Lähihoitajat! Mikä on työssä mielestäsi inhottavinta tai mikä on inhokki-työtehtäväsi?
Onko se vaipan vaihto, haavanhoito, pukeminen, peseminen, joku muu? Ja miksi?
Kommentit (27)
Harjoittelujaksolla sairaanhoitaja sanoi, että pitääkö teidän siivota?? Muutenkin, se hierarkia oli rasittavinta, sh:n vittuilut.
Ilmapiiri, suosikit, lusmut, juonittelijat, työnsä valitsijat tekee vaan vähemmän ha helpomman työn. kuppikunnat.
OMAISET! Mikään muu ei v*tuta työssä. Jos joku vanhus vaikka raapii, sylkee, lyö, se johtuu hänen sairaudesta ja on ihan ok.
Mutta mikään sairaus ei selitä näiden n. 60-70v, eli vanhusten jälkikasvun käytöstä. Mikä on vialla niin monella tuossa ikäluokassa, en tiedä enkä halua tietää! Onko siinä eläkkeelle jäämisessä joku mikä triggeröi ihmisen tällaiseen absoluuttiseen hulluuteen, en tiedä.
Esimerkkejä normaalista päivästä:
- miksi ette pue isälle kauluspaitaa (se sattuu vanhusta käsiin kun yritämme pukea ja hän haluaa itse t-paidan)
- äidillä pitää aina olla tv päällä. Myös öisin (vanhus toivoo itse sen sammuttamista ja että saisi olla rauhassa)
- omainen täytyy saada tehohoitoon viipymättä (omainen on 99v, hänellä on keuhkokuume ja hän haluaa jo itse kuolla)
- juuri minun omaista pitäisi ulkoiluttaa, laittaa papiljotteja, levittää punainen matto jne
Paljon haukkuja siitä että emme pakkosyötä, tee pakolla sitä tätä tuota. Nämä omaiset on ihan pimeitä :/ Esim vanhus inhoaa rahkaa, sylkee sitä pois. Omainen roudaa jotain proteiinirahkoja ja vaatii meitä syöttämään niitä.
Kiitos kaikille asiallisille, ymmärrystä omaaville omaisille. Meillä saattaa olla esim saattohoitoja menossa siellä niin omaisesi asia ei välttämättä ole joka päivä prioriteetti nro 1. Yritetään parhaamme tehdä siitä lopusta vanhukselle niin mukava kuin ikinä mahdollista. Muistaisitko myös kiitos että meillä on koulutusta ja kokemusta, olemme tämän alan ammattilaisia. Lisäksi vanhuksen oma mielipide esimerkiksi rahkan syönnistä menee sinun mielipiteesi edelle. Jos vanhus ei halua ulos, emme väkisin vie!
Vierailija kirjoitti:
Se kun Sirpa 60v (kolleega) hengittää niskaasi, valittaa, kritisoi ja leikkii koko paikan omistajaa.
Lue: ei suostu tekemään somettavien nuortenkin töitä.
Vierailija kirjoitti:
OMAISET! Mikään muu ei v*tuta työssä. Jos joku vanhus vaikka raapii, sylkee, lyö, se johtuu hänen sairaudesta ja on ihan ok.
Mutta mikään sairaus ei selitä näiden n. 60-70v, eli vanhusten jälkikasvun käytöstä. Mikä on vialla niin monella tuossa ikäluokassa, en tiedä enkä halua tietää! Onko siinä eläkkeelle jäämisessä joku mikä triggeröi ihmisen tällaiseen absoluuttiseen hulluuteen, en tiedä.
Esimerkkejä normaalista päivästä:
- miksi ette pue isälle kauluspaitaa (se sattuu vanhusta käsiin kun yritämme pukea ja hän haluaa itse t-paidan)
- äidillä pitää aina olla tv päällä. Myös öisin (vanhus toivoo itse sen sammuttamista ja että saisi olla rauhassa)
- omainen täytyy saada tehohoitoon viipymättä (omainen on 99v, hänellä on keuhkokuume ja hän haluaa jo itse kuolla)
- juuri minun omaista pitäisi ulkoiluttaa, laittaa papiljotteja, levittää punainen matto jne
Paljon
Tämä! Omaiset huutavat että pitää tehdä sitä, tätä ja vielä tuotakin, vaikka itse asiakas ei tätä haluaisi eikä meillä edes olisi aikaa sellaiseen. Tämä pakko syöttäminen varsinkin tuntuu olevan tärkeä asia monelle omaiselle. Ei ymmärretä, että muistisairaus/kivut yms. Vievät ruokahalun ja syöminen on kidutusta sille omalle vanhemmalle.
Omaiset ovat todella haastavia nykyään. Lisäksi heti erottaa, ketkä käyvät vain tulevan perinnön perässä.
Haavahoidot ovat raskaita. Yhden haavan hoito saattaa kestää lähes tunnin.
Rehellisesti inhoan kaikkea alalla. Kiirettä, paskan hajua, huonoja työympäristöjä. Dementikkoja, joita väkisin pidetään elossa, kun omaiset, jotka käyvät kerran vuodessa, 5 min. jouluna, valittavat, että 100v äiti/ isä näyttää sairaalta.