19v tyttäreni muutto toiselle paikkakunnalle nyt tehty. Aloittaa siellä huomenna yliopisto-opinnot.
Vähän aikaa sitten minä ja mies palasimme kotiin. Olimme auttamassa tyttäremme muutossa tänään. Lähtiessä halasin tytärtäni pitkään ja itkuhan minulla tuli. Onneksi oli mies ajamassa autoa, minulla ei olisi tullut ajamisesta mitään. Pitää vielä tuossa yhdeksän aikaan illalla soittaa tyttärelle, että muistaa mennä nukkumaan. Tämä on ollut raskas päivä sekä fyysisesti että henkisesti, joten on todellakin tarve kunnon yöunille, että jaksaa huomenna kampuksella.
Ymmärrättekö, kuinka huolissani olen siitä, miten tyttäreni tulee pärjäämään? Siksi, koska maailma on nykyään kovin armoton ja kova paikka lähes joka asiassa. Nuoria ja tietämättömiä yritetään lähes joka asiassa viilata linssiin, kun kaikki toimijat tavoittelevat vain omaa etuaan!
Miksei voitu säilyttää korona-aikana käytössä ollutta laajaa etäopiskelua opinnoissa? Monet nuoret olisivat silloin voineet suorittaa yliopisto-opinnot, jos ei kokonaan, niin ainakin melko laajasti, kotoa käsin. Ei olisi ollut tarvetta muuttaa vieraalle paikkakunnalle, vaan olisi voinut pysyä kotona, jossa paljon enemmän elämää nähneet ja elämänkokemusta omaavat vanhemmat olisivat osanneet tukea ja neuvoa nuorta paremmin, millaisia valintoja tekee elämässään.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19-v. pojalleni iskettiin kivääri käteen valtion toimesta vankilan uhalla. On nyt toisella puolella Suomea.
Vapaudenriisto. Tässä näkyy taas millainen hyvinvointivaltio suomi on, tehdään pojista murhatappokoneita.
M28
Ei sen olisi ollut pakko mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Pitää illalla soittaa tyttärelle, että tämä muistaa mennä nukkumaan? 😂
Liekö tämä tytär sittenkään riittävän kypsä aloittamaan yliopisto-opintoja?
Sama pisti silmään. Tutti suuhun kanssa ?
Vierailija kirjoitti:
...epäilen provoa, sillä läsnäoloa vaativat orientoivat opinnot alkoivat jo tämän viikon alussa. Ainakin Helsingi. yliopiston lääkiksessä jonka psykan puolella jälkikasvu aloitti.
Mietin samaa, meillä nuori muutti jo 3 vko sitten, viime viikko oli orientaatio-opintoja täynnä ja jo ennen sitä oli jotain opintoihin liittyvää (en lukenut tarkasti, ei kuulu minulle). Jos vasta nyt menee paikalle, niin ihan oikeasti puuttuu pari pakollista opintopistettä. Siellä on ekan jakson opinnot muilla jo valittuna.
Ap itse kirjoittaa myös nuo seksifantasiansa keskusteluun. Sama pervo.
No niin kohta hänellä on kyrrbölät kaikissa reissä ja kannapissätkä palaa päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Pitää illalla soittaa tyttärelle, että tämä muistaa mennä nukkumaan? 😂
Liekö tämä tytär sittenkään riittävän kypsä aloittamaan yliopisto-opintoja?
Tuota noin, harkitsehan vielä.
Jos sieltä tuleekin vastaus, että olen ollut tänään sängyssä jo kolme kertaa...ja kohta on isännöitsijän vuoro.
Voi hyvää päivää.
Täytyyhän sen jonain päivänä yksin pärjätä.
kaipa oot valistanut että et halu8a mummoksi, stadin pojat huh huh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...epäilen provoa, sillä läsnäoloa vaativat orientoivat opinnot alkoivat jo tämän viikon alussa. Ainakin Helsingi. yliopiston lääkiksessä jonka psykan puolella jälkikasvu aloitti.
Mietin samaa, meillä nuori muutti jo 3 vko sitten, viime viikko oli orientaatio-opintoja täynnä ja jo ennen sitä oli jotain opintoihin liittyvää (en lukenut tarkasti, ei kuulu minulle). Jos vasta nyt menee paikalle, niin ihan oikeasti puuttuu pari pakollista opintopistettä. Siellä on ekan jakson opinnot muilla jo valittuna.
Opinnot voi alkaa vasta huomenna, esim. tekniikan puolella.
Aikooko tytär käydä opiskelijabileissä? 🙁
Hienoa! Hän on nyt akateeminen. Minäkin olen akateeminen.
En ymmärrä huoltasi.
Aikuinen ihminen, kotoa saanut kasvatuksen (vai onko?) joten miksi ei pärjäisi?
Mun tyttäreni aloitti jo 4.opiskeluvuoden.