Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat! Mikä on työssä mielestäsi inhottavinta tai mikä on inhokki-työtehtäväsi?

Vierailija
01.09.2024 |

Onko se vaipan vaihto, haavanhoito, pukeminen, peseminen, joku muu? Ja miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun Sirpa 60v (kolleega) hengittää niskaasi, valittaa, kritisoi ja leikkii koko paikan omistajaa. 

Vierailija
2/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneella tehtävä hankehumppa. Ja jotkut työkaverit.  Mikään asia hoidettaviin liittyen ei ole inhottavaa. 

Vierailija
4/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun Sirpa 60v (kolleega) hengittää niskaasi, valittaa, kritisoi ja leikkii koko paikan omistajaa. 

Se sama Sirpa myös aina valkkaa äkkiä itselleen kaikista kevyimmät ja mukavimmat tehtävät.

Vierailija
5/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ikinä ollut mitään inhokki/tehtävää. Olen lähihoitaja ja sosionomi (amk). Tällä hetkellä työskentelen lähihoitajana asumispalveluissa, titteli hoitaja. Voisin samassa talossa olla myös ohjaajana, sosionomin koulutuksella, mutta sosionomit ei saa 3-vuorotyötä, niin mieluummin teen lähärinä töitä ja saan pari sataa euroa paremmin käteen palkkaa kuussa. Yövuoroissa inhottavin on se, jos tuuli kolkuttelee. Kuten viime yönä kävi, oli myrskyä ja jokin oksa tai risu kävi siiven ikkunaan, välillä jytisi ukkonen. Se pelottaa. 

Vierailija
6/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sama Sirpa myös aina valkkaa äkkiä itselleen kaikista kevyimmät ja mukavimmat tehtävät.

ollaanko me samassa paikassa töissä 😆

Vierailija
7/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut enimmäkseen kotihoidossa töissä, enää en tee lähihoitajan työtä. Mun mielestä se kakan haju on vaan inhottavaa. Kaikki alapäänpesut yms, hyi, tein vaan nopeasti sen mikä oli ihan välttämätöntä. Joo onneksi en ole enää hoitaja, en sovi alalle. 

Vierailija
8/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ollaanko me samassa paikassa töissä 😆

Valitettavast joka talossa taitaa olla vähintään yksi tuollainen :) 

Vierailija
9/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut enimmäkseen kotihoidossa töissä, enää en tee lähihoitajan työtä. Mun mielestä se kakan haju on vaan inhottavaa. Kaikki alapäänpesut yms, hyi, tein vaan nopeasti sen mikä oli ihan välttämätöntä. Joo onneksi en ole enää hoitaja, en sovi alalle. 

Minua ei ole ikinä häirinnyt kakka tai pissa.  Mutta kurkusta tuleva lima on jotain ihan kamalaa...

Vierailija
10/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavinta on välillä joidenkin ihmisten asenne hoitajia kohtaan. Ei mikään hoidettaviin liittyvä ole, vaan päinvastoin, minusta parasta hoitamisessa ovat asiakkaat ja se kun voi auttaa. 

Vierailija
11/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hosuminen, ei ehdi tehdä mitään kunnolla. Kirjaamisessa menee liikaa aikaa. Liian fyysinen työ: Isokokoiset asukkaat käyvät fysiikan päälle. Kaikki nämä nostovyöt, pyörätuolit, telineet, vievät liikaa aikaa ja voimia. Liian ahtaat tilat, huono työilmapiiri, joustamattomuus työvuoroissa/ elämäntilanteissa. Esimiesten suosikit, oma piiri. Ei   suosikit tekevät raskaimmat työt.

Vierailija
12/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire ja huono tiedonkulku on meillä ainakin ongelma. Myöskin aika huono ilmapiiri on hyvin ikävä juttu. 

Vierailija
13/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oksennuksen siivoaminen. Se on kieltämättä epämiellyttävä työtehtävä. Kalan hajuun ym tottuu.

Vierailija
14/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä keksiä, mikä työtehtävä inhottaiisi. On tilanteita, jotka voi inhottaa. Joku omainen vaikka huutaa aiheettomasti päin naamaa. Viimeksi kun niin kävi, syytettiin, että uudet housut on hukattu. Naama punaisena lähdin sinne asukkaan vaatekaapille ja esittelin, että tässä nämä on, ole hyvä. Ikinä ei pyydetä anteeksi noita raivokohtauksia, koska joillain ihmisillä vaan on niin perusnegatiivinen ja jopa vainoharhainen suhtautuminen, yritänpä olla miten ystävällinen tahansa. Asukkailla on sairauksia, minkä takia käytös ailahtelee, mutta kyllä heidän kanssa aina pärjää ja tykkään kaikista, mutta joiltain omaisilta puuttuu käytöstavat,

Vierailija
15/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kakan hajuun.

Vierailija
16/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa alkoholistien hoitaminen. Erittäin harva heistä on mukava tai edes siedettävä persoona. Juoneet itsensä sairaaksi ja sitten ilkeillään niille jotka yrittää auttaa. Usein kuitenkin suhteellisen nuoria asiakkaiksi ja järki sillä tavalla pelaa. 

Vierailija
17/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähäinen henkilökunta. Mihinkään ei ehdi keskittyä kunnolla. Kaikki tehdään hutaisten. Liikaa hoidettavia yhdellä hoitajalla. Lisänä pyykit, siivous,  ruoanjako,  iltapalanlaitto. Omaisten valitus ja kitinä. Pomon suosikit, jotka tekevät ne helpoimmat hoidettavat, kun muut hiki hatussa hoitavat vaikeimmat.

Vierailija
18/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pomo aamulla käskee tehdä myös jotakin muuta kuin hoitotyötä saman päivän aikana, vaikka kaikki aika juuri ja juuri oikeasti riittää vain perushoitoon.

Vierailija
19/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia on monissa paikoissa ja varsinkin nuorena hoitajana voi olla vaikeaa aloittaa kun ei saa tukea ja lähinnä vaan huomautellaan. Muistan ajat kun olin aloittelija 20v sitten itse.

Vierailija
20/27 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua inhota mikään. Eikä meillä ole kiirettä edes. Teen töitä kehitysvammaisten asumisyksikössä. Käydään kaupassa, siivotaan yhdessä, musisoidaan, katsotaan telkkaria, ihan arkisia asioita. Hoitotoimet on tässä mun nykyisessä yksikössä lasten leikkiä moneen muuhun paikkaan verrattuna, kun meillä on vain 2 pyörätuolin käyttäjää koko talossa ja kaikki muut kävelee omin jaloin. Työ on ohjauksellista, neuvotaan, ohjataan, selvitetään asukkaiden välisiä riitoja.

Aiemmin olin vanhustyössä, missä oli kiirettä koko ajan, ja paljon kuolemaa. Se säälitti, kun oli vanhuksia, joiden luona ei käynyt koskaan omaisia. Tietysti yritti ajatella, että kyllä me korvataan niitä omaisiakin, jos tarve vaatii. Saattohoito oli myös välillä raskasta, mutta ikinä se ei ollut mulle inhottavaa. Se oli viimeinen palvelus ihmiselle, auttaa ja hoitaa häntä hellästi loppuun asti, lievittää kipuja ja lohduttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi