Sydän-emojit työviestinnässä. Onko ne vaan nykypäivää?
Mä olen 45-vuotias nainen ja asiantuntijatyössä. Viestin teamsissa ja sähköpostilla samassa konsernissa töissä olevien asiakkaitteni kanssa. Osa laittaa viesteihini sydämiä ja se tuntuu jotenkin ihan liialliselta. Mä itse koen sydän-emojit rakkaudeksi tai todella syvälliseksi ystävyydeksi, mitä ei todellakaan mun työkuvioissa ole. En mitenkään pysty vastaamaan näihin sydämiin samalla tavalla, kun koen sydämet niin erilailla.
Tiedostan, että tämä on mun oma ongelmani, mutta kiinnostaa, että miten te muut koette? Onko sydämet vaan nykypäivää ja pitäisi vain yrittää totutella käyttämään itsekin niitä?
Kommentit (71)
Sydänliitolla viestitään tiimissä sydämillä ja se kuulostaa hauskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä, jotka ette tykkää käyttää emojeita, riittää aika alkaa naputtamaan vastauksia. Meillä on ainakin on töissä niin kiire, että ei joka viestiin ole aikaa sen kummemmin vastailla, mutta emojeilla voi osoittaa, että viesti on luettu ja kuitattu.
Olisiko ok käyttää kuittaamisemojiksi sydämen sijaan munakoisoa :D
HR:lle voi sitten selittää että yritin kannustaa vain muitakin pitämään kasvisruokapäiviä
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä, jotka ette tykkää käyttää emojeita, riittää aika alkaa naputtamaan vastauksia. Meillä on ainakin on töissä niin kiire, että ei joka viestiin ole aikaa sen kummemmin vastailla, mutta emojeilla voi osoittaa, että viesti on luettu ja kuitattu.
Miksi viesti pitää kuitata, kun siihen tulee näkyviin, kun se on luettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viesti pitää kuitata, kun siihen tulee näkyviin, kun se on luettu?
Koska naiset suuttuu muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä viestit, että olet yhtä mauton kuin munakoiso ja sua pitää itkettää, ettet hajoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä viestit, että olet yhtä mauton kuin munakoiso ja sua pitää itkettää, ettet hajoo
Tofu on mautonta, munakoiso ei.
Vierailija kirjoitti:
Sydänliitolla viestitään tiimissä sydämillä ja se kuulostaa hauskalta.
Tää on kyllä perusteltua! Hyväksyn.
Kyllä meidän työpaikalla (iso kansainvälisesti toimiva teknologiayritys) on ihan normaalia nähdä sydänemojeita Teams viestissä.Ja niitä käyttävät kaikenikäiset miehet ja naiset (tosin naiset käyttävät sydäntä ehkä vähän enemmän)
Sillä viestitään että tykätään siitä ASIASTA eikä viestin lähettäneestä ihmisestä.
Jossain tapauksessa sydänemoji voi myös olla myötätunnon ja empatian osoitus. Esimerkiksi jos joku kirjoittaa katkaisseensa jalkansa ja olevansa sen takia sairaslomalla niin siihen viestiin tulee varmasti sydämiä.
Emojit ovat ihan hyviä, ne tiivistävät ja monipuolistavat työpaikan viestintää ja samalla tuovat kuin itsestään myös mahdollisuuden ilmaista tunteitaan. Olemme työpaikallakin ihmisiä emmekä tunteettomia pökkelöitä.
Itse en ole käyttänyt kuin korkeintaan joku hymy tai aurinko mutta ei ole mitään haitannut muiden käyttämät sydämmet jne. Mitä se sitten haittaa jos jotkut haluavat sellaisia laittaa. Sehän on ihan herttaista, empaattista. 🥰 Voisin opetella itsekkin niitä laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin vain yhdelle naispuoleiselle työkaverille, johon olin salaa ihastunut, mutta sain näin naamioitua työn lomaan tunteeni.
No et saanut. Toi on hiton yököttävää käytöstä työpaikalla.
Joo en käytä visitinnässä mitään typeriä emijieta muita kuin peukkua ja sitäkin sen takia, kun sen toisen vastaaminen ja kiittely ei loppuisi koskaan, jos en päättäisi sitä keskustelua peukutukseen.
Tosiaan en käsitä tuota sydäntä varsinkaan, kiittäis ihan reilusti hyvin hoidetusta hommasta, mutta kait se sitten on niin vaikeaa se kiitoksen kirjoittaminen.