Sydän-emojit työviestinnässä. Onko ne vaan nykypäivää?
Mä olen 45-vuotias nainen ja asiantuntijatyössä. Viestin teamsissa ja sähköpostilla samassa konsernissa töissä olevien asiakkaitteni kanssa. Osa laittaa viesteihini sydämiä ja se tuntuu jotenkin ihan liialliselta. Mä itse koen sydän-emojit rakkaudeksi tai todella syvälliseksi ystävyydeksi, mitä ei todellakaan mun työkuvioissa ole. En mitenkään pysty vastaamaan näihin sydämiin samalla tavalla, kun koen sydämet niin erilailla.
Tiedostan, että tämä on mun oma ongelmani, mutta kiinnostaa, että miten te muut koette? Onko sydämet vaan nykypäivää ja pitäisi vain yrittää totutella käyttämään itsekin niitä?
Kommentit (71)
Erityisesti sydänemojit kertoo siitä että ON vahvasti boomeri-ikäinen.
Voimme hyvinkin olla "boomereita", toisaalta emme ole, koska boomerit ovat jo eläkkeellä. Jos minun alaiset viestittelevät minulle kuvien kerä -> automaattisesti monoa. Niin se vain on, vaikka olisittekin yksityiselämässänne lapsosia.
Minusta se riippuu tosi paljon siitä, että kuka niitä laittaa. Itselläni on vain yksi työkaveri, joka tätä tekee. Hän on jotenkin niin suloinen ja sydämellinen nainen, että ei tule siitä yhtään vaivaantunut olo. Se jotenkin vain sopii hänen tyyliinsä kommunikoida. Sitten taas edellisessä duunissa samaa ikää oleva mieskollega laittoi sydämiä flirtin kera ja se oli lähinnä ahdistavaa.
Minun esihenkilöni (55v nainen) käyttää noita sydänemojeita. Olen samaa mieltä että ne tuntuvat oudolta työasioista viestiessä, vastailen yleensä itse peukulla jos en keksi mitään sanottavaa. Hymiöt ovat ok satunnaisesti käytettynä.
Jos asiakas käyttää sydänemojeita niin jokaisesta satonen lisää laskutuskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se riippuu tosi paljon siitä, että kuka niitä laittaa. Itselläni on vain yksi työkaveri, joka tätä tekee. Hän on jotenkin niin suloinen ja sydämellinen nainen, että ei tule siitä yhtään vaivaantunut olo. Se jotenkin vain sopii hänen tyyliinsä kommunikoida. Sitten taas edellisessä duunissa samaa ikää oleva mieskollega laittoi sydämiä flirtin kera ja se oli lähinnä ahdistavaa.
Joku saatanan nolo kukkis 🤦🏻
Ihmiset joilla on kirjallista lahjakkuutta eivät koskaan käytä emojeita. Ihan FYI
Emojit on suorastaan typeriä, mikäli ei kyseessä ole jokin itselle tärkeä henkilö, joka paikkaan niiden sullominen ällöttää !
Laitoin vain yhdelle naispuoleiselle työkaverille, johon olin salaa ihastunut, mutta sain näin naamioitua työn lomaan tunteeni.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti sydänemojit kertoo siitä että ON vahvasti boomeri-ikäinen.
Tämä. Sehän on sellainen täti-ihmisten yritys pUhUa nUoRtEn kIeLtÄ.
Sydän emoji tarkoittaa; olen samaa mieltä, jees okei, hyvä tykkään tästä, olen iloinen sun puolesta, kaikkea hyvää sinulle
Pystytkö hengittämään? Ehkä olisi parempi ottaa vähän sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Sydän emoji tarkoittaa; olen samaa mieltä, jees okei, hyvä tykkään tästä, olen iloinen sun puolesta, kaikkea hyvää sinulle
Mun mielestä peukku riittäisi noihin
"Mä itse koen sydän-emojit rakkaudeksi tai todella syvälliseksi ystävyydeksi, mitä ei todellakaan mun työkuvioissa ole."
:D
Oon myös ihmetellyt noita sydämiä mutta olenkin gen X. Onhan se outoa että niin assarit kuin it-heput pistelee sydämiä vaikka ei varmasti ole ihastuneita. Laittaisivat peukkuja. 👍
Vierailija kirjoitti:
Laitoin vain yhdelle naispuoleiselle työkaverille, johon olin salaa ihastunut, mutta sain näin naamioitua työn lomaan tunteeni.
Ei tunteesi tainnut jäädä naamion taa.
Joo. Nää gen-z työkaverit näitä viljelee ja sitten ihmettelee kun ei ylennyksiä kuulu.
T:esiMies
no joo asiakkaiden kanssa vähän hassua kieltämättä. Lähempien kollegoiden kanssa myötätunnon, tsempin, kiitoksen tms ilmaisuun sydänemoji on ok, mutta sekin hyvin rajatulle joukolle :)
Mulla on yksityiselämässä myös yksi palveluntarjoaja (mua ehkä reilu 10 vuotta vanhempi), jonka kanssa viestitellään ja hänen viestinnässä on ihan todella suuri emojitulva, sydämiä myöten. Olen sen jotenkin pystynyt hyväksymään, koska kyse on mun yksityiselämästä ja hän nyt vain on semmoinen maailmaasyleilevä ihminen. Ehkäpä se kuuluu hänen henkilöbrändiinsä. Ehkäpä mun pitäisi myös elävöittää omaa kuivaa henkilöbrändiäni jotenkin
-ap
Sydän on ihan tavanomainen tykkäys peräti instagramin alkuajoista lähtien.