Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä vihainen lastentarhanope tilittää, kun sairaita

Vierailija
09.02.2007 |

lapsia ei hoideta kotona! Ryhmässäni jyllää vatsatauti. Torstaina iltapäivällä sairastui jälleen kaksi pientä(2 ja 2,5v) lasta). Ei kun soitto vanhemmille ja kotihoitoon. Molemmat lapset tulivat PERJANTAI-aamuna päiväkotiin. Kun kysyin vointia, vastaukseksi tuli, että lapsi on jo ihan kunnossa mutta mitään ei ole suostunut syömään. Ryhdyimme aamupalalle ja toinen oksensi jo ennen puuron syöntiä ja toinen heti ruokailun jälkeen.

Lapsi ei ole terve ennen kuin on kyennyt syömään vatsataudin jälkeen ja ruoka on myös pysynyt sisällä.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. toisella tärkeä palaveri ja toisella projektin deadline niin jossei lapselle saa hoitajaa kotiin, on lapsi pakko tuoda päiväkotiin. Parempi kuitenkin että on toipilaana päiväkodissa kuin että vanhemmista toinen saa kenkää ...

Vierailija
102/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli eilen päiväkodissa väsynyt ja illalla oksensi kerran. Meni nukkumaan ajoissa. Aamulla söi heikosti, mutta muuten oli normaali. Oltiin kotona. Oli oikea valinta. Tiedän ettei lapsi ollut päiväkotikunnossa, koska hän ei mielestäni ollut ulkoilukunnossa (vaikka näillä pakkasilla ei ulkoillakaan). Kun ei ruoka maistunut, niin ei voi jaksaa päiväkodissa. Nyt hän syö jo hyvin. Jos huomenna olisi arkipäivä, niin hän menisi päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päällikkötason hommista nyt vaan ei aina voi olla pois!! Kun vaikkapa parinkymmenen hengen työt seisoo, kun sinä et päällikkönä ole paikalla, niin kyllä siinä on aika vaikea perustella sitä, että pitäis olla kotona nuhaisen lapsen kanssa.

Vierailija
104/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaisin nuhan kokonaan pois kotona saattaisi se kestää viikkoja ja voin sanoa että työnantaja ei kyllä ymmärtäsi, jos joka rkiksen kohdälla olisin useita viikkoja poissa!! Meilläpäin ei edes lääkärit myönnä vanhemmalle hoitovapaata jos lapsella on pelkkä nuha. Flunssa kuumella antaa tasan kolme päivää olla poissa töistä! Ei asiat aina ole vanhemmista kiinni. On myös olemassa niin tiukkoja työnantajia jotka eivä edes suo 3pv poissaoloa vaan se tietää potkuja!

Vierailija
105/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kun on määräaikainen työsuhde, niin lomia ei kerry eikä töistä voi kovin paljon olla pois, tai voi alkaa etsimään uutta työpaikkaa. Onneksi toistaiseksi on voinut luottaa vielä sukulaisiin tai ystäviin todella tiukissa paikoissa.

Vierailija
106/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sitä järkeäsi, päällikkömamma!

t: myöskin päällikkö, aivoilla varustettuna

Vierailija
107/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatautihan tarttuu viikon oireiden loppumisen jälkeen vielä.

Vierailija
108/117 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois lapsen sairastelun vuoksi. Tämän on itse valinnut, kun lapsen on päättänyt hankkia. Hoidosta on vastattava myös. Lapsen etu aina ensin.

Vierailija
109/117 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

131, aivan kuin meillä. Se erotus vaan, että työnantaja ei hyväksynyt poissaoloja, vaati jokaisesta lääkärintodistuksen ja loppupeleissä jouduin pois töistä. Hoidan nyt lasta kotona, mutta makaroonia ja kaurapuuroa syömme päivästä toiseen. Ihan täysi mulkku työnantaja (ja se sairastelukausikaan ei kuitenkaan kovin pitkä ole). Arvatkaas vaan suosittelenko kyseistä työnantajaa kenellekään. Kyllä usein työelämä on raakaa ja toisaalta ymmärrän vanhempia, jotka aamulla arpovat vievätkö lapsen hoitoon sairaana vai ei. Ja joku totesi, että toinen vanhemmista hoitovapaalle ja toine uraa luomaa. No, entä yh:t ja suurin osa vanhemmista kuitenkin on niitä kaupankassoja jne. Ei sillä palkalla isompi perhe elä, se siitä urasta...

Vierailija
110/117 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään, että työnantaja jotenkin puuttuis tai edes huomauttaisi hoitovapaista sairaan lapsen takia?!? Missä te oikein olette töissä?

Jos työpaikka menee sen takia, että joudun olemaan sairaan lapsen kanssa kotona niin sitten menee - se paikka ei ansaitse minua!

AINA kuumeen jälkeen yksi kuumeeton päivä! Hyvänen aika lääkärivanhemmat jos näin on kuten tuo yksi lääkäri kirjoitti - anteeksi jos yleistän turhaan - onhan ne pienet tosi reppanoita toipilaspäivänä vaikka eivät kuumeessa enää olisikaan.

Myös mulle niin kuin nähtävästi monelle muullekin särähti korvaan " päällikkötason" juttu. Voi hyvänen aika sentään - mitkä työt seisoo jos ei ole paikalla - kuulostaa siltä ettei ole tällä henkilöllä esimiestaitoja ollenkaan jos vieressä pitää seistä. En ole esimies mutta toimihenkilö ja_ kyllä_ mun työt seisoo joka armas minuutti kun olen poissa - kukaan ei niitä hoida - vaan ihan ja ainoastaan minä itse kun töihin palaan. Puhelimetkin on keksitty ja kannettavat ja monet muut tekniset helpotukset nykymaailmassa.

Vierailija
111/117 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta TÄYSIN VASTUUTONTA VIEDÄ SAIRAS LAPSI HOITOON, etenkin jos on oksennustauti.

Toinen lapsistamme oksensi eräänä yönä ja aamulla soitin päiväkotiin, että lapset eivät tule hoitoon. Päiväkodista vastattiin, että voi voi, teilläkin!! 2 päivää aiemmin oli yksi lapsi oksentanut kesken hoitopäivän, ja nyt oli koko päivän päiväkodin puhelin soinut, että lapsi ei tule hoitoon, kun on oksennustaudissa.

Eli yksi oksenteleva lapsi voi aiheuttaa sen, että kymmenen vanhempaa on sitten parin päivän päästä saikulla. Tosi reilua siltä vanhemmalta, joka " on niin tärkeä, ettei voi olla töistä pois."

Vierailija
112/117 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että päällikkötason hommista nyt vaan ei aina voi olla pois!! Kun vaikkapa parinkymmenen hengen työt seisoo, kun sinä et päällikkönä ole paikalla, niin kyllä siinä on aika vaikea perustella sitä, että pitäis olla kotona nuhaisen lapsen kanssa.

...kun hommat ei etene, kun yksi on poissa. Meillä on molemmat vanhemmat " päällikkötason hommissa" ja sairaan lapsen kanssa ollaan vuorotellen kotona.

Vierailija
113/117 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti, etteivät vanhemmat vastaa, kun pk:sta soitetaan. Kun itsellä juuri siitä syystä puhelin piippauksella palavereissakin, että huomaan, jos puhelu tulee. Ja se pk:n numero on se ainoa, johon vastaan, vaikka sitten kesken palaverin! Ainoa tilanne, jossa en tod. pysty vastaamaan, on sairaalassa (puhelin pois päällä) tai itse esim. kouluttajana jossain tilaisuudessa ja parhaillaan puhumassa.

Ei muuten pk:sta ole vielä kertaakaan mulle soitettu kesken päivän. Sairaat lapset pidetään kotona. Piste.

Vierailija
114/117 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näin se vaan on! Asiasta toki puhuttu vanhempien kanssa monen monta kertaa, mutta silti sitä vain tapahtuu aina välillä.

t.139

Vierailija
115/117 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedän tasan, ettei siellä mikään kaadu ilman mua, mutta silti... Ahdistavinta on, että työpaikalta soitellaan aika tiheään kotiin. Aikaisemmista töistä ei soiteltu, mutta uusi esimieheni pitää sitä itsestäänselvänä, että työasioita voi vyöryttää myös kotiin sairaspäiville. Lasta hoitaessa ihan jees hoitaa töitä hiukan, mutta kun olin itse mahataudissa, niin ärsytti jatkuvasti katsoa jotain " kiireellistä" koneelta. Teki mieli sanoa, että sairaslomalla ihmisiä ei saa vaivata. Sinänsä hyväksyn kyllä kiireiset asiat, mutta miksi pitää soitella kaiken maailman yksityiskohdista?

Vierailija
116/117 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen törmännyt paitsi siihen että hyvin sairaita lapsia tuodaan päiväkotiin, niin myös siihen ehkä vielä ikävämpään asiaan että vanhemmat eivät vastaa puhelimeen kun tietävät että päiväkodista soitetaan hakemaan lapsi pois. Näin ainakin tapahtuu liian usein yhdessä yksityisessä päiväkodissa Espoossa. Sitten kun onnistutaan löytämmän taas joku uusi lainakänny, minkä numeroa vanhemmat eivät tunnista, niin kas kummaa puheluun vastataan samantien :(

Vierailija
117/117 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikassani kyllä jonkun poissaolo tarkoittaa muiden ylitöitä ja viivytyksiä projeksteihin. Mutta siksi meillä onkin työnantajan maksama lastenhoitopalvelu.

Kuitenkaan kaikki eivät syystä tai toisesta palvelua käytä, eikä kyseessä ole pienten lasten vanhemmat, vaan usein samat, jopa kouluikäisten lasten vanhemmat. Palvelun laadussa ei vikaa ole, vaan hotajat ovat todella hyviä ja koulutetuita. Niinpä pistää ihmettelemään, miksi samat naamat aina loistavat poissaolollaan.

Ihan aina hoitajaa ei valitettavasti saa ja silloin meillä on kyllä itsestään selvää, että lasta jäädään hoitamaan kotiin. Kuitenkin työnantaja kustantaa matkapuhelimet ja halutessa nettiyhteyden kotiin, jolloin pakolliset hommat pystyy hoitamaan ja delegoimaan kotoa käsin. Kuitenkin samat, jatkuvasti kotona roikkuvat naamat, eivät pysty sairasta lasta kotona hoitaessa edes yhtä ainoata tärkeätä puhelinsoittoa soittamaan. Ja kyseessä eivät todellakaan ole pienet tai sairaat lapset, vaan usein juuri vähän vanhemmat flunssatoipilaat.

Itsellenikin tulee tietysti lapset aina ensin, mutta tunnen vastuuta myös työstäni!!

Ikävä kyllä, monet pitävät lapsen sairastelua vain keinona päästä luumuilemaan kotiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi