Millä positiivisella keinolla miehen saa tekemään kotitöitä?
Puhuminen on kokeiltu moneen kertaan. Keskustelussa sovittiin, mitä kumpikin tekee. Vain minä olen tehnyt, mies ei mitään. On ollut käytössä kalenteri, johon pitäisi merkitä kotityöt, kun on sen tehnyt. Tuli vain minun merkintöjäni. Ongelma on jatkunut monta vuotta ja seuraavaksi uhkaan erolla, koska olen jo tosissani sitä miettinyt. Olisiko jokin positiivinen keino vielä sitä ennen, jota kannattaisi kokeilla ja joka voisi toimia? Kiitos rakentavista ratkaisuehdotuksista!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt ovat ja kuuluvat naisille ja ovat naisten töitä.
Kotityöt ei ole Miesten töitä eivätkä miehille kuulu. Ja hyvä niin.
Sitten ei ole miehellä mitään asiaa kotiinkaan. Muuttakoon johonkin karsinaam paskoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sopineetkin välillä tehtäväjaosta. Mies ei vain tehnyt niitä omiaan. Sitten kun odottelen pitkiä aikoja ja huomautan, niin se on nalkuttamista ja lisäksi se tehtävä tulee tehtyä n 6 kertaa harvemmin kuin pitäisi, jos en puuttunut, ei tehnyt lainkaan.
Ap
Miehesi on siis toivoton tapaus. Itse laittaisin tuollaisen kiertoon. Minun oikeudentajuun ei mahdu se että toinen ei osallistuisi yhteisen kodin ylläpitoon vaan teettäisi kaikki työt minulla. Meillä tehdään kotityöt puoliksi tai mieheni tekee melkeinpä enemmän kuin minä.
Tämä.
Jos ei halua erota niin ainoa keino lienee viikottaisen siivouksen tilaaminen ammattilaiselta. Ja mies maksaa, et sinä.
Olisiko mies valmis olemaan pääelättäjä ja tienaamaan enemmän, ja sinä taas olisit päävastuussa kodista ja lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei ole miehellä mitään asiaa kotiinkaan. Muuttakoon johonkin karsinaam paskoineen.
Miksi?
Jotta pystyisimme realiteeteissa ja faktoista, niin tulee muistaa että nainen on luotu maailmaan synnyttämään lapsia ja palvelemaan miestä.
Näin ollut maailman synnystä saakka ja näin tulee olemaan jälleen kunhan saamme tulevat sodat sodittua niin naiset ottavat kiltisti lusikan käteen ja menevät omille paikoilleen. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Jotta pystyisimme realiteeteissa ja faktoista, niin tulee muistaa että nainen on luotu maailmaan synnyttämään lapsia ja palvelemaan miestä.
Näin ollut maailman synnystä saakka ja näin tulee olemaan jälleen kunhan saamme tulevat sodat sodittua niin naiset ottavat kiltisti lusikan käteen ja menevät omille paikoilleen. Ei siinä sen kummempaa.
Perinteisesti miehet kuolevat sodissa. Ei siinä sen kummempaa. Päästään teistäkin.
Heiluttele heppiäs sen nenän edessä, kun se syö!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi nätisti yrittää? Jos nätisti ei toimi, niin tuossa kohtaa karjuisin tyypille jo niin paljon kun lähtee, kiroilisin ja ilmaisisin, että viiminen varotus ja jos ei NYT tee niin heitän kaikki kamansa parvekkeelta mäkeen ja otan eron. Ja ottaisin kanssa. Helpottas kerralla. Mies luulee ettet ole tosissas ja sikailee.
Heittäisit ihmisen tavarat parvekkeelta? Siis tämän ihmisen omasta kodista? Uskomatonta juttua ja rikollista. Yhtä hyvin mies voisi heittää sinun tavarasi mäkeen ja sinä voit muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin aina tehnyt kotitöitä. En ymmärrä miten aikuiset ei saa sovittua simppeliä asiaa, tehtävähän ne on kuitenkin.
Mutta kun ne saa tehdä vain naisen vaatimalla tavalla, esim. astiat koneeseen aakkosjärjestyksessä ja voi kauhistus, jos teekuppi on juomalasin vieressä.
Juuri pojalleni valistin, miten helppoa naisen on saada mies lopettamaan kotitöiden teko. Juuri noin. Huomauta aina, kun joku työ ei ole tehty oman mielesi mukaan, vaikka lopputulos olis ollut kuinka hyvä tai edes ihan hyvä. Saarnaa kuinka se ja se ja se työ on edelleen tekemättä vaikka olet jo pitkään nähnyt ja sanonutkin sen tekemisen ehdottomasta välttämättömyydestä. Ja v....u lataa vaikka ne 15 pehmoleluasi ja tyynyäsi siihen sängyn päälle ja purkkisi vessaan, keittiöön ja ne pölyistä pyyhittävät koriste-esineesi joka puolelle, mistä muuten olisi helppo siivota ja tämän päälle valita kuinka sen miehen romut vie joka paikassa tilaa.
Mies ei halua osallistua. Olisi jo osallistunut jos olisi halunnut. Miksi osallistua, kun nainen joka asuu huushollissa, hoitaa kaiken miehen puolesta.
Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Alat kehua muita miehiä kotitöiden tekemisestä kaikin mahdollisin tavoin. Mainitset myös välillä, ketkä kaikki ovat päätyneet tai päätymässä eroon epäreilun työnjaon vauhdittamana.
= kehut, mutta samalla uhkailet. Just. Uhkailu ja hyväksynnän ostattaminen toimii todella hyvin.
Ilmankos naisvaltaisilla aloilla esihenkilöt on aina epäsuosiossa ja työpaikan henki huono, kun näitä ohjeita tässä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kyllä se näin on. Ukrainassa ei kukaan enää puhu tasa-arvosta. Nyt jo päiväkodeissa on järkyttävä resurssivaje, eikä kukaan normaalijärjellä varustettu enää usko, että lapset saisivat siellä hyvää hoitoa. Suomen talous sakkaa, eikä kestä sitä että kaikki lapset ja vanhukset hoidetaan laitoksissa naisten egoismin takia. Työelämässä on asioita, joihin naiset eivät pysty samalla tavalla kuin miehet. Lähes kaikki start up - yritykset ovat miesten käsissä. Naiset tulevat mukaan yrityksiin toiminnan vakiintuneessa, mutta miehet ottavat riskit.
Mun mies tekee kotitöitä. Useimmiten ihan itsenäisesti, joskus pyynnöstä. Hyvin tekee ja olen hyväksynyt sen, että tekee asiat eri tavalla kuin minä. Kiitän ja kehun, kun on tehnyt jotain tosi hyvin. Sanoisin, että sopikaa mitä kukanenkin tekee ja älä puutu/korjaa miehen tekemisiä. Osa kotitöistä kuten ruuanlaitto jää toki enemmän minulle. Seksillä lahjomista en suosittele, se kuuluu parisuhteeseen muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kotitöiden tekeminen. Niin yksinkertaista se on.
Vielä parempi on jos teet kotihommat vain omalta osaltasi, tiskaat astiasi, peset vaatteesi, vaihdat omat lakanat, imuroit omalta puolelta sohvaa ja sitten hymyilet autuaana kun miehesi ihmettelee omia jätekasojaan.
Onhan tuo vähän älykkyystesti. Älykäs mies tajuaa ja hoitaa puolet siivouksesta ja älytön mies ei.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tekee kotitöitä. Useimmiten ihan itsenäisesti, joskus pyynnöstä. Hyvin tekee ja olen hyväksynyt sen, että tekee asiat eri tavalla kuin minä. Kiitän ja kehun, kun on tehnyt jotain tosi hyvin. Sanoisin, että sopikaa mitä kukanenkin tekee ja älä puutu/korjaa miehen tekemisiä. Osa kotitöistä kuten ruuanlaitto jää toki enemmän minulle. Seksillä lahjomista en suosittele, se kuuluu parisuhteeseen muutenkin.
kuinka usein miehesi kiittää sinua?
Palkkaa siivoja, anna lasku miehelle.
Varför får man en sådan känsla av denna diskussion, att det endast är kvinnans traditionella hushållsarbeten som skall delas? Mannen kan fortsätta med sina hushållsarbeten ,men utöver det ta hälften av kvinnans.
"Kulta, jos siivoat saat vetää kakkoseen ja jos teet sen kunnolla saat ass to mouth -actionia"
Alat kehua muita miehiä kotitöiden tekemisestä kaikin mahdollisin tavoin. Mainitset myös välillä, ketkä kaikki ovat päätyneet tai päätymässä eroon epäreilun työnjaon vauhdittamana.