IL: Naiset eivät lähde Valtterin, 32, kanssa edes kahville
https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/10d08906-2e94-4ea1-b0…
""Mikä minussa on vikana?"
Kun Valtteri, 32, pyytää naisia kahville, he vastaavat "ei kiitos". Hän haluaisi yli kaiken vaimon ja lapsia, mutta pitää unelman toteutumista koko ajan epätodennäköisempänä. Hän on yhä neitsyt. "Olen vain surullinen suurimman osan ajasta. Koko ajan mietin, mikä minussa on vikana."
Valtteri on 32-vuotias ja yhä neitsyt. Hän haluaisi naisen, mutta hänellä ei ole heidän kanssaan minkäänlaisia kokemuksia.
- Ei löydy ketään, joka suostuu kanssani edes kahville, hän sanoo.
Ei ole ketään, ei ole koskaan ollut ketään. Hirveästi ahdistaa, että jos ei koskaan tulekaan ketään."
Nyt selityksiä naiset! Miten voi olla, että kolmikymppinen mies on tuollaisessa tilanteessa?
Kommentit (1478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtterin pitäisi lähteä Pattayalle, Suomen naiset on nyt nähty ja koettu, olisi jo korkea aika tavata oikeita naisia.
Ne naiset kyllä odottavat miehen elättävän paitsi heidät itsensä, myös kotimaahan jääneen suvun. Eihän Valtteri työttömänä ja äidin nurkista sellaiseen pysty
Tosin Valtteri ei pysty edes menemään lentokoneeseen koska siellä on muitakin ihmisiä. Ehkä tarjoat valtterilla yksityislennon?
Miksi pilkkaat sosiaalisesti ahdistunutta? Oletko aina yhtä "positiivinen" ihminen?
Se oli toteamus, ei pilkkaamista. Kuvitteletko oikeasti että esim Thaimaasta naiset etsivät länsimaisia miehiä minkään muun syyn, kuin elintason vuoksi. Ihan tosi. Avaa silmäsi.
Totuuden sanominen ei ole pilkkaamista. Valtteri itse kertoi, ettei pysty menemään mihinkään missä on paljon ihmisiä.
Kyllä se rajoittaa elämää, ja myös sen naisen elämää, haluaisitko sinä istua kumppaniksi kanssa vain neljän seinän sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ruikuttaa, mutta nainen valittaa asiasta ja saa toki apua.
Pitäskö myötätunnot naisia kohtaan laittaa tauolle? Tällaisten kommenttien, kuten nuo edelliset, jälkeen tulee mieleen muuttaa asennetta.
Naiset osaa hakea tarvitsemansa avun ja myötätunnon asianmukaisilta tahoilta terveydenhuollosta sekä vertaistukiryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö myötätunnot naisia kohtaan laittaa tauolle? Tällaisten kommenttien, kuten nuo edelliset, jälkeen tulee mieleen muuttaa asennetta.
Naiset osaa hakea tarvitsemansa avun ja myötätunnon asianmukaisilta tahoilta terveydenhuollosta sekä vertaistukiryhmistä.
Enpä yleistäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä psyykelääkkeistä. Kolmasosa suomalaisnaisista syö tai on syönyt psyykelääkkeitä, mikä on aivan käsittämättömän lukema.
Ennenvanhaan otettiin puoli ploa kosken jormaa ja käveltiin baariin. Sieltä sitten valittiin kelvollinen neito jatkoille. Ovatko asiat muuttuneet? T. Boomer
Mulle pahin turn off tuossa olisi, ettei vaikuta kovinkaan älykkäältä. En kerta kaikkiaan jaksaisi mitään yksinkertaisen oloista miestä, jolta on amiskin jäänyt kesken, ja jonka keskustelutyyli vaikuttaa haastattelun perusteella lähes lapsenomaiselta ja täysin ei-analyyttiseltä. Mä olen itsekin missään käymätön kotierakko, joten se ei olisi mulle turn-off, mutta sen mun kaverin jonka voisin harkita ottavan kanssaerakoksi, täytyisi olla kyllä kiinnostavaa ja älykästä keskusteluseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisia ratkaisuja
Itsetunnon ja mielenterveyden tukeminen: Hakeutuminen terapiaan tai keskusteluammattilaisen kanssa voi auttaa Valtteria käsittelemään ajatuksiaan, tunteitaan ja itsetunto-ongelmiaan.
Uusien sosiaalisten tilanteiden etsiminen: Liittyminen harrastusryhmiin, yhteisöihin tai vapaaehtoistyöhön voi auttaa häntä laajentamaan sosiaalista verkostoaan ja tapaamaan uusia ihmisiä.
Itsetuntemuksen ja omien toiveiden selkeyttäminen: Oman itsensä ja omien toiveidensa syvempi ymmärtäminen voi auttaa Valtteria löytämään suunnan, joka tuntuu merkitykselliseltä ja auttaa häntä tuntemaan olonsa varmemmaksi.
Deittailun harjoittelu ja oppiminen: Kirjojen, kurssien tai valmentajien avulla Valtteri voi oppia lisää deittailusta, vuorovaikutuksesta ja siitä, miten hän voi lähestyä potentiaalisia kumppaneita.
Valtterin tilanne ei ole toivoton, m
Ihan liian vaivalloista, "olis vain niin kiva kun olis seksiä, vaimo ja perhe..."
Onhan meitä hyvin pärjääviäkin. Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut, valtion virkamies (valtion yt: ei kosketa meitä), tulot suomalaisten keskipalkan ylärajalla. Teen itse ruokani, harrastan liikuntaa, pidän huolta hygeniasta jne perusjutuista.
Omakotitalon osto tapahtuu lähitulevaisuudessa.
Lapsia ei ole. En kuitenkaan ole koskaan käynyt edes treffeillä elämäni aikana ja poikuuskin on tallella.
Tulen kyllä juttuun niin miesten kuin naistenkin kanssa työajalla, mutta en halua olla mitenkään tungetteleva tai muuta vastaavaa. Jos nainen on naama norsunveellä, en häiritse. En ole myöskään se persettä kouriva alfauros.
Naisen kuuluisi tehdä minulle se aloite. Turha minulle on hymyillä söpösti, kun en osaa tulkita sitä, että onko se kiinnostusta vai ystävällisyyttä.
M39
Vierailija kirjoitti:
Lähes kuka vaan röllikin saa naisia jos on jollain tapaa karismaattinen ja kontaktissa naisten kanssa, joihin se tietty karisma vetoaa. Useimmiten jonkin asteen tunneäly on myös tarpeen, koska täys uivelo mäntti harvoin saa naisia tai jos jostain syystö saa niin ne kaikkoavat äkkiä.
Esim. älykäs ja nokkela mies, joka on hyvä keskustelemaan voi vedota hyvinkin tiettyyn älyköistä kiinnostuneeseen naisryhmään.
Jos sitä karismaa ei ole laisinkaan, tarvitaan todella paljon rahaa (käytännössä siis ostat naisen) tai todella hyvä ulkonäkö (johon voi toki kyllästyä jos on muuten täysin hajuton ja mauton, tyhmä kuin saapas tai psyko).
Samoin herkkyys voi olla mitä ihanin piirre miehessä ja vedota tietynlaisiin myös herkkiin naisiin. Mutta silloin se vaatii parikseen tunneälyä ja itsetuntemusta. Että tietää millainen on, mitä tarvitsee, mitä voi jakaa toisen kanssa. Herkkä ja masentunut, joka vaan imee henkistä voimaa toiselta, ei viehätä.
Valtterin ongelma lienee aidon itsetuntemuksen ja itsensä hyväksymisen puutteessa. Moni täällä onkin jo sanonut, miksei Valtteri vietätä puolisokandidaattina tai isäkandidaattina varsinkaan. Hän kuvittelee olevansa kuin kuka tahansa, kaipaa sellaista "normaalia" elämää, johon hänellä ei todellisuudessa riitä henkistä tai muutakaan pystyvyyttä, sen sijaan että hän tiedostaisi omat tarpeensa ja rajansa ja loisi hyvää elämää niiden sisällä tai niistä tietoisesti laajentaen.
Vaikka olisi edes keskivertoa paremman näköinen, mutta työtön, ei käy missään, ujo, ahdistuu ihmisistä, koulut jääneet kesken, ei ole ihastunut juuri kehenkään koskaan ja asuu vanhempien luona, niin pitääkö edes kysyä, että mikä minussa on vikana kun en kelpaa edes kahville? Täytyisi olla vähintäänkin erittäin hyvän näköinen ja hauska, jotta kelpaisi.
Valtterin vika on siinä, ettei hän halua, saati osaa olla ihmisten kanssa tekemisissä. Mitä hän oikeastaan haluaa? Huolenpitäjän ja äidin lapsilleen? Jonkun elättämään itseään?
Näillä elämänkokemuksilla, on vaikea kuvitella että Valtteri osaisi edes jutella mukavia naisen kanssa. Onko toisin sanoen mitään syytä, miksi joku nainen kiinnostuisi epävarmasta Valtterista? Sitä mystistä aitoa kemiaakaan ei aisti ruudun takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kommentointia lukiessa kaksoisstandardit näkyvät niin räikeästi, että ei voi kuin ihmetellä. Ihmiset ovat julmia petoja sukupuolesta riippumatta.
Kui? Laittaaks miehet naiselle ruokaa, toimii terapeuttina mt- ongelmaiselle ja siivoaa?
Tämä mies teki niin 20 vuotta kunnes vaimo kuoli pitkäaikaisen sairauden uuvuttamana. Sain henkilökohtaisen avustajan palkan, jotta kykenin hoitamaan häntä vuorokauden ympäri, eikä tarvinnut mennä töihin kodin ulkopuolelle.
Kyllä meitäkin löytyy, mutta emme pidä itsestämme lukua.
Juu, mutta ihan heti suhteen aluksi? Ja että se suhde perustui juuri näihin asioihin.
Mitä välii sillä on jos toi suhde siihen perustuki?
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan otettiin puoli ploa kosken jormaa ja käveltiin baariin. Sieltä sitten valittiin kelvollinen neito jatkoille. Ovatko asiat muuttuneet? T. Boomer
Joku seksuaaliterapeutti naistenlehdessä hiljattain tosiaan mainitsi tämän yhdeksi syyksi, miksi on vaikeampi pariutua. Nuoret ei enää juo niin kuin ennen. Tällä on luonnollisesti monia hyviä puolia, ei siinä mitään. Mutta alkoholilla oli parinmuodostuksen kautta sellainen vaikutus, että se alentaa kynnystä tutustua erilaisiin ihmisin ja poistaa seksuaalisia estoja, joten vähän nauttineena tuli tutustuneeksi ja jopa menneeksi sänkyyn sellaisten ihmisten kanssa, jotka ei täyttäisi selvin päin laadittua deittikumppanin "vaatimuslistaa" ollenkaan - ja joku tällainen saattoikin osoittautua ihanaksi ihmiseksi.
Itse olen 50 v ja näin kävi mullekin jo opiskeluaikana. Mies ei ollut ulkoisesti tyyppiäni, mutta niinhän se on että "ei ole rumia naisia/miehiä, on vain liian vähän viinaa", ja petiin tuli kuitenkin päädyttyä opiskelubileiden päätteeksi kun oli nymfomaanikänni päällä. Aamulla sitten kuuman yön jälkeen juteltiin ja tajusin että hetkinen, hänhän on tosi hauska ja mukava, tätä ehkä kannattaakin jatkaa jos miestä kiinnostaa. Nyt jo 27 vuotta yhdessä joista 25 naimisissa. Mutta tosiaan en varmaan olisi mistään Tindereistä häntä huomioinut, jos se olisi ollut sen ajan tutustumistapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinhaastattelun loppupuolella Valtterin kissa tulee paikalle, alkaa metsästää lukkia ruokakipon takaa. Kun Valtteri katsoo kissan touhuja, hän ei keskity mihinkään muuhun. Hän on aina rakastanut eläimiä.
Jos ei löydy kumppania, hommaan kämpän ja rupean kissapelastajaksi. Koti täynnä kissoja ja sillä mennään. Minusta tulee crazy cat man.
Älä jää yksin! Mielenterveysongelmiin ja itsetuhoisiin ajatuksiin on saatavilla kattavasti tukea. Tietoa tukipalveluista puhelimitse, verkossa ja kasvokkain löydät tästä jutusta.
No niistä kissapelastuspiireistä se akka löytyisi, siellä kun me ollaan enimmäkseen naisia, eikä kaikki ole naimisissakaan. Mutta kun tuokin on jäänyt puheeksi, ei naista tule. Kun pitäisi ihan itse tehdä jotakin.
"Kun Valtteri katsoo kissan touhuja, hän ei keskity mihinkään muuhun. "
Huono juttu, jos on lapsi ja kissa samassa tilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinhaastattelun loppupuolella Valtterin kissa tulee paikalle, alkaa metsästää lukkia ruokakipon takaa. Kun Valtteri katsoo kissan touhuja, hän ei keskity mihinkään muuhun. Hän on aina rakastanut eläimiä.
Jos ei löydy kumppania, hommaan kämpän ja rupean kissapelastajaksi. Koti täynnä kissoja ja sillä mennään. Minusta tulee crazy cat man.
Älä jää yksin! Mielenterveysongelmiin ja itsetuhoisiin ajatuksiin on saatavilla kattavasti tukea. Tietoa tukipalveluista puhelimitse, verkossa ja kasvokkain löydät tästä jutusta.
No niistä kissapelastuspiireistä se akka löytyisi, siellä kun me ollaan enimmäkseen naisia, eikä kaikki ole naimisissakaan. Mutta kun tuokin on jäänyt puheeksi, ei naista tule. Kun pitäisi ihan itse tehdä jotakin.
Olen crazy cat lady mutten kyllä tähänkään halua Valtteria partneriksi. Vaikuttaa masentavalta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle pahin turn off tuossa olisi, ettei vaikuta kovinkaan älykkäältä. En kerta kaikkiaan jaksaisi mitään yksinkertaisen oloista miestä, jolta on amiskin jäänyt kesken, ja jonka keskustelutyyli vaikuttaa haastattelun perusteella lähes lapsenomaiselta ja täysin ei-analyyttiseltä. Mä olen itsekin missään käymätön kotierakko, joten se ei olisi mulle turn-off, mutta sen mun kaverin jonka voisin harkita ottavan kanssaerakoksi, täytyisi olla kyllä kiinnostavaa ja älykästä keskusteluseuraa.
AIVOT on pitkän päälle ihmisen seksikkäin elin.
Kuka jaksaa katsoa jotain telkkarin ääressä röhnöttävää tolloa? (Oli se sitten mies tai nainen).
Me viihdytään erinomaisesti keskenään kotona (mökillä, kalassa, vaeltamassa, viikonloppulomalla Lontoossa, yms jne) ja keskustellaan paljon erilaisista asioista kun toinen lukee jotain kiinnostavaa - mutta sellaista "aivot pois, ollaan vaan"-olemista niin siinähän sekoaisi terve ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin, seillä tapaisi toisia samoin ajattelevia, ja ellei ole ihan mahdottoman lapsellinen ja avuton, voisi ajan mittaan sillä kissarakkaudella jonkun naisen hurmata. Mutta kun pitäisi pelkän puheen sijaan tehdä asioita, siitä se on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsesääli... Menis vaikka mielenterveysyhdistyksen harrastekerhoihin, niin ei tarvitse olla erilainen. Vois alkaa sitä itsetuntoa ja persoonaa löytyä ja sieltä ehkä vaikka kumppani...
Hän ei voi koska pelkää ihmisiä joten ei halua mennä mihinkään jossa on porukkaa hieman enempi ja noissa harrastuskerhoissa varmaan on.
No on sitten täysin todellisuudesta irrallaan, jos kuvittelee, että tuossa kunnossa pystyisi lähteä naisiinkaan tutustumaan saati perhettä perustamaan.
Hän ei ehkä edes oikeasti kuvittele, mutta haluaisi olla kuin "muut" = terveempi ja perheellinen, että se olisi hänen elämäänsä eikä nykyinen. Psyyke ei välttämättä pysty kohtaamaan todellisuutta ihan raadollis
No juu, kyllä minäkin märehdin, kun ei ollut omaa ihanaa miestä... Kun makasin masentuneena sängyssä kuukausia peseytymättä ja sos. pelon takia kykenemättömänä poistumaan kotoa. Olihan se naurettavaa. Ei tuollaisesta suosta ole ulospääsyä, jos ei kykene olemaan rehellinen itselleen tilanteestaan ja keskittymään olennaiseen eli paranemiseensa. Parisuhteen aikaa tulee sitten joskus, jos on tullakseen.
En tiedä, onko se naurettavaa vai ei. Kyllähän sitä sairaana haaveilee, että olisi töissä, olisi puoliso, olisi lapsia, olisi harrastuksia. Koko elämä on pausella.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, lähtekää nyt kahville Valtterin kanssa joku teistä nuoremmista.
Jaa että miksi nuoremmista. Eikö valtterille kelpaa muut kuin nuoremmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä vaikuta siltä, tai toki mielialalääkkeiden osalta. Palstaa kun lukee, tuntuu että moni nainen hakee täältä vain silmitöntä komppaamista itselleen ja seuraa huonon olonsa oksentamiseen.
Ymmärrän kyllä, että ne naiset ovat pettyneitä miehiin ja koko ajan huonoissa suhteissa. Eivät siis ole oikeasti saaneet mitään apua katkeruuteensa tai asenteeseensa, se on edelleen sama minäminä ja kaikki miehet. Mitään terapiaa he eivät ole saaneet oppiakseen pois epäterveistä käytösmalleistaan, jotka vaikeuttavat heidän elämäänsä.
Juujuu, kylläkyllä. Osa miehistä on samanlaisia minäminä ja kaikki naiset-miehiä. Yhtä törkeitä ja asenneongelmaisia kuin nämä, hmm, apua ja myötätuntoa saavat naiset. Kuinka moni haluaa kuulua teidän vertaisryhmäänne pakotetusti?
On muuten naurettava kuvituskuva. "Miks ei kukaan lähde mun kaa kahville..?" olis tullut selväksi ilmankin kuvaa surullisesta miehestä yksin huppu päässä ja alahuuli lörpällään tuijottamassa kahvikuppiaan. 🤦🏻