla. Jotenkin huvittavaa. Eikö riitä, että laittaa "ystävällisin terveisin"?

Vierailija
88/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämet ovat kaikista kiusallisimpia kun ei tässä mitään ystäviä olla eikä sellaisiksi tulla. Jotenkin huvittavaa. Eikö riitä, että laittaa "ystävällisin terveisin"?

Miten niin on kiusallinen? Sydän emoiji ei ole rakkauden tunnustus.  Ehkä tässä on vain vanhoillisen ja uuden aikakauden törmäys. "Ystävällisin terveisin" on ihan hyvä, yhtä hyvä kuin punainen sydän.

Vierailija
89/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luinkaan. Sydän on esimerkiksi tuen, kiitollisuuden tai ystävällisyydeen osoitus. Kiitos kun autoit. Otan osaa. Hieno juttu jne.

Ei todellakaan mitään romanttista.

Vierailija
90/90 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luinkaan. Sydän on esimerkiksi tuen, kiitollisuuden tai ystävällisyydeen osoitus. Kiitos kun autoit. Otan osaa. Hieno juttu jne.

Ei todellakaan mitään romanttista.

Tämä. Ja minä käytän sitä juuri noin myös työveistinnässä tutulle verkostolle ja olen teini-ikäisten lasten boomeriäiti.