Sydän-emojit työviestinnässä. Onko ne vaan nykypäivää?
Mä olen 45-vuotias nainen ja asiantuntijatyössä. Viestin teamsissa ja sähköpostilla samassa konsernissa töissä olevien asiakkaitteni kanssa. Osa laittaa viesteihini sydämiä ja se tuntuu jotenkin ihan liialliselta. Mä itse koen sydän-emojit rakkaudeksi tai todella syvälliseksi ystävyydeksi, mitä ei todellakaan mun työkuvioissa ole. En mitenkään pysty vastaamaan näihin sydämiin samalla tavalla, kun koen sydämet niin erilailla.
Tiedostan, että tämä on mun oma ongelmani, mutta kiinnostaa, että miten te muut koette? Onko sydämet vaan nykypäivää ja pitäisi vain yrittää totutella käyttämään itsekin niitä?
Kommentit (71)
Olen aivan samaa mieltä! Muutenkin noita emoja käytetään työviesteissä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä! Muutenkin noita emoja käytetään työviesteissä liikaa.
Mä hyväksyn muut emojit kyllä, mutta sydämet ja muut halipusiemojit ei mulle sovi mitenkään :D
-ap
En edes käytä emojeja vaikka toiset käyttää niitä.
Emojit eivät todellakaan kuulu ammattimaiseen viestintään. Itse en käytä emojeja sähköpostissa ollenkaan. Jos se on jollekin ongelma niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Emojit eivät todellakaan kuulu ammattimaiseen viestintään. Itse en käytä emojeja sähköpostissa ollenkaan. Jos se on jollekin ongelma niin voi voi.
Mun asiakkuudet ovat vuosien pituisia ja viestitään aika kaverilliselta pohjalta joidenkin kanssa. Niihin käy hyvin ns. tavalliset hymiöt
-ap
Ei emojeja koskaan työviesteissä. Keskitytään olennaiseen.
Ymmärrän myöskin muut arkisemmat hymiöt, hillitysti niitäkin, mutta en sydän, pusu tai muita romanttisia hymiöitä.
Emojeita käyttävät ne jotka eivät osaa suomea kirjoittaa.
Riippuu varmaan alasta, mutta kyllä kaikki alle kolmekymppiset viestii noin. Muuten on töykeä.
Vierailija kirjoitti:
Ootte boomereira.
Te gen-z sönköttäjät ette osaa edes äidinkieltäänne.
Ainaha voi unfollaa tyypin joka skrivaa emojeil.
Vierailija kirjoitti:
Ei työelämässä voi unfollaa tyyppejä. Tai voithan sä unfollaa ittes siitä duunipaikasta
Kyllä se on ihan nykypäivää, varsinkin pikaviestimissä (chat etc).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työelämässä voi unfollaa tyyppejä. Tai voithan sä unfollaa ittes siitä duunipaikasta
Asiantuntija voi. Noita varten on yhteyshenkilöt.
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: EMOJEITA EI SAA KÄYTTÄÄ😩
Tätä tää on teidän lapsukaisten kanssa. Kyse ei ollut emojeista yleensä, vaan sydän-emojeista
Kai tiesitte että nuorison eniten käyttämät emojit on 🤣😂
Saman haluaisin tietää minäkin.